mijn dochter moet een bril en nu????

ik had al geschreven dat mijn dochter 4x gezakt is voor de ogentest.
Vandaag naar t ziekenhuis geweest op verzoek van cb het stelde niet veel voor maar er was toch een kleine kans dat ze niet alles 100% zag.
We kregen de schrik van ons leven na twee en half uur ziekenhuis haar rechter
oog was goed en haar linker zo slecht dat ze alleen wazig zag ik heb gejankt als een klein kind het idee dat mijn kind een jampot bril moest ik bedoel dan van die dikke glazen deed me zeer t is mooi dat er brillen bestaan en je gunt t niemand maar als je dan toch hoort dat je kind zo slecht ziet is dat wel ff slikken.
Moet ik haar al gaan voorbereiden wat betreft pesten en dergelijke ze moet ook
plakkers op iemand ervaring??zal de juf het uitleggen in de klas???
 
Hallo,

Ik ben juf en heb nog nooit meegemaakt dat een kind werd gepest om plakkers. De kinderen in de klas denken vaak mee: We gaan eten je mag je plakker af, hoor? of we gaan naar buiten, je moet even naar juf voor een plakker. Ik zou een kind niet voorbereiden op iets negatiefs, de bril hoort bij haar en helpt haar, de kans is groter dat ze een hekel aan de bril krijgt en hem niet op wil, dan ben je verder van huis. Komt ze thuis met het verhaal dat ze gepest is om haar bril dan zeg je: Jij hebt een bril, dus dat klopt. Als een kind jou plaagt met: Wat heb jij een stomme bril? dan zeg je: 'dat klopt'. Het pesten houdt dan op. Simpel maar heel doeltreffend. We willen onze kinderen vaak beschermen voor dingen die niet gebeuren of leggen accenten die een kind heel anders beleefd. Jij hebt er moeite mee, als jij er moeilijk over doet breng je dat over aan je kind en zal zij er ook moeite mee krijgen. Het is spiegelen. Laatst zei een collega:: "wat zijn de kinderen druk" waarop ik zei: ach ja kinderen zijn ook maar spiegels van ons, wij druk, zij druk. Zo werkt het in mijn ogen in ieder geval. Groetje van Knof
 
Hoi,

Wat vervelend dat je kind een bril moet! Je wilt zo graag het beste voor je kinderen, dat ze goed gezond zijn en goed kunnen horen en zien! Kan me voorstellen dat je het heel erg vindt dat je kind één slecht oog heeft.
Gelukkig pesten kinderen van 4 jaar nog niet. Ze zullen misschien wel vragen, waarom heb jij een bril? Maar ze kijken nog niet echt naar uiterlijk. En zo'n pleister vinden ze op die leeftijd vaak ook stoer!! (Ook al heb je een dochter.)
Pesten begint meestal pas rond een jaar of 8 (vlgs mij) en dan heeft je kindje al zolang een bril dat ze het gewend is, dan hoeft ze ook allang geen pleister meer op.

Inderdaad nu geen probleem van maken. Ja, ze heeft een bril. Nee, het is niet leuk.

Als jij er geen probleem van maakt, maakt zij er ook niet zo'n probleem van.

Veel succes en samen een mooi brilletje uitzoeken.
Groetjes Renata.
 
dank je rommelebom eindelijk iemand die me snapt ik heb er nu rust en vrede mee maar het nieuws kwam hard aan zelfs de oogarts zag dat ik t moeilijk had en gaf me de tijd om het te verwerken want er was echt niks te zien/merken aan haar dus ik had geen flauw idee dat het zo slim was maar de plakkers zijn al in huis ze vindt het(tot nu toe)geweldig hele stoere stickers en ze wil een knal roze bril nou die krijgt ze kan mij het schelen ik heb me er bij neer gelegd ze raakt wel erg in paniek als de pleister(op het goede oog)wordt geplakt want ze ziet geen... met links dat is wel sneu en ik hoop dat t lukt MIJN KIND KRIJGT EEN BRIL en voor je t weet ken ik haar niet anders wat zal het lief staan op dat kleine snoetie en die lekkere dikke rode knijpwangen
 
knof!!!! ik snap jou kant ook hoor ik heb niet(voor zo ver ik weet)mijn verdriet en teleurstelling bij het horen van "de bril"laten merken en we doen er thuis heel gewoon over donderdag gaan we naar de opticien en mag ze haar eigen bril uitzoeken ook al wordt het een gele met paarse stippen t is haar bril zij moet m dragen het hoort bij haar klaar en ik denk inderdaad dat de juf het vaker heeft meegemaakt.
 
Hoi,

Ik kan het me echt voorstellen, plakkers op die leeftijd is echt niet erg,, mijn zoontje heeft ze van 3-6jr gehad en zijn nichtje ook en die gaat in de stad naar school, kinderen van leetijd zijn daar idd nog niet mee bezig, sommige vragen zelf thuis ook om zo'n mooie plakker, geweldig vinden ze die kleuren en plaatjes die erop staan!

Dan de bril: ik snap je reactie, ik weet ook van vroeger dat kinderen daarmee gepest werden in die tijd, ikzelf ben een tijd gepest doordat wij een gezin met 6kinderen hadden (hoe verzinnen ze het) dus ik weet hoe het is en ben bij mijn jongens ook allert op pesten!
Maar tegenwoordig zie je gelukkig ook veel mode om een bril, mensen die eruit springen die de mooiste brillen dragen, dus het is denk ik met de mode van deze tijd veel leuker te maken!

Maak je aub geen zorgen, daar los je niks mee op! Maar ik snap je echt heel goed!
Ze heeft iets wat verholpen kan worden, dat is de goede kant ervan..

Liefs MJ
 
Hoi,

Onze dochter nu 2.5 draagt sinds april een bril, ik zou zeggen zoek een leuke uit en laat je goed adviseren. Haar bril staat haar erg mooi en grote zus van bijna 4 is erg jaloers. Als Rachel haar bed uit komt is het eerste wat ze pakt haar bril, ze kan er niet meer zonder. Ook moeten we plakken elke dag 2 uur, dat is een probleem want dat vind ze niet leuk.
Onze dochter heeft trouwens +6 en +5.25
maar kan er overheen groeien.
Betrek haar er goed bij   het is een normaal iets. Ze is gelukkig de enige niet en ze kan straks weer alles zien, is ook erg fijn.

groetjes Alinda
 
Dank je mamma s dat had ik net nodig dat begrip en herkenning.
Inmiddels heeft ze er 1 uit gezocht uiteraard een roze en ze heeft er echt een koppie voor vandaag wordt de eerste dag.
We gaan zo douchen plakker uitzoeken en plakken +bril op en dan naar school.
Ben wel erg zenuwachtig want toen ze de plakker voor proberen bij de oogarts op kreeg raakte ze erg in paniek want ze zag geen bal we hebben het zo leuk mogelijk gebracht en overal bij betrokken gisteren de bril opgehaald en de eerste reactie was:als ik mijn sticker en bril elke dag draag is de dokter heel trots op mij als ik terug moet komen he mamma?" lief he!!!! Ik mag niet smokkelen want dat kan de dokter zien aan mn oogjes he mamma?? Ja lieverd en ik wil ook met stickers beginnen een soort beloningsysteem.
 
Terug
Bovenaan