mijn dochter moet een bril en nu????

Hey,

Wat fijn dat het zo goed gaat, wat een slimme meid zeg!!!
Ook onze zoon had soms geen zin in de plakker! Ik ben vanaf het begin hel duidelijk geweest, consequent ook, zelf als hij huilde plakte ik hem zonder pardon op, soms moest hij dan vernieuwd worden omdat hij helemaal vochtig was, dus 1 tip , hoe moeilijk dat met momenten misschien ook is, blijf consequent en ga geen discussie aan over de plakker maar gebruik elke keer de hetzelfde argument 1x, dit moet van de dokter om je oogje beter te maken. Punt..
Je schuldig voelen op zo'n moment mag natuurlijk is ook normaal, maar als je dat laat zien word het telkens een iets groter drama!
Wil je alleen deze tip meegeven, is niet de bedoeling om je te ontmoedigen, jij en je meid doen het echt super!
Je kan echt trots op haar zijn!!!

Liefs MJ
 
                            Hoi Mary jane

Ik zie jou verhaal ook als een tip van een ervaren mamma met een brildragend en plakker plakkend kind en alle tips zijn welkom.
Ik ben ook inderdaad SUPERTROTS op haar ze heeft de plakker en de bril goed opgelaten en dat voor een eerste x/dag de plakker mocht om 11.45 af en toen ze de bril weer opzette was haar eerste reactie wouw dit is beter nu zie ik alles weer(moest me inhouden om niet te lachen)
De eerste sticker is verdiend en ja misschien komen op een dag ook wel de nodige tranen omdat elke dag plakkers plakken niet altijd leuk is maar dan zal ik aan je tip denken en inderdaad als goede moeder doet zo n strijd je wel wat maar dat is alleen maar een teken dat je het beste met je kind voor hebt toch??
 
het gaat erg goed met de bril ze draagt m netjes elke dag(af en toe een zucht)
soms pakt ze m al uit haar zelf en maakt m eerst schoon(moet je dat snoetje zien als ze aan t poetsen is) alleen het plakken wordt wat lastiger maar het is nu vakantie en ze heeft minder afleiding dus gebruikt ze de sticker als machtsmiddel zodra ze 1 seconde geen aandacht krijgt hup pulken aan plakker maar hier een oplettende mamma en ja helaas soms moet ik tegen mn zin in geweld gebruiken om de plakker er weer op te krijgen(niet te erg door denken) maar ik blif zeggen dat het even moet voor de zieke oogjes niet dat ze trauma s op loopt omdat ik met de zweep klaar sta hoor!!! hahahha
 
Hoi hoi,

Zo erg is het niet hoor! Mijn oudste zoon heeft al een bril vanaf dat hij 2 jaar was, hij is nu 5. Hij moet ook nog eens geplakt worden elke dag en heeft vorig jaar een oogoperatie ondergaan. Hij heeft 2 geweldige brillen die hem fantatstisch staan, sterker nog: ik vind mijn zoon pas mijn zoon als hij zijn bril draagt!!!! Kortom: niets mis mee. Hij is er nog nooit mee gepest op school of waar dan ook. Ligt er helemaal aan hoe je er zelf mee omgaat, het is bij ons de normaalste zaak van de wereld een bril, mijn man heeft er ook een.
Ohja, mijn zoon heeft aan een oog +6,75 en aan het andere oog + 5, 25.........echte jampot glazen dus, maar tegenwoordig niet meer hoor, ze kunnen zoveel...

Niet zo over in zitten!!!!!!!!

Groetjes, Misja, mama van Thijmen (5) en Marten (2).
 
Hoi hoi!
Zo erg is het niet toch? Het betekent toch niet pertinent dat je kindje dan gepest wordt? Op die leeftijd kijken ze nog helemaal niet zo naar andere kindjes hoor! Bij mijn oudste zat een meisje op de psv die ook een pleister en een bril had en ik herinner me één keer nog heel goed omdat ik dat zo schattig vond! Zij kwam binnen met (kennelijk een nieuwe) pleister op haar oog en een ander meisje zei echt heel lief; wauw wat heb jij een mooi pleisteroog zeg! Dat vond ik zo lief! Op deze leeftijd kijken kinderen naar wie lief is en wie niet en niet hoe ze eruit zien. Mijn jongste van 2 heeft (op mijn verzoek) twee maanden geleden al een ogentest gehad, omdat ik het idee had dat ze niet zo goed zag. Het bleek idd te kloppen. Ze krijgt met 2,5 hoogst waarschijnlijk ook pleisters omdat de cilinder zo afwijkend was bij beide ogen en zeker weten met 3 jr een bril. In eerste instantie vond ik het ook niet zo tof, maar ik was erg blij van het idee dat mijn dochtertje straks geen last van hoofdpijn en veel vallen heeft, omdat ze een bril krijgt! En je hebt van die hele leuke tegenwoordig! Ik kan me je reactie wel heel goed voorstellen, maar ik zou het juist positief benaderen naar je kleintje toe! Zo mag jij even een mooie bril uitzoeken, dat is nog eens stoer! Enz.. Veel geluk! Liefs Jude
 
het gaat in de klas juist heel goed er zijn inderdaad veel kindjes die het gewoon spannend vinden met wat voor pleister ze nou weer op school komt.
Er was zelfs een moeder die vertelde dat haar dochter ook zo n mooie pleister wou en die moeder zei liever niet dat is niet omdat het leuk is maar omdat je oogje dan ziek is nou dan wou zij ook wel een ziek oog want zo n mooie pleister was COOL dan moet ik wel lachen.
 
hoihoi,

zo erg is het inderdaad niet meer een bril hoor en je hebt tegenwoordig ook zulke leuke brillen.
Mijn zoontje was 1,5 toen hij zijn eerste bril kreeg en dat was even doorbijten omdat het dan nog zo moeilijk uitleggen is. Wij gingen naar de oogarts omdat hij wat scheel keek. Ik had zelfzsoiets van een operatie om de oogjes recht te zetten en we zijn klaar.
Maar dat liep wat anders jelle bleek + 7,5 en +6 te hebben. We hebben echt nooit wat gemerkt, ja motorisch was het niet alles maar daarvoor liep hij bij de fysio en die had ook nooit gedacht dat het zijn oogjes waren. We hebben ook een paar jaar afgeplakt en op een gegeven moment weten ze echt niet beter.
Jelle is nu 7 jaar en heeft nu +9 maar het is al een jaar stabiel. We hebben ook een soort abonnement bij de opticien waardor we 2 x per jaar een montuur voor de halve prijs mogen uitzoeken en de glazen zijn dan 25 euro ps. Dat scheelt een hoop zeker omdat we de glazen altijd zo dun mogelijk willen hebben.
Jelle kiest ook altijd zelf zijn brillen uit en het zijn altijd wel opvallende brillen maar dat past gewoon bij hem. Zo lang je er zelf maar niet moeilijk over doet vinden de kids het ook gewoon.

veel succes en groetjes chimene
 
hoi mammamene hoe kan het dat t op loopt je zegt dat nu +9 heeft en dat was minder? betekend dat niet hoe hoger hoe slechter? mijn dochter had bij de ontdekking door dec oogarts +8 nog wat en het andere oog 6+ en 27 feb moet ik terug komen en dan verwacht/hoop ik dat het stukken vooruit gegaan is dan moet het toch zakken of heb ik nu niet opgelet!
 
Terug
Bovenaan