..mijn dochtertje weegt te weinig..

A

Anoniem

Guest

hallo allemaal,

wie kan hier ook over mee praten...
mijn dochterje van 7mnden precies weegt  6675gr en is  70 ½ lengtes lang...
op het consultatie bureau zegge ze dat ze veel te mager is, volgens mij is het haar bouw k was vroeger als baby zijnde ook erg lang en dunnetjes...
nou was k er gister weer me vriend en k waren de kleine weeer aan 't aan kleden toen er een baby't naast ons kwam liggen  10weken oud was dat kleintje maar was gezetter als mijn kleine meid toen zei k voor de gein tegge me vriend van k zou wel willen weten wat die weegt....
nou k schrok me dood  6785gr woog die kleine.... nog meer als de mije en die is 7mnden....
k heb eignelijk zoiets van ze eet goed de flesvoedingen zolang ze die blijft eten is er niks aan de hand k kan er moeilijk de hele dag volproppen met eten...
 wat vinden jullie,
hebben jullie hier ook een soort vergeleiking in

groetjes marquerita

6,5 kilo voor een kind van 10 weken lijkt me ook niet gezond hoor!
Anne is nu bijna 5,5 maand en weegt nu denk ik ongeveer 6,5 kilo. En ze kunnen we moeilijk doen, maar er zijn nu eenmaal hele slanke mensen en molligere mensen. Als je kind maar genoeg plast en vrolijk is, wat dan nog? En inderdaad je kunt het er niet in gaan proppen!

Groetjes,
Natasja

Mijn zoontje woog met 10 weken 6215 gram en is kerngezond hoor! Nu is hij 7 mnd en weegt hij 9420 gram en is 71 cm. De verhoudingen kloppen en zit met beiden bovenaan de curve.

Ik vind het van degene die hierboven mij heeft geschreven een beetje kortzichtig om te zeggen dat het gewicht van 6,5 kg  met 10 weken niet gezond is.

Ik kan er niet over meepraten. Ik heb misschien het tegenovergestelde probleem. Mijn dochter van 4,5 mnd weegt 8 kilo (morgen weten we het preciezer) Die zat met 10 weken ook al over de 6 kilo heen.  Dat komt door de bv. Ze heeft al te horen gekregen dat ze te dikke beentjes heeft. Wat we daar nu precies aan moeten doen, werd er niet bij gezegd. (minder slagroom erin stoppen, denk ik zelf)

Toen ik een keer bij het cb was, zag ik daar een heel mager jongetje, die veel ouder dan Amber was. Amber woog toen ook al meer als dat jongetje. Toch werd daar geen probleem van gemaakt omdat ze beide ouders erg lang waren.
Misschien kan je ergens een second opinion krijgen?

Ikzelf maak me niet druk, zolang de kleine het goed doet. Ik hou me vast aan de onderzoeken die zeggen dat kinderen die lang bv krijgen minder kans op overgewicht hebben op latere leeftijd.

groetjes sophie

Hoi hoi,

Ik zou me niet druk maken. Het cb houdt soms zo vast aan die groeicurves, daar wordt je bang van! Zolang je kindje goed drinkt en voldoende plast is er niet aan de hand.
Je hebt nu eenmaal lange, dunne, korte en dikkere mensen. Dus dat zal met baby's ook zo zijn denk ik. Ik vind ook dat je niet teveel moet gaan vergelijken. Elk kind is uniek en heeft zijn eigen bouw.

By the way, ik denk dat Natasja alleen maar bedoelde te zeggen dat 6500 gr voor een baby van 10 weken eigenlijk net zo is, maar dan de andere kant op.
Die moeder maakt zich misschien ook wel bezorgd.
Zoals ik maar zeg, elk kindje is verschillend.
Mijn zoontje is 5,5 maand en weegt 7 kilo. (ongeveer)

Hoi, Mijn zoon woog met krap 5 maanden 6600 gram en was 63 cm. Hij groeit netjes in een mooie lijn omhoog maar behoort tot de catgeorie kleine en lichte kindjes. Met 7 maanden 6750 gram is inderdaad wel wat aan de lichte kant maar ja....misschien gewoon aanleg? Als je kindje goed genoeg eet en goede plasluiers heeft zou het goed moeten zijn. Ga anders voor de zekerheid nog even langs een huisarts ofzo. Want dit kwam van het consultatie bureau toch? Ik neem het consultatie bureau een beetje met een korreltje zout want ik krijg het idee dat ze jonge ouders daar vaak onnodig ongerust maken. Maar dat is mijn ervaring hoor....
Groetjes! Billie

Mijn dochter was vorige week 5185 gram en 61 cm en zij was toen 5,5 maand. Nog een stukje lichter/kleiner dus. Ze groeide erg langzaam, maar lengte en gewicht zijn wel aardig in verhouding. Ik geef nog borstvoeding en mbv een lactatiekundige heb ik het voor elkaar gekregen dat ze nu wat harder groeit. Ze groeit nu ongeveer volgens de bv-curves (die wijken af van de curves op het cb, want die zijn op kunstvoeding gebaseerd). Ze zit wel helemaal op de onderste lijn, maar ze zat er zelfs onder, dus nu gaat het goed.
Het cb is nu gelukkig ook weer tevreden, maar ik heb al een aantal keren commentaar gehad. Ik heb me echter nooit echt zorgen gemaakt. Alles ging verder nl wel helemaal goed en niet elk kindje kan even groot/zwaar zijn. Het zijn maar gemiddelden en er moeten ook kindjes zijn die er boven en er onder zitten.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Terug
Bovenaan