mijn baby stopt niets in zijn mondje

hoi,

mijn dochter (nu 2 jaar en 4 mnd) heeft als baby nooit iets in haar mond gestopt, ze had geen moeite met stukjes ofzo dus wat dat betreft is het anders maar ze doet pas sinds kort zelf dingen eten. Lastig maar is niet anders. Praten geen enkel probleem! eerder teveel dan te weinig zou ik zeggen en iedereen verstaat haar goed.
Maar dingen zoals een soepstengel zijn er nooit in gegaan, uiteindelijk alleen in stukjes en als ik haar voerde. Sinds dat ze ongeveer 2 jaar is eet ze zelf een koekje uit de hand op.

het kokhalzen lijkt me dat hij gewoon moet wennen aan grover eten, op 8 maand krijgen ze ook nog net zo heel lang eten dus misschien nog steeds wennen?

Groetjes Alberdien
 
Hoi MJ,

Mijn zoontje heeft ook nooit dingetjes zelf in zijn mond gestopt qua speelgoed en zo.
Toch staat dit voor mij los voor wat betreft het eten. Sven heeft ook heel erg moeten wennen aan brood. Groente en fruit ging wel best goed. Maar brood dus niet omdat dat aan zijn gehemelte bleef plakken. Mijn tip kreeg ik zelf van het kinderdagverblijf waar hij heengaat: doop de stukjes in de melk die hij krijgt. Eerst goed soppen en daarna steeds wat minder. Mijn Sven hielp dat echt goed.
Sven houdt nog steeds niet van eten met een vreemde structuur of bijv. stukjes in zijn toetje. Ach ja, verder eet hij goed dus ik vind het prima.
Enne, doordat hij nooit iets in zijn mond stopt heb ik een kindje dat echt alles met zijn handjes pakt. Overal zit hij aan en dat is ook niet altijd fijn......

Groetjes,
Maike
 
Hoi Cyndie,

Ik denk dat je baby er dan gewoon nog niet aan toe is! Ik persoonlijk vind liga en langevingers behoorlijk zoet voor een baby van 8 maanden. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Mijn dochter begon pas echt grote stukken te eten vanaf 10 maanden ik ben van mening dat er niet persee iets in moet.

succes ermee.
 
Terug
Bovenaan