<p>Hey iedereen,</p><p>Mijn broer verwacht in december een tweede kindje, een dochter. Ik ben uitgerekend voor augustus en verwacht ook een meisje.</p><p>Mijn broer heeft onlangs trots de naam van z'n dochter verkondigd aan m'n ouders, alleen blijkt de tweede naam dezelfde te zijn als de tweede naam die wij voor onze dochter hadden gekozen. Die naam lag al vast nog voor zijn vrouw zwanger was. De naam is die van onze, reeds overleden, grootmoeder.</p><p>Ik ben teleurgesteld, omdat ik eerst ga bevallen en ik heb het gevoel dat hij de naam nu opgeëist heeft. Ik heb niks gezegd toen hij het verkondigde, maar ik wil eigenlijk de naam houden zoals we hem gekozen hadden. Ik ben nu bang voor zijn reactie wanneer ze geboren wordt en hij de naam te horen krijgt.</p><p>Anderzijds vind ik ook niet dat ik per se moet veranderen omdat hij zo graag de naam wel al verklapt en ik niet, zonder misschien na te denken over ons en of wij die naam misschien ook wel wilden kiezen.</p><p>Wat vinden jullie hiervan?</p>