Mijn dochter zal niet aan peuterspeelzaal aanpassen


Hi, goedendag!

Ik heb een dochter vaan 2 jaar, en ze is op peuterspezaal begonnen 3 week geleden. Helass, ze is niet blij en altijd schreewen als ik de school verliet. Ze zal niet met de leraar blieven en de leraar altijd bell mij om haar ophalen na 30 minute zonder me. Wij moeten dat werk maken want me echetegenote moet begin te werken. Zo, aan mij vraag - heb je ook problem gehad met jouw toddler aanpast op peuterspelzal? Kunt je bevel me aan wat te doen? Wij zijn brazilien zo mijn dochter spreekt niet nederlands of engels...

Sorry voor mijn nederlands ook =)

Dank je wel!

 
Hoe vaak in de week gaat je dochter naar de peuterspeelzaal? en is dat alleen de ochtend? 
Mijn advies zou zijn: doorzetten! Het is vrij logisch dat je dochter moet wennen, zeker als ze altijd/vaak bij jou is geweest. Ze moet wennen aan de ruimte, de leidsters, andere kindjes etc. en in jullie geval is het het ook nog eens een nieuwe taal voor je dochter. Ik vind haar reactie dus helemaal niet gek! De leidsters hebben hier ervaring mee, want alle kindjes zijn ooit nieuw geweest. 
Ik zou in overleg gaan met de leidsters van haar groep, om te kijken hoe jullie dit het beste aan kunnen pakken. Zo is het het beste om snel en kort afscheid te nemen, en misschien kunnen jullie de uren opbouwen? dus steeds iets langer? 
 
Hello,
 
 Thank you for the answer! 
  She went to toddler group for 4 weeks. Unfortunately, the teacher always says she's really loud, and that she can disturb the other kids. She says all children should be happy at school, so if my daughter is not happy, she should go home. It is so hard! 
  Maybe it's a problem with that preschool? Shall we try another place or hold on a bit more? It's our first child, so I don't know if it's a problem with her or it's the teacher's not patient.
 Thank you and very good afternoon =)
 
At four you're child should be able to adjust the behaviour a little bit. Dif you try talking with you're child?
Does the pre scool not give any tips st all?
 
Het kan zeker zijn dat ze moet wennen, maar onze zoon hebben we van zijn peuterspeelzaal af gehaald, omdat de leidsters vonden dat hij in het gareel moest lopen van de VVE- kindjes binnen 3 weken en hij geen tussendoortje kreeg als hij niet aan tafel zat (wat hij nog niet durfde). 
Zo waren er nog enkele dingen, maar daar klopte iets niet in hoe de leidsters omgingen met mijn zoontje. Dus het kan ook zijn dat jullie peuterspeelzaal niet de juiste plek is voor jullie kindje.
 
Terug
Bovenaan