Mijn dreumes bang voor haar lievelingsknuffeltje

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje van bijna 2 jaar (21 maandjes) is bang geworden voor haar lievelingsknuffeltje en ik heb dit perongelijk zelft veroorzaakt..

Ik ging gisteren met haar douchen en haar beertje kon ook wel een douche beurt gebruiken, dus ook meegenomen onder de douche. Eerste instantie had ze nog niks door, dus ik dacht ik verras haar dat beertje ook mee aan het douchen is. Nou en ze schrok, ze kreeg echt een paniekaanval.. Nu is dr beertje dus een horrorbeertje geworden en moet ze ook niks meer van dr andere knuffeltjes hebben..

Ik heb meerdere keren laten zien dat beertje heel lief is enz. Maar niks helpt. Ik heb nu dus alle knuffels uit dr bed gehaald.. maar ik vind het zo zielig en ik voel me zo ontzettend schuldig! Ze speent of duimt namelijk ook niet, dus die knuffel is het enige waar ze troost van heeft.. Ze gaat nu ook helemaal niet zo fijn naar bedje toe als normaal.

Voel me zo stom dat ik dat heb gedaan en ik weet me gewoon echt geen raad..

Iemand toevallig ervaring met angst voor het knuffeltje?
 
Misschien helpt het, om nog eens goed aan haar uit te leggen wat er nu eigenlijk gebeurt is, en samen met haar een goed uit te wassen knuffel uit te gaan zoeken in de winkel.

Super grappig verhaal, als je er zelf niet inzit .

Nadat mijn dochter haar favoriete knuffel kwijt was, heeft ze zich nooit meer aan een andere gehecht. Maar ze was eigenlijk al nooit een knuffel fan.
 
Terug
Bovenaan