mijn dochter van 4 maanden wil al twee dagen niet meer dinken

hoi Saskia,

als je huisarts zo mat reageert zou ik als ik jou was naar de 1e hulp van het ziekemhuis gaan. Als je kindje nl. geen plasluiers produceert kunnen haar nieren beschadigd raken. 60 ml is echt te weinig. Mijn kleine dreumes (ook 4 maanden)  heeft net 4 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ze niet meer wilde drinken en dat wat ze dronk er weer uitspuugde.toen ze uiteindelijk werd opgenomen had ze 19 uur niets meer binnengehouden. (had ik al 3 keer de arts geraadpleegd)  Waarschijnlijk was het gewoon een virus maar ze moest wel gelijk aan een vocht infuus omdat ze anders zou uitdrogen.
Ze heeft al eerder problemen gehad en toen werd mij gezegd dat ze minimaal de hleft moet drinken van wat ze normaal doet anders droogt ze uit. (met dus kans op permanente nierbeschadiging) Ik zou in dit geval de huisarts echt negeren en dan maar direct zelf naar het ziekenhuis gaan als ze nog steeds niet genoeg drinkt.

veel sterkte ermee.
groetjes
Desiree

PS. mijn dreumes had ook geen koorts. Dus dat is niet echt een graadmeter.
Alles leek in orde omdat alles ok klonk en voelde. Ik kreeg eerst het advies vaker kleine beetjes aan te bieden. (dat hielp bij mij dus ook niet)
Geen zin hebben om te eten en de halve fles maar leeg drinken kent die van mij ook en daar maak ik me ook geen zorgen over maar helemaal niet eten is een ander verhaal.

Nogmaals succes.

Terug
Bovenaan