mijn dochter is erg klein....

Hallo allemaal,

Ik ben lang niet op dit forum geweest, maar ik lees wel vaak jullie verhalen. Nu heb ik zelf een vraagje. Gisteren ben ik met mijn jongste dochter naar het  CB geweest. Ze is ruim 18 maanden en weegt 8.9 kilo en is 77 cm. Erg klein voor haar leeftijd dus en vooral erg licht. Verder ontwikkelt ze zicht zeer goed en loopt al vanaf 11 maanden. Maar ze is ook niet mager. Ze is gewoon heel fijntjes. Zelf zijn we normaal van lengte maar ook niet extreem groot (ik 173 cm, papa 178 cm). Op het CB vonden ze het misschien een goed idee om haar eens door een kinderarts te laten onderzoeken of ze misschien niet genoeg groeihormoon aanmaakt. Heeft iemand hier ervaring mee? Bij geboorte was ze trouwens ook maar 2845 gram (ik was 5 dagen overtijd).

Alvast bedankt,

Groeten Annika

Hoi hoi,

Jennifer was met 18 mnd 83 cm dus het verschilt niet zoveel, alleen is Jennifer wel iets zwaarder al boven de 12 kg.

Heeft je moeder niet jouw gegevens nog toen je klein was..misschien begon je zelf ook wel zo.....

Heb geen ervaring met groeihormonen, maar ik denk gelijk is dit niet al erg vroeg....??

Succes verder..

gr. Ilone

Hoi Annika,

Even een snel berichtje vanaf mijn werk.
Ik vind dat zo'n CB je erg onzeker kan maken... Mijn dochter birgit was ook te klein met 18 maanden: 73,5 cm met 10 kilo... ze is lekker rond, is ze altijd geweest en ze vonde haar "dik" pff, ze kreeg waarschijnlijk teveel borstvoeding..

Nou mijn gevoel zei dat er niets aan de hand was en ik zie het bij de volgende afspraak wel weer.
Als jij denkt dat het gewoon bij je meisje hoort, maak je niet te druk. En een bezoekje aan de kinderarts kan nooit kwaad natuurlijk.

Evelien

hoi,

Hoor hier dan wel niet thuis, maar lees hier weleens.
Onze 2e knul was ook niet groot bij zijn 18 maands controle.
77 cm en 9,5 kilo. Wel bovengemiddeld geboren met ruim 8 pond, maar daar bleef dus niet veel van over . Werd wel genoemd dat hij niet groot was, maar verder niet over onderzoeken oid hoor.
Inmiddels is hij 3 jaar en een zo gemiddeld als maar kan peuter.... en zelfs al was hij nog wat kleiner... dan was dat maar zo. Was mijn broertje ooit ook en die is nu ruim 1.85 lang. Groei kwam wat later maar kwam wel.

Als je kindje het verder goed doet en zich goed ontwikkelt... zou ik zoiets hebben: waarom in hemelsnaam naar een kinderarts?! Ieder kind ontwikkelt op zijn/ haar eigen manier...

groetjes,
Marije mv 3 zoons

hoi hoi

Ryan is 20 maanden en is 82 cm en weegt net 10 kilo hahahaha
dus ook een klein licht mannetje.

hier zijn ze gelukkig neit zo moeilijk en het ziekenhuis zegt gewoon , tja dat is zijn bouw
(papa is ook klein en slank dusssss)

niet te onzeker worden als ze het verder goed doet is het toch prima

groetjes moekje

Hoi Annika,

Mijn dochter is 16 maanden en ze was met 12 mnd 9250 gram en 72,5 cm lang. Dus zal qua lengte met 18 mnd zo rond de lengte van jouw kleine zitten.
Ja, ze is klein, maar ontwikkeld zich goed. Loopt veel rond, lacht veel, kortom een gezond klein meisje.

Ik ben 165 cm en papa is 178 cm.
Dus het zit er niet in dat ze heel lang gaat worden.
Vroeger zeiden ze van het CB tegen mijn ouders: dat ik ws maar 158 cm zou worden. Daar zijn dan toch nog 7 cm bijgekomen.

Hier bij het CB maken ze zich geen zorgen, ze is wat klein maar voor de rest gezond en papa en mama zijn ook niet groot!
Dus ik zou haar niet direkt laten onderzoeken. Ik vind haar daar nog veels te jong voor, het zegt nog niets.

Hoe lang was je kleine met 12 mnd?

Groetjes Renata.

In december zijn wij voor het laatst met Lotte bij het CB geweest. Ze was toen ruim 19 maanden, 9220 gram en 78 cm.

Wij hebben zelfs al groeiecho's tijdens de zwangerschap gehad omdat ze op de -2,5 curve zat. Wij zijn ook niet groot, 1.64 en 1.74 en beiden ook heel lang klein gebleven tijdens onze jeugd (kleinste van de klas).

Nu ben ik in verwachting van onze tweede en vanmiddag wordt ik gebeld ivm vervolgecho's in het ziekenhuis voor deze kleine, die ook op de +2,5 curve zit.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan