..mijn dochtertje weegt te weinig..

Claske, was die vraag voor mij?

Hannah was bij haar geboorte 3400 gram (afgevallen tot 3060) en 48 cm. Wel iets onder gemiddeld, maar zeker niet licht dus.
Ze heeft de eerste vier maanden gewoon erg langzaam gegroeid (gemiddeld zo'n 75 gram per week, terwijl 100-200 normaal is). Na 4 maanden 'moest' ik van mijn CB gaan bijvoeden met kunstvoeding (ik geef borstvoeding), dat wilde ik echter helemaal niet. Ze is misschien wel licht, maar doet verder alles heel goed, is een heel makkelijke, tevreden baby. Ik 'mocht' toen eerst nog wel hulp inschakelen van lactatiekundige. Dat heb ik dus gedaan en met haar hulp is Hannah ineens beter gaan groeien! Achteraf denken we nu dat Hannah de eerste maanden gewoon wat te weinig voedingen heeft gekregen. We zaten met 4 weken al op 6 voedingen (op verzoek) en daar leek ze tevreden mee, maar waarschijnlijk is ze dus een 'stille verhongeraar', ze lijkt snel tevreden, maar kon dus wel wat meer voeding gebruiken.
Ze is nog steeds licht voor haar leeftijd, maar doet het nu een stuk beter, dus wij zijn helemaal tevreden en het CB nu gelukkig ook.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Ik vind het gewicht wel meevallen hoor.
Mijn dochter is ook kleinen en lichter dan gemiddeld.
6 mnd 6900 gr en 64 cm nu is ze 7 maanden en 7400 gr en 67 cm.
Alles is net even onder het gemiddelde, niet alle kinderen kunnen gelijk zijn toch? op het oktoberforum (msn) zijn sommige kinderen de 10 kilo al gepasseerd en een cm of 76 is niks bijzonders.
Hopelijk maak je je niet te druk.

Groetjes Sharon, mv Isabel 11-10-06

onze zoon is woog met 4 maanden 9640 gr en is 66.5 cm labg volg de wijkverpleegkundige was dit te iets te weinig
ik zei tegen haar dat ik dat niet vond en dat ruben erg tevreden is goed eet en erg vrolijk kindje is voor mij dat veel belangerijker is als wat zij zeggen

groetjes ineke

Hoi hoi,

Ik denk ook niet dat je je eigen te druk moet maken hoor. Zolang ze groeit, goed eet en vrolijk is gaat het toch goed lijkt mij.
En op een cb zijn het ook maar richtlijnen. En wat er eerder al gezegd werd niet iedereen is het zelfde qua bouw.

Liefs,

Rachel

Hoi!

Je dochter is voor haar leeftijd niet te licht hoor! Mijn jongste was met 6 maanden 6060 gram. Maar jouw dochter is veel langer. En daar zit het probleem ook volgens het cb, denk ik. Haar lengte en gewicht zijn niet in verhouding. Hebben ze je ook tips meegegeven wat je eraan kunt doen? (Ze zijn bij het cb o zo goed in problemen herkennen, maar tips geven? Ho maar!)
Je kunt haar toch moeilijk volproppen, toch! Dat spuugt ze waarschijnlijk toch weer uit. Of ze gaat nu al een hekel krijgen aan eten. Lekker doorgaan, zoals je altijd al doet. Helemaal als je zegt dat  jouw bouw vroeger ook zo was, zou ik me er niet druk om maken. Voor je het weet zeuren bij het cb weer dat ze te dik is. (het is toch nooit goed daar!)

Succes ermee!

Liefs,

Ingrid

Hoi,
Isis is nu ruim 23 weken en weegt 6450gram en is 66cm lang. Volgens de groeicurve weegt ze te weinig. Maar de cb arts  verklaarde dit door de eczeem (Isis heeft eczeem op haar hoofdje), dit kost heel veel energie om steeds nieuwe huid aan te maken, vandaar dat ze niet zoveel aankomt. Maar daarnaast is Isis blij, alert, drinkt ze alle flessen leeg en is tevreden, dus ik maak me geen zorgen. Volgens mij verschilt het per cb, een arts zou je gerust moeten stellen of  iniedergeval naar de ouders moeten luisteren!
x Esther (Isis 29-11-06)    

Terug
Bovenaan