Mijn eerste zwangerschap, gelijk een tweeling!!

<p>Hallo moeders,</p><p>Wat een onwijs dubbele gevoelens, zo bang en onwerkelijk. </p><p>Ten eerste raakte ik gelijk na het stoppen met de pil direct zwanger. Een beetje in shock allemaal. En ergens al die tijd  het gevoel gehad dat het anders is. Ik dacht het zal wel het is mijn eerste zwangerschap.</p><p>Mijn test was al heel duidelijk positief terwijl ik nog maar 3 weken zwabger was. Mn gevoelens en doen en laten ook een aantal mensen om me heen voelde het en zeiden het. Je kom er wel eens 2 krijgen. Mijn moeder droomde dat het er 2 werden. Mijn schoonouders zagen die dag dat we het ze vertelde beide op en ander tijdstip 2 ooiervaars samen langs het water zitten verderop. </p><p>Dat zet je aan het denken, maar ik was zo zelf bewust vanmorgen dat het er gewoon 1 zou zijn. </p><p>Ik heb vanmorgen mn eerste vervroegde echo gehad, ook om zeker te weten dat alles goed is aangezien ik niet heel veel kwalen meer heb, en om mijn gevoel een duidelijkheid te geven, zekerheid dat het 1 baby is.</p><p>De echo kop ging op mijn buik en ik zag het gelijk. 2 vruchtzakken met een dikke wand, 2 gelijke grootte embryo's met beide een kloppend hartje. </p><p>Ik moet zeggen dat mijn wereld heel even stil stond en ik even moest slikken. </p><p>We hebben net een huis gekocht, kunnen er eind deze week in, alles is nieuw voor me en het gaat zo snel ineens, worden het er ook nog 2.(overigens woonde er in dat huis wat we gekocht hebben voor ons een jong stel met een tweeling, gek he?). Wat een dubbele zorgen draag ik ineens bij me. Ik ben wel blij maar heel emotioneel en bang. Al die tijd dat gevoel van het zou toch niet... het verklaard een hoop. Nee komt niet echt voor in de familie. En ja hoor wie overkomt dit weer. </p><p>Ik moest even mijn verhaal en gevoel kwijt. </p><p>Ik ben nu 8 weken zwanger en 23-05-2019 uitgerekend maar dit zal wel vroeger worden omdat het er 2 zijn. </p><p>Bedankt voor het lezen :) </p><p> </p><p> </p>

Dubbel gefeliciteerd!! Wat leuk een tweeling! Zal idd ff wennen zijn maar dat komt vast helemaal goed! Geniet van je zwangerschap.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Hier was het ook heel snel raak en ook ik bleek zwanger te zijn van een (twee-eiige) tweeling. Mijn vader had voor die tijd al gezegd: jij bent zwanger en het zijn er twee. In de week voor de eerste echo droomde ik over een tweeling. Het bleken er dus inderdaad twee te zijn! In eerste instantie was het echt enorm schrikken en er komen plotseling een heleboel zorgen en vragen bij je op. Inmiddels ben ik 15+1 zwanger en zijn we helemaal aan het idee gewend. We zijn lekker met de babykamer bezig, zodat alles op tijd af is voor ik alleen nog maar kan rollen haha! Ik vind de zwangerschap lichamelijk wel erg zwaar. Ik heb al een behoorlijke buik, terwijl ik qua gewicht nog geen twee kilo ben aangekomen. Een voordeel van een tweeling is dat je lekker veel echo's gaat krijgen :) Dat is elke keer weer genieten!

[quote quote=10120411]Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier was het ook heel snel raak en ook ik bleek zwanger te zijn van een (twee-eiige) tweeling. Mijn vader had voor die tijd al gezegd: jij bent zwanger en het zijn er twee. In de week voor de eerste echo droomde ik over een tweeling. Het bleken er dus inderdaad twee te zijn! In eerste instantie was het echt enorm schrikken en er komen plotseling een heleboel zorgen en vragen bij je op. Inmiddels ben ik 15+1 zwanger en zijn we helemaal aan het idee gewend. We zijn lekker met de babykamer bezig, zodat alles op tijd af is voor ik alleen nog maar kan rollen haha! Ik vind de zwangerschap lichamelijk wel erg zwaar. Ik heb al een behoorlijke buik, terwijl ik qua gewicht nog geen twee kilo ben aangekomen. Een voordeel van een tweeling is dat je lekker veel echo’s gaat krijgen Dat is elke keer weer genieten![/quote]
Bedankt voor de reacties, 
Idd moet ik over 2 weken alweer komen voor een echo en dan word ik doorgestuurd naar het zkh. Daar gaan ze me verder onder controle houden. 
Het voelt heel dubbel allemaal ook omdat het eerst al een shock was dat het zo snel op me af komt. En nu zijn het 2 zorgen straks. Ik moet alles even laten bezinken. 
Ben soms zo blij dat je hier lekker je gevoel e en kwijt kan en leest hoe anderen dit ervaren en of meemaken.

Dat is heel normaal hoor dat je nog even in shock bent! Duurt misschien ook nog wel even. Ik heb veel vaak bij mezelf gedacht dat als we het niet aan zouden kunnen, we vast geen twee kinderen zouden krijgen. Probeer het niet te zien als twee zorgen. Het zijn echt twee wondertjes!
Bij ons hebben ze gelukkig allebei een eigen vruchtzak en een eigen placenta. Dat scheelt een hoop zorgen en onderzoeken. Heb je al enig idee of jullie tweeling een-eiig of twee-eiig is?

[quote quote=10120433]Heb je al enig idee of jullie tweeling een-eiig of twee-eiig is?[/quote]
Zoals we zagen hebben ze beide een eigen vruchtzak en een eigen placenta. Ze hebben niets gezegd of ze 1 of 2 eigen vermoeden. Ik moet over 2 weken al terug komen om te kijken of alles goed gaat. Misschien kunnen ze het dan zien. Ik ben nu ook nog maar 8 weken ?

Dan is het zeer waarschijnlijk een twee-eiige tweeling. Als ze een eigen placenta en een eigen vruchtzak hebben, dan heb je de minst risicovolle zwangerschap. Misschien is dat een beetje een geruststelling.
Bij ons konden ze het met 7 weken al zien en met 11 en 12 weken waren er duidelijke tekenen die wijzen op een twee-eiige tweeling. Alleen als er een super snelle splitsing is geweest zouden ze bij ons nog een-eiig kunnen zijn.
Stel vooral al je vragen aan de gyn en de vk en geniet van alle echo's! Zo bijzonder om te zien hoe snel ze groeien!

Terug
Bovenaan