Mijn broer koos dezelfde naam

Ik sluit me aan bij eerdere reacties, omdat het een tweede naam is, is het niet zo erg. Ook omdat het de naam was van jullie grootmoeder maakt dat het juist iets heel moois. Het zou je broer denk ik ook niet moeten verbazen dat jij ook over die naam nagedacht hebt! Mijn broertje en mijn neefje hebben ook allebei dezelfde tweede naam (naar mijn opa). Vind niemand raar.
Als je er zelf een naar gevoel over hebt (kan me wel dat gevoel van ‘opgeëist’ voorstellen) zou ik het gewoon een keer in vertrouwen met je broer bespreken. Niet vragend van ‘zou jij het erg vinden als .. ‘ maar juist meer als iets van ‘wauw wat toevallig maar wij noemen onze dochter ook zo met haar tweede naam’. 

Hoi,
De 3e naam van mijn dochter, en de 3e naam van de dochter van mijn schoonzus zijn hetzelfde. De dochter van mijn schoonzus is een paar maanden ouder. Om eerlijk te zijn hebben wij er niet eens aan gedacht dat dit voor hun misschien niet zo leuk is ? (we hebben er overigens ook nooit iets over gehoord). Zolang het niet de voornaam is, zie ik het probleem niet. Ben ook van mening dat je het om die reden ook niet vtv al met je broer hoeft te bespreken. 

Ik zou gewoon dezelfde naam houden als je broer!
is juist heel mooi dat jullie allebei dezelfde gedachte hebben en het is een 2de naam he die gebruik je bijna niet.

Hey iedereen,
Bedankt voor de reacties. We gaan de naam sowieso houden.
Weet  niet of ik het met hem nog ga of zelfs ga kúnnen bespreken omdat het niet meer zo lang is.
Deels ben ik nog steeds wel wat bang voor de reactie, maar ik denk dat het misschien ook wel een beetje het kleinezusje-syndroom is langs mijn kant, als in: ik wilde ook eens graag eens iets eerst kunnen doen.
De  band met onze grootmoeder was heel sterk, ook mijn vader had er een speciale band mee. Ik heb m'n vader ondertussen al trots horen vertellen over de tweede naam tegen familie en ik denk dat dat bijdraagt aan het gevoel dat de naam opgeïst is en dat 'mijn' momentje om papa ook trots te maken nu een beetje afgepakt is. 
Achja, het is wat het is? :)

Terug
Bovenaan