Mijn baby van 4 mnd heeft hardnekkige buikgriep!

A

Anoniem

Guest
Hallo moeders,

Tom heeft al vanaf vorige week woensdag buikgriep.
Eerst moest hij telkens overgeven en hield hij geen melk binnen en daarna ging het overgeven over in diarree wat nog steeds aan de gang is.
Hi drinkt met moeite zijn hoeveelheden voeding per dag en soms moet hij ook na het flesje overgeven. Gelukkig heeft hij wel voldoende plasluiers per dag, maar ik heb het idee dat zijn huidje wel begint uit te drogen. Hij heeft ontzettend schrale wangetjes en zwitsal gezichtjes creme helpt niet! Gelukkig lacht hij tussendoor wel maar dat wordt steeds minder en hij slaapt nu echt veel. Wakker worden-flesje-op schoot zitten (anders spuugt hij)-even in zijn wipstoel-dan verschonen en dan valt hij weer in slaap.
Hij heeft geen koorts, zijn hoogste temp is 38 graden. Sinds vannacht hoest hij erbij en is hij ook verkouden.
Ik voel me zo onzeker en weet niet wat ik nog meer kan doen behalve:
een ui naast zijn bed
Luuf insmeren
zoutoplossing in zijn neusje
eucalyptus badje voor baby's
veel laten slapen en rustig vaker laten drinken
Wie heeft hier ervaring mee en kan me een beetje tips geven of geruststel;en???

Een bezorgde verdrietige mama van Tom

Hallo mama van Tom,

Ik wil je absoluut niet bezorgd maken, maar als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan, want als er meer vocht uitgaat dan ingaat dan is dat niet goed.
Als ik jou was zou ik zelfs de huisartsenpost bellen en niet tot morgen wachten. Kleine kindjes drogen namelijk snel uit.

Succes.

groetjes Mariska

zorg dat je altijd ORS in huis hebt, tegen uitdroging (dan is de huid niet zo elastisch als  bji een gewoon kindje) en tegen verkoudhijd en hoest gebruik  ik spullen van VSM. werkt bij mijn jongens aardig goed.
maar als het inderdaad lang duurt-> naar de huisarts, daar zijn ze voor!
beterschap  

Als ik jou was zou ik gelijk hiisartsenpost bellen!! Weet je hoelang 4 dagen zijn voor een baby...ze drogen idd snel uit hoor!!!
Zeker ook omdat je schrijft dat je kindje veel slaapt!!!
Gelijk doen!!!

Beterschap!!!

Dat komt me heel bekend voor! Tijdens de eerste buikgriepgolf van 4 weken terug,kreeg ook Erinn (06-07) het te pakken. Begon met spugen en daarna diarree, die overigens ruim een week aan heeft gehouden.
We hebben 2x de Yunio-lijn gebeld en daarna zijn we ook nog een keer met haar naar de huisartsenpost geweest. Volgens de arts was het niet heel verontrustend. Zij gaf als tip mee om vooral de voetjes warm te houden en de fles in gedeeltes te geven. Dus liever elke 2 uur de helft,dan elke 4 uur volledig.
Misschien kan je hier iets mee? En verder vooral op je eigen gevoel afgaan; vertrouw je het niet; BELLEN! Maakt jou wat uit? Niets is er belangrijker dan de gezondheid van je kind en daarnaast van je eigen gemoedstoestand,weant die wordt er ook niet beter op als je je langere tijd zorgen maakt.
Heel veel succes en laat even weten hoe het afgelopen is?!
Groetjes,
Kirsten

Hoi mamma van Tom, (zo heet mijn oudste zoon ook!)

ik zou niet te lang wachten met het inschakelen van de huisarts hoor. Toen onze middelste zoon drie jaar was heeft hij ook zo'n vreselijke buikgriep gehad. Hij was op den duur zo uitgedroogd dat hij in het ziekenhuis is opgenomen en sondevoeding heeft gehad om aan te sterken. Probeer anders om orisel (ors) te geven. Als baby's suf zijn en veel gaan slapen is het duidelijk een teken van uitdroging. Ook begint dan de huid uit te drogen en als je een stukje huid omhoog doet en het blijft even zo is je kleintje echt uit aan het drogen.

Groetjes van Marloes en heel veel sterkte ermee!!!

Lieve dames,

Sorry dat ik zo laat reageer! Ben er nu pas aan toe gekomen om achter de pc te kruipen. Met Tom gaat het al wat beter gelukkig! We zijn idd naar de huisartsenpost gegaan en toen bleek dat hij ok was en niet uitgedroogd. Maar als de diarree zou aanhouden dan moest ik terug naar mijn eigen huisarts. Inmiddels had Tom al flinke koorts erbij gekregen en hoestbuien en  toen had de huisarts hem een kuurtje antibiotica gegeven. Nu is de koorts weg, diarree weg, drinkt goed, maar nog  wel fikse hoestbuien, keelpijn en snotneus. Maar het gaat gelukkig bergopwaarts met hem.
Huisarts zei dat behalve natuurlijk de elasticiteit checken van de huid (dat wist ik al) je natuurlijk  ook kunt zien of ze uitdrogen als ze niet meer huilen met traantjes, geen kwijlvorming hebben etc. En dat had hij  ook nog voldoende.
Ik hoop dat hij gauw geen keelpijn meer heeft en dat dat gehoest ook  ophoudt.  
Zo zielig allemaal voor hem!

Bedankt voor jullie medeleven en tot  mails!
Tash  

Hoi Tash,

Hopelijk gaat het snel beter met die kleine Tom. Het is toch altijd beter om te vroeg langs te gaan dan te laat!! Feline heeft ook antibiotica gehad (hoesten, benauwd en snotverkouden) en dat hielp goed. Helpt het bij Tom ook goed?

groetjes Mariska

ps ik vond het ook zo zielig dat ze ziek was, ik dacht had ik het maar ipv zij. Ach wel goed voor de weerstand zeggen ze

Terug
Bovenaan