mijn dochter is erg klein....

Hoi Annika,

Ik wilde hier toch even op reageren, ik heb een vriendin waarvan haar dochtertje nu twee jaar oud is, ik gok zo'n 77cm en denk net 10 kilo of er net onder. Ik moet even gokken want heb haar gegevens niet. Zij heeft dus wel allemaal onderzoeken en loopt al sinds haar geboorte bij een kinderarts. In eerste instantie omdat ze zo slecht at....waar ze later toen ze buisje kreeg dus achter kwamen dat ze zo'n pijn had met slikken, sindsdien kan ze bunkeren! Maar goed, haar dochter moest dus voor controle voor de lengte en gewicht op het moment dat haar dochter niet meer groeide....dus in een paar maanden tijd niet gegroeit was, nou dan vind ik het terecht dat ze aan de bel gaan trekken. Nu blijkt haar moeder vroeger ook een groeiachterstand te hebben gehad en heeft 2 jaar stil gestaan in haar groei...ze is nu nog steeds niet groot, maar verder gewoon gezond!

Dus mijn advies voor jou is....is ze gegroeit sinds de laatste periode??? Ja, gewoon lekker laten gaan, ze maken dadelijk vanzelf een groeispurt. Is ze nou helemaal tot bijna niets gegroeid, dan zou ik het even laten nakijken, kan nooit kwaad!

Heel veel sterkte met je keuze!! En by the way, geboortegewicht heeft niets met de groei van een kindje te maken....ik was zelf 38cm en 1810 gram en inmiddels 69 kilo en 1,76cm!! En mijn zoontje was 45cm en 2360 gram, is inmiddels 85cm en 11 kilo (voor bijna 2 jaar!)   Dus komt allemaal goed, en wij waren ook niet zo groot!

Groetjes
Angel

Hoi Annika,

Wat vervelend dat je je nu zo onzeker voelt.

Dat ze bij het CB het zekere voor het onzekere nemen vind ik niet verkeerd. Alleen maakt het jou natuurlijk wel bezorgd.
Zo lang je kindje haar eigen curve aanhoudt, happy is en niet vaak ziek is zou ik je niet meteen zorgen maken. Sommige kindjes zijn nu eenmaal langzamer in de groei dan het andere kindje.

Geboortegewicht is inderdaad geen graadmeter. Onze Sven was 2900 gram en 50 cm bij de geboorte maar die heeft de schade prima ingehaald en zit nu zelfs iets boven het gemiddelde van de curves (maar wel goed in verhouding). Sven is nu 19 maanden en net zo groot als zijn neefje van 2,5 maar die is dan wel weer heel erg klein.

Kijk gewoon wat de kinderarts zegt, die zijn wat dat betreft altijd erg nuchter (is mijn ervaring).

Succes en hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Maike

Hoi,

Bedankt voor jullie snelle reacties. Zo te horen zijn er wel meer "kleintjes". Gelukkig maar, ik ga het nog een paar maanden aankijken en tussendoor wegen. Dan kijken we wel verder. Ze is de laatste tijd gewoon gegroeid, nog nooit stil gestaan. Maar ze is en blijft klein. Wel onwijs schattig gezicht zo'n wurmpie. Ze maken me bij het CB gewoon onzeker. Ik zie gewoon een gezonde peuter die goed eet (en 4x per dag poept, snelle verbranding dus).  

Groetjes Annika

Ik hoor hier niet maar uit verveling struin ik wat rond.

Ik heb ervaring met groeihormoon in de familie!
Ik zou persoonlijk wel een onderzoek starten. Wat niet baat schaad niet.
Mijn ervaring met dit hormoon is hoe eerder je begint hoe meer succes het heeft!

Succes met jullie keus!!

Hoi,

Onze dochter is nu 22 maanden, 78 cm en woog woensdag 8,2 kilo (het kan dus altijd kleiner...). Wij stonden nog altijd onder controle bij de kinderarts omdat ze prematuur is geweest en een enorme snelle darm heeft! Onze dochter is op alles onderzocht (ook groeiachterstand) en ze blijkt kerngezond gelukkig. Ze ontwikkelt zich ook prima maar blijft een fijn en klein poppetje. Klein maar dapper zeggen wij altijd! De kinderarts wil ons niet meer terug zien en daar ben ik blij om. Maar ik ben ook blij dat hij alles goed onderzocht heeft, nu maken wij ons minder zorgen.

Misschien heb je iets aan ons verhaal?

Groetjes!!!!

Hoi,

Ook ik heb er ervaring mee maar wil er hier niet teveel over kwijt. Als je op een gegeven moment meer wil weten mail me dan even via mijn log www.wensweb.web-log.nl

Enne geen zorgen maken hoor want wat ik je eventueel kan vertellen is echt geen drama!

gr.Ing

Hey.. Mijn jongste is nu 20 maanden en toen ik vorige maand naar het cb ben geweest was ie 80,5 cm en 10,2 kilo.. Ook klein en niet zo heel zwaar, maar bij ons zeggen ze dat als ze in "het lijntje groeien" dus hun eigen grafiekje netjes volgen het niet zo erg is.. Je hebt nu eenmaal kleintjes en groten. Mijn oudste is heel lang voor zijn leeftijd en Jesse is dus blijkbaar wat kleiner..
Maar als ze je kleintje nakijken, kan dat nooit geen kwaad toch. Maar ik zou me geen zorgen maken hoor, volgens mij zijn er wel meer kleine ukkies hihi..

Terug
Bovenaan