mijn dochter van 4 maanden wil al twee dagen niet meer dinken

hoi allemaal ik heb een vraagje mijn dochtje van 4 maanden heeft nu al 2 dagen maar 60 ml gedronken in plaats van 1000 ml over de hele dag plas luiers heeft ze bijna niet ja een paar druppels het cb zegt dat ik de dokter moet bellen en de dokter zegt dat het niets is mag niet lags komen hoe kan hij nou beoordellen wat er aan de hand is.
ik ben wel 6 dagen terug beonnen met in de laaste voeding 2 schepjes pap . en ze lacht ook gewoom maar wil de fles niet wie kan mij helpen o ja ze slaapt ook alleen maar en normaal is ze overdag heel veel wakker
 groetjes saskia

Ik wil je niet ongerust maken. Maar als ik jou was zou ik de ha bellen. Vooral omdat ik ook las dat je kindje te vroeg is geboren.

Laat je t nog even weten hoe t verder gaat met haar?

groetjes Renate

het is toch stom dat je ha niet op jouw verzoek wat er aan te doen niet ingaat het is toch niet goed dat je kindje niet wil drinken ik zou gewoon de huisartsenpost bellen   mischien dat die er wel op ingaan en anders zou ik het consultatie bureau er achteraan laten gaan succes  

het is gelukt ze heeft driekwart fles leeg wat ben ik blij dat dat er in ieder geval weer in zit ik was er niet gerust op. had de ha nog gebeld en daar ben ik ook helemaal klaar mee als ik er echt op stond kon ik vanmiddag om 16 .00 nog wel even langs komen wat een lul. maar ze heeft in ieder geval gedroken en ik hoor de darmen ook te keer gaan   dat is een goed teken en nog bedankt voor jullie reactie had ik net even nodig

hallo,
ik heb een dochter van 10 maandne en ook zij had dit soort dingen wel eens
maar misschien hebben ze wel gewoon geen zin in eten wij hebben dat ook wel eens die kleintjes geven zo goed aan wat ze wel en niet willen en 2 dagen is nog wel te doen zolang je blijft aanbieden en ze neemt toch een slokje is het al heel wat toch alles beter dan niets!
maak je niet teveel zorgen het komt wel goed
succes
groetjes chantal

Hou het ajb goed in de gaten

Mijn dochter dronk ook een tijd heel slecht of helemaal niet (ze was toen 2 maanden)  en wij zijn toen in het ziekenhuis beland met haar omdat die kleintjes als ze zo jong zijn, zo kunnen uitdrogen

Als een baby maar 60 ml drinkt terwijl ze 1000 ml (1000 ml is wel erg veel, ligt echt aan het gewicht van de kleine wat hij/zij ongeveer moeten hebben op een dag) vind ik 60 ml echt te weinig. Zeker als ze geen plasluiers meer heeft, sta ik toch gelijk met die kleine bij de huisarts of bij de poorten van het ziekenhuis

Ik weet niet hoe oud ze is, maar als ze echt nog maar een paar maanden is, zou ik gelijk actie ondernemen

Gr. Jeannette L

ik heb het cb gebeld en die vond dat in de ha moest bellen en ekom net daar vandaan maar volgens de ha is er niets aan de hand als ze verschijnselen krijgt van uitdrroging koorst of sloom wordt moet ik maar weer terug komen wat moet ik daar nou mee   ze is trouwens 4 maanden en was 8 weken tevroeg geboren maar ik maak er wel een beetje zorgen om

Hoi,

Ik herken het meteen. Mijn dochter wilde toen ze 4 maanden was ook niet meer haar melk drinken. Ik ben ook bij de huisarts geweest en die zei toen ook, blijven aanbieden en anders maar water, als het langer dan 4 dagen duurde en ze werd sloom of koortsig moest ik meteen bellen (ook midden in de nacht).

Ik denk dat het misschien een sprongetje is. Mijn dochter heeft het bij ieder sprongetje uit het boek "oei ik groei" dat ze heel weinig eet een paar dagen.

Wat misschien helpt... deed het bij ons altijd wel... is met haar rondlopen (houdt haar vast als een baby in je arm) en met de andere hand tegelijkertijd de fles geven. Als ze echt weigert, probeer het een kwartiertje later nog eens. Dit werktte bij ons altijd prima.

groetjes en succes,

Desiree

Terug
Bovenaan