mijn afval tips

Hallo dames,

Een aantal van jullie had gevraagd naar mijn afval tips. Dus hier komt hoe IK het doe. Dit zal niet voor iedereen werken maar ik deel het gewoon met jullie.

Ten eerste ben ik niet op dieet. Dieeten werken namelijk NOOIT. Je moet je eet patroon blijvend veranderen en een dieet stop je weer mee en dan vliegen de kilo'd er weer aan. Mijn dag ziet er dus zo uit:

ontbijt: 2 boterhammen of een plak kruidkoek van ketellapper, dit zijn grote plakken
lunch: 2 boterhammen of een plak kruidkoek
avond eten: gewoon wat we eten, dus ook friet, pizza maar natuurlijk ook gezond eten. Maar hierbij doe ik niets speciaals

en dan mijn GOUDEN tip: klinkt heel simpel maar is echt geweldig: MINI'S
Wij hebben overal mini's van in huis. Dus een pak met mini milky ways en marsen en dat soort dingen en mini zakjes chips. Dus als ik 's avonds lekkere trek heb pak ik gewoon een zakje chips, maar dan dus wel 1 mini. Zo ontzeg je jezelf niets maar eet je wel met mate.

Heb je een feestje of een feestdag? Gewoon lekker mee eten. Zo vaak heb je geen feestje en het is echt niet gezellig als je alles weigert. Zorg er wel voor dat je niet te vaak iets hebt natuurlijk. En als je heel veel collega's hebt en dus heel vaak gebak dan at ik alleen gebak van collega's die ik echt leuk vond. Moet je er natuurlijk niet bij vertellen. Maar van de een wil je wel gezellig mee eten en tegen de ander zeg je veel makkelijker nee.

drinken: ik drink de hele dag water en thee zonder suiker. 's Ochtends pak ik een beker warme chocomel en 's middags vaak 1 kopje senseo. Als je 's middags merkt dat je een beetje flauw wordt pak ik vaak wel 1 glas fris voor de nodige suikers. En verder gewoon fruit eten. Ik vind druiven bijvoorbeeld erg lekker en heb vaak ook een doos druiven in de buurt. Hiervan kun je onbeperkt heerlijk snoepen.

Zoals jullie zien dus geen echte geheimen. Je verliest op deze manier ook maar 2 kilo per maand maar je hoeft niet echt iets te laten en dat maakt het allemaal veel makkelijker. Als jullie vragen hebben of ik iets ben vergeten dan hoor ik het wel.

groetjes Linda

Ik vind dat je nog steeds best royaal snoept, als ik eerlijk ben! Maar als het minder is dan wat je anders eet, dan val je natuurlijk af.

Ik ben heel  constant in mijn gewicht, maar ik ben dan ook nooit zwaar geweest. En dat komt eigenlijk gewoon omdat we het snoepen voor het weekend bewaren. Mijn eetschema:

Ontbijt: beker melk of thee met twee boterhammen.
Koffietijd: een appel of een banaan. Soms een plak cake als dat er is op werk.
Lunch: Twee boterhammen met runderrookvlees en een kop soep op werk (3x per week) en een beker karnemelk.
Theetijd: een koekje bij de thee
Avondeten: normaal en wel altijd yoghurt na.

's avonds. Weleens een koekje, maar meestal niet. Rond half 10 nog een appel of sinaasappel.

's Weekends zijn er lekkere koeken in huis en een zak chips en dan drink ik ook weleens fris.

Ik heb weleens periodes meer gesnoept maar je krijgt dan heel veel suikers en vetten binnen waar je uieindelijk alleen maar heel erg moe van wordt. Hier voel ik me fit bij.

he linda

bedankt voor de tips!!!

vooral die van die mini,s.nu trek ik vaak een grote zak chips open en dan weet je het wel,dan komt de bodem snel in zicht.

vind het erg knap van je.ben zelf ook al eens 14 kilo kwijt geraakt,gewoon door normaal te eten,maar kan me er nu niet echt toe zetten.

gr petra

Hoi,

Eeh tja als je dit zo beschrijft snoep je inderdaad royaal. Tenminste als ik een mini zakje chips pak en een milky way val ik meteen een hele week niet af. Laat staan als ik eens friet eet. Ik eet dus geen chips, geen snoep, geen warme chocomel geen friet enz. Ik denk dat jij het geluk hebt bij een snelle vertering want ik denk dat er maar weinig mensen zijn die met dit eetpatroon afvallen. Druiven staan bekend als 1 van de meest dikmakende soorten fruit vanwege de hoge concentratie suiker. Het zijn dan wel fruitsuikers maar ook daar wordt je dik van. Duss....je bent een geluksvogel denk ik. Geniet er maar van. Ik eet vanavond droge prei met vis en aardappels met nepjus....

Ik ben het wel met je eens dat je je eetegewoonten moet veranderen om slank te blijven. Als je gaat dieeten om vervolgens weer aan het vreten te slaan dan schiet je er niks mee op. Maar dieten werken wel hoor. Je moet het alleen goed afbouwen en daarna een normaal en gezond eetpatroon aanhouden.

Ik bakker nog even door...

gr.Ing

Hai hai!

Linda, ik heb toch nog wel een paar vraagjes, wat voor beleg eet je dan op je boterhammen bij het ontbijt en de lunch of eet je echt alleen de boterhammen, zonder beleg dus :)
En het avondeten, let je er dan ook hoeveel je ervan eet (wegen etc.) of eet je gewoon tot ....... je geen honger meer hebt? Het klinkt raar, deze vraag, haha, maar ik wil jouw methode anders ook eens gaan proberen ^_^

Groetjes,
Shivana

Hahahahahaha! Ik las de titel  en waar ik eerst aan moest denken  was aan onze  GFT-bak!!  Ik dacht dat je tips ging geven om afval te sorteren!!
Ik heb je tips gelezen en kan me voorstellen dat er mensen zijn die ze lezen en denken daar val je toch niet vanaf. Toen ging ik er dieper over nadenken en ik denk dat er stiekem wel een kern van waarheid inzit. Vaak als mensen snoepen eten ze gewoon te veel. Van 1  mini op een avond word je echt niet dik. Maar als je net als mij soms 5 mini's eet elke avond kom je natuurlijk wel aan!
En bijvoorbeeld 1 keer  door de week een mini zakje chips kan ook geen kwaad. Maar dan moet je niet ook nog een mini chocoladereepje eten.
Ik denk inderdaad dat je met jouw adviezen wel af kan vallen. Je ontbijt wat al een grote voorsprong geeft en je hebt niet echt het gevoel dat je lijnt want je slaat niks over. Je voelt je ook niet zielig, want tijdens een verjaardag doe je gewoon mee, ook let je dan wel op. En ook s avonds eet je nog wat lekkers. Inderdaad, het zal niet met kilooooos tegelijk gaan, maar voor sommige mensen zal dit wel werken.
Niet voor de mensen die toch al bijna niks snoepen. Als je echt slank wil zijn dan red je het volgens mij niet met dit dieet, maar echt de overtollige kilo's kun je hier naar mijn idee wel mee kwijt raken.
Bedankt voor je adviezen Linda!

Groetjes Babybelle

Ik denk dat je wel degelijk kan afvallen met Linda haar tips.... Als je je er aan kan houden tenminste.

Als ik van die minizakjes chips haal, waarvan er 10 in een grote zak zitten, eet ik nog gerust drie van die zakjes.... Helaas geld dat ook voor mini bars.

Ik haal dat dus ook maar niet in huis...

Ik eet nu op een dag 6 boterhammen met mager beleg, twee stuks fruit, 2 bekers melk/ yoghurt en normaal avondeten. Ook hier val je vanaf, al gaat het dan niet zo snel.

Ach, zo heeft ieder zijn eigen manier!

quote: MOONPOONTJE reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-04-2009 04:40:27'));

Ik denk dat je wel degelijk kan afvallen met Linda haar tips.... Als je je er aan kan houden tenminste.

Als ik van die minizakjes chips haal, waarvan er 10 in een grote zak zitten, eet ik nog gerust drie van die zakjes.... Helaas geld dat ook voor mini bars.

Ik haal dat dus ook maar niet in huis...

Ik eet nu op een dag 6 boterhammen met mager beleg, twee stuks fruit, 2 bekers melk/ yoghurt en normaal avondeten. Ook hier val je vanaf, al gaat het dan niet zo snel.

Ach, zo heeft ieder zijn eigen manier!

Heb precies hetzelfde als jou met de mini's in huis halen!! Dan nemen we er toch gewoon 3 of 4 hahahaha!

Groetjes Saskia
mv Rik 22 mnd

Terug
Bovenaan