Mijn buik....

Is al echt enorm zeg.. Mensen zien het echt door mijn winterjas... En als ik dan zeg dat ik pas halve wege ben kijken ze me raar aan... Krijg je van die vragen: "zeker een 2-ling"? Ben je zeker veel aangekomen. (2,3 kilo maar) Grrrrr..

En mensen die me kennen en dus weten dat ik alleen ben... "ben je zwanger? Je kunt je beter stilleriseren." wat?? nou ja zeg.

Om deze opmerkingen heb ik eigenlijk mijn omgeving niks verteld, zoals buren enz.. Maar nu is het dus niet meer "verbergen" vind het eigenlijk wel jammer... VK zei trouwens dat hij wel wat groter is dan "normaal" maar dat komt ook omdat ik klein ben en echt alles van voren draag.

Sorry hier hebben jullie niks aan, maar ik moest het ff kwijt.

Hi Josh,

Wat een ongeschofte opmerking, je kunt je beter laten steriliseren???? Ben je niet helemaal uit je dak gegaan??? Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat mensen zulke dingen kunnen zeggen.

Hier ook een hele dikke buik. Ben 25 weken zwanger, maar lijk wel 8 maanden.... En ook bij mij heeft iedereen commentaar op die buik. Grrrrrrr. Irritant is dat als je voor de zoveelste keer hoort, zo, best een flinke buik he?

Maar je moet je er niks van aantrekken hoor, makkelijker gezegd dat gedaan, maar mensen die zulke gemene dingen zeggen als van dat steriliseren zijn geen knip voor de neus waard!!!

Jammer?! Je moet trots zijn hoor op je buik. Laat die achterlijke mensen lekker kletsen.
Echt bizar hoe onbeschoft mensen toch kunnen zijn.
Niks van aantrekken en lekker genieten van je mooie buik en je zwangerschap.

Liefs Sonja

Lekker he, als iets je dwars-zit, dat je het hier of op hyves lekker van je kan afschrijven,,,

Maar.......

Wat zijn mensen toch brutaal met opmerkingen, vragen en conclusies...! Al heb je 10 kinderen, bij 10 vaders en ben je alleen, dan is dat jouw keuze, heeft een ander helemaal niets mee te maken!!

Kan me er ook erg boos om maken.. En wat de anderen ook zeggen, probeer je er niets van aan te trekken..

Enne... ik respecteer jouw keuzes hoor, ik vind het bijzonder dat je straks alleen je 2 kindjes opvoed!! Ga er maar aan staan, dat zal vast niet altijd meevallen en als ik jouw commentaren hier en op hyves lees, kom je heel gezellig en positief ingesteld, op me over!!

Zo, en die veer is even voor jou!

Liefs Ro

Die ene opmerking is idd ronduit onbeschoft! En wat buikcommentaar betreft: er zijn ook veel vrouwen die het leuk vinden om te horen dat ze een dikke buik hebben, dus ga er maar van uit dat mensen het ook kunnen zeggen als compliment.

Zelf kan ik overigens ook weinig met al dat buikcommentaar. Ik heb niet een hele dikke buik (vind ik zelf) en de ene keer hoor ik dat ik een bescheiden buikje heb en de andere keer dat ik al goed rond word. Ik word nogal zelfbewust en zelfs onzeker van al dat commentaar en krijg de neiging om mijn vest nog maar eens goed over mijn buik te trekken. Ja ja... ik weet dat je trots mag zijn op je buik en dat ben ik ook best, maar aan de andere kant vind ik het ook enorm wennen dat mijn lijf zo aan't veranderen is. Elke opmerking weeg ik af: is't nu een compliment of niet? Eigenlijk moet ik me er gewoon niets van aantrekken. Alsof je ook maar iets kunt doen aan de vorm en het formaat van je buik! Maar, zoals ik al zei: het maakt me gewoon een beetje onzeker.

Zo, dat moest ik even kwijt!

Hoi Josh

Wat een brutaliteit he...
Verschrikkelijk ik kan me voorstellen wat je voelt.
Ik krijg ook nog steeds vreemde opmerkingen over alleenstaande moederschap van een tweeling.
Ik ben niet veel aangekomen geen idee hoeveel pas al me kleren nog op me broeksknoop na,maar me buik groeit wel goed...
Hahah vd week met een zwangere vriendin mee en die is 30 weken met mini buik.
Vroegen ze wie er aan de ctg moest hahah.
Maar ik vind dat mensen sommige meningen maar moeten inslikken.
Geniet gewoon lekker van je zwangerschap en laat mensen maar kletsen ook al doen de meningen zeer.
Dat zijn ook weer de mensen waar je straks als alleenstaande moeder NIKS aan hebt.

Gr Marielle

Bedankt meiden! Tranen stonden in mijn ogen toen ik jullie reactie's lees... Zo lief!

Het was een van mijn buurvrouwen die het zei dus kon ik niet ff uitvallen tegen haar. Ik heb gewoon gezegt dat ik ooit nog wel een man wil hebben waar ik ook nog kinderen van wil hebben. Ik had het ook helemaal niet van haar verwacht. Maar zij was ook diegene die iedereen hier in de flat heeft verteld..

Ik geniet gelukkig ook van mijn zwangerschap, zal idd wel erg druk worden maar het gaat ook nu goed. En het belangrijkste is dat mijn familie helemaal achter mij staat. En dat geeft een goed gevoel.

De opmerkingen over een grote buik geef ik een opmerking terug " dan moet je me aan het einde pas zien (met een grijns en laten zien hoe groot de buik dan is).. en dan loop ik weg... Maar idd soms blijven de opmerkingen hangen bij mij.. en is het idd lekker om het ff van je af te schrijven.

Terug
Bovenaan