MIJN DOCHTER 1JR EN 3 MND OUD EN WEEGT MAAR 7,2 KILO!!!!!! WIE NOG MEER??

hallo allemaal,

ik heb een dochter van 1 jr en 3 mnd oud,ze is destijds 3 weken te vroeg geboren en woog toen 2520.
nu wil het aankomen maar niet vlotten,toch eet ze naar mijn idee wel goed ze krijgt over de hele dag 2 boterhammen,500 cc melk,tussendoortjes,drinken en sávonds eet ze tussen de 4 en 9 scheppen  groente met aardappels en vlees en jus met zelfs nog een extra klontje boter erdoor puur voor het aankomen.
nu zit mijn dochter absoluut niet stil het is een echte ondernemer en is elke dag druk bezig ook loopt ze al drie maanden  los.
kwa ontwikkeling is ze heel erg snel,dat zeggen ze ook in het ziekenhuis.
in het ziekenhuis hebben ze al meerdere onderzoeken gedaan maar ze kunnen niks raars vinden ze is gewoon kern gezond. (heel erg fijn natuurlijk) maar heb 1 van jullie dit ook?? of herkennen jullie dit??? mijn dochter zit trouwens kwa kleding ook in maatje 74 en dat valt soms nog wel eens te groot :-( verder is het een drukke en vrolijke meid die ook elke  nacht gewoon door slaapt al vanaf dat ze 4 weken was.
ik hoop iets te horen van jullie
groetjes miranda en mijn dochter  savine      
 
Hoi, dit is voor mij heel bekend. Mijn zoontje is op tijd geboren, maar woog toen net 6 pond. Eet altijd goed, eet alles, altijd vrolijk, maar vooral altijd bezig en aan het bewegen. Hij is nu bijna 18 maanden en weegt 9,7 kg. Hij zit dus al vanaf het begin onder de curve. Op het cb zeggen ze dat hij het gewoon te druk heeft om te groeien, dat al z'n energie in beweging en niet in groei gaat zitten. Dat klinkt we logisch als je hem ziet.
Hij is wel altijd vrolijk en ontwikkeld zich goed, eet alles. Hij zou van mij wel meer mogen eten, maar hij wil gewoon echt niet meer, dus zal het wel goed zijn.
Ik denk meestal maar: het komt wel, je hebt kleintjes en grootten...
 
Jeetje, ik weet niet wat ik lees!! Onze knul woog met 4 maanden al 7,1 kilo en heeft af en toe al maatje 74 aan. Ongelofelijk wat voor verschillen daarin kunnen zitten! Krijg je niet heel veel reacties van mensen die niet geloven dat ze al zo oud is? Schijnt andersom ook vaak te zijn (met grote kindjes, zoals die van ons). Dat ze zich afvragen of ze al kunnen lopen, terwijl ze pas 5 maanden zijn ofzo.....

groetjes,
Kipling26
 
ja dat kreeg ik wel vaak hoor kipling.

Een paar voorbeelden. Mara kon als klein guppie al praten met een jaar en heel goed wat natuurlijk geen gezicht was omdat ze zo klein was. Maar als je kan praten kan je ook dank je wel leren zeggen. Och bij de slager, bij de bakker, bij de groente boer en waar dan ook als ze wat kreeg zei ik, dan zeg je dank je wel. En dan kreeg ik steevast te horen. NOu dat is wel heel erg vroeg hoor om dat te leren.

En toen ze dat kon en weigerde dank je wel te zeggen zei ik nou dan zeg ik dank je wel en eet ik het worst je op nou dat was natuurlijk helemaal verkeerd wat een slechte meoder zo een klein kind dingen willen laten zeggen wat nog helemaal niet kan.

Of een mevrouw die zei ach wat een schatje hoe oud is ze ruim een jaar, nee weet u dat wel zeker. ehh ja mevrouw dat weet ik zeker.
Is het dan wel u kind? eh ja nee ze is veel jonger nee mevrouw ze is echt al ruim een jaar nou ik geloof er niets van.
Nou ik dacht dat ik ontplofte zeg pffff was toch zelf bij de bevalling grrrrr.

En zo kan ik zoooo veel voorbeelden geven.

Geniet lekker van je grote vent want soms is het niet leuk om zo een ukkie te hebben. Als ze ziek zijn kunnen ze niet teren op hun reserve en vallen erg snel af en dat is niet prettig.

doei
 
Hoi Miranda,

Ik heb net het consultatieboekje van mijn dochter er eens bijgepakt ze is geboren met 31 wkn op 14-09-2001 en was toen 44 cm en 2045 gr., op 5-12-2002 woog ze 7830 en was ze 69,5 cm. zij at ook altijd goed en deed het ook goed, toen ze 4 mnd was dachten mensen dat ze een pasgeboren baby was!!! maar maak je geen zorgen ze is nu 5,5 jr. en weegt nu 15 kilo en is ong. 104 cm en heeft mt 104 nog steeds een klein en fijn poppetje maar dat is ewoon ieder kind voor zich.
Onze zoon is van 13-08-2006 en hij is echt groot en flink laatste keer op consultatiebureau met 5,5 mnd was hij 9 kilo en al 72 cm!!!
Hij is nu 7 mnd en draagt mt 80 en soms al 86!!!
dus zo zie je maar maak je niet druk en vooral niet om wat andere mensen zeggen elk kind is anders!!!

Groetjes Ellen
 
hoi allemaal,

wat fijn om te horen deze verhalen,voor sommige mensen is het dus heel normaal dat de kleine erg klein is maar voor andere juist heel onbegrijpelijk.
het is fijn om te weten dat er meerdere kinderen zijn die ook zo klein en licht zijn als mijn dochter en wel gewoon kerngezond. dat geeft mijn een goed gevoel.
het is toch ons eerste kind en je wilt het natuurlijk altijd goed doen voor die kleine.
diep van binnen wist ik ook wel dat mijn kleine meid niks mankeerd want ook onder volwassen heb je grote mensen en kleine mensen en dikke en dunne.
maar toch als iedereen zegt van oooooooohhhhhhhh wat is ze klein gaat alles wel goed?? en eet ze wel goed??
vreemde mensen vragen dit maar ook in de familie. ze heeft ook een klein neefje die is een half jaar jonger dan haar en die heeft haar al ingehaald met lengte en gewicht en dan maak je je toch wel zorgen.
maar ben blij dat er meerdere zijn dat geeft mij een goed gevoel.
onze dochter is dus gewoon klein en fijn en een pittige drukke tante :)
bedankt voor jullie reactie
groetjes miranda
 
Ik heb een dochter die wordt zaterdag 3 jaar. Afgelopen week op het cb woog ze 11,3 kg en was ze 90 cm.  Toen ze geboren is woog ze 2400 gr. en was 47 cm. Vanaf het eerste begin heeft ze slecht gedronken en ook gegeten. Nu gaat het heel goed. Ze eet goed en drinkt ook redelijk. Verder is ze de hele dag vrolijk en actief. Wij krijgen ook veel reacties op haar lengte en figuur. Ze is gewoon een klein meisje, maar in haar ontwikkeling is ze heel snel. Ze   mankeert dus niets, maar het is wel vervelend. Zeker als je kinderen in je omgeving hebt die juist weer groot en heel stoer zijn.
Marit heeft sinds 2 weken een zusje die iets zwaarder is (2840 gr.), maar ook al niet zo'n stoere drinker is. Drinkt het minimale van wat ze hebben moet. Ik maak me er nu minder zorgen om, omdat ik weet dat het wel goed komt.
Het belangrijkste is dat je kind tevreden is en laat anderen dan maar kletsen.

gr. Claudia
 
hoi

mij dochtertje is nu 16 maanden en is 81 cm en 9 kilo ze was sinds okt niet zo veel aaangekomen en dus vonden ze haar te licht.nou ze eet genoeg slaapt goed is lang loppt is druk en paar keer griep gehad dus denk niet dat het zo erg is .ze heeft nu mt 80 en ik vind haar goed zo hoor.als ze maar gezond zijn toch gr wendy
 
Terug
Bovenaan