mijn baby stopt niets in zijn mondje

hallo allemaal,

Mijn baby van bijna 8 maanden stopt niks in zijn mondje. Speelgoed niet, en ook geen lange vinger, of liga of wat dan ook. Nu wil ik hem dus heel graag aan de boterham hebben maar ik krijg het er gewoon niet in! Geef ik hem een lange vinger, dan loopt ie ermee te timmeren en te zwaaien, breng ik zijn handje met de lange vinger naar zijn mondje, wordt ie helemaal hysterisch.

Hetzelfde is met grover voedsel, wanneer ik het hem geef met een lepel dan gaat het goed, maar zodra het in zijn mondje zit gaat hij kokhalzen net zolang tot dat het er allemaal weer uitkomt.
Fijn voedsel eet hij zo weg, maar als er toch een stukje in zit!!!!! Weet iemand hier raad mee? of heeft iemand dit ook meegemaakt?

Groetjes Cyndie
 
Hoi,

Dit komt best veel voor, al hebben die van mij dit nooit gehad, het kokhalzen van een jong kindje is niet hetzelfde als bij ons, hij moet hier even doorheen, je zou kunnen proberen het wat meer in zijn wangzak te stoppen en ondanks dat het vaak lijkt of alles er uit komt, gaat er vaak toch een heel klein beetje naar binnen!
Je zou gewoon een aantal keren per dag kunnen oefenen met kleine beetjes, je zult zien dat het steeds minder wordt, zolang de stukjes geschikt zijn voor zijn leeftijd hoef je ook niet bang te zijn dat het vast komt te zitten of wat dan ook!

Gr MJ
 
Hoihoi,

Samen eten wil ook wel helpen. Neem eens een soepstengel en laat hem zien wat je ermee doet. Goed voorbeeld doet goed volgen. En idd is het een bekend probleem, vriendin heeft er ook last van gehad bij haar zoontje. Zij heeft gewoon iedere keer geprobeerd en op een gegeven moment had hij het door.

Succes
 
ik ken iemand haar kindje heeft dit ook en die is na de pre logopedie doorverwezen door het cb omdat dit ook samenhangt met je spraak op latere leeftijd als dit niet goed ontwikkeld.
misschien een idee om dit bij het cb of huisarts na te vragen.
 
Hoi Sabrina,

Was dat kindje dan niet al een stuk ouder? want op deze leeftijd is het heel normaal als ze nog moeite hebben met stukjes!
Maar navragen kan natuurlijk nooit kwaad dat bedoel ik niet hoor!

Gr MJ
 
Terug
Bovenaan