Mijn dochter valt vaak op haar hoofd (1 jr)

Eng is dat he?  Ik ben het met bovenstaande reacties eens, het gebeurd en ze leren ervan. 
Ik ken iemand die haar dochter, uit deze angst, alleen maar op twee matrassen liet lopen (niet doen, enorm slecht voor de heupen).
Ik wilde wel nog vragen wat voor schoeisel ze aan heeft? Mijn zoontje, was toen wel al 2 viel heel vaak en bleek brede voeten (met dus te smalle schoenen) te hebben. Binnen zijn blote voeten of antislipsokken het beste. Buiten zijn de eerste loopschoentjes van shoesmoe het beste (gaf de fysio aan). 
Het is echt wel prima dat je er de eerste tijd nog een beetje achteraan loopt hoor, helemaal voorkomen kan je niet maar als je toch net even kunt vangen als ze op haar hoofd dreigt te vallen is dat fijn. Mijn zoontje viel overigens alstijd op de billen, nooit op het hoofd, je hebt dus wel een pechvogel. 
 
Deze reacties stellen me wel gerust. Ik voelde me echt alsof ik haar niet genoeg in de gaten houd, of haar teveel laat doen waar ze nog niet klaar voor is ofzo. Maar je houdt het toch niet tegen, en ik heb haar tot nu toe altijd haar nieuwste interesse laten oefenen (stopcontacten daargelaten ?)
Ze heeft nog geen schoenen. Het zijn echt nog maar wat onzekere stappen langs meubels. Binnen heeft ze antislip sokken aan, en buiten leren slofjes van Lodger, waar een rubberen dun zooltje onder zit. Buiten zetten we haar wel op de grond hoor. Ze kruipt vaak in de tuin, en gaat hier en daar staan. Bij de kinderboerderij even staan tegen de omheining. In de speeltuin bij de babytafeltjes en het klimrek, lekker kindjes kijken. Verder is het nog veel in de wagen/doek als je zelf vooruit wil komen haha! Of tillen, glijbaan af enzo. Zitten in de zandbak. Zodra het lopen wat vordert wil ik inderdaad haar eerste schoentjes uitzoeken, en dan even goed letten op de pasvorm. 
Het vallen is echt wel eng ja. Je hoort echt de klap als haar hoofdje de grond raakt. Dat je je afvraagt, hoe is dat koppie nog heel? Ze heeft 1 keer een lichte bult gehad. En verder echt helemaal niks. Maar het klinkt heel akelig, zeker als je hoort hoe hard ze huilt. ?
 
Mag jouw kind niet eens met stopcontacten spelen, saaai :).
Volgens mij doe je het super. Mocht ze, als ze het lopen beter onder de knie hebben, nou nog steeds zo vaak vallen. Kun je altijd nog eens bij een fysio kijken. Maar komt vast wel goed. 
Wij hebben een filmpje van mn zoontje dat hij op zn hoofd tegen de tafel valt, toch ook wel leuk om te hebben. Wij smeren er trouwens altijd speciale lavendelolie op. Werkt goed tegen blauwe plekken.
 
 
 
 
Terug
Bovenaan