Mijn kind eet niks warm.

<p>Hallo Allemaal, </p><p>Ik heb een zoontje van nu 22 maanden. <br />Sinds onze zomer vakantie thuis wil hij niet meer warm eten , daarvoor at hij ook niet super. Wou toen alleen eigenlijk maar potjes en geen vers bereid eten. Bij niemand niet. <br />Nu krijg ik er helemaal geen groenten of warm eten in. Zelfs pannekoek of patat raakt ie niet aan. Hij eet brood met alles , fruit, crackers kwark en yogurt. We hebben echt alles geprobeerd maar niks helpt.</p><p>Wij weten het niet meer , jullie misschien tips ervaringen of hebben hetzelfde thuis ? <br />alvast dankjullie ! </p>

Tijdens het koken mag onze zoon even tv kijken. Dan geef ik hem een bakje paprika, tomaat, komkommer ed. Is dat een idee voor jullie thuis? Verder laten we het maar los. Hij moet van ons wel 1 dingetje proeven (op de gang als hij echt weigert) maar verder dringen we niet aan. 

Wij hebben een hele gemakkelijke eter, maar misschien heb je iets aan de tip..
Ik kook altijd samen met mijn zoontje. Hij in de kinderstoel op veilige afstand van hete en scherpe dingen, en ik kook. Wanneer hij mij dingen ziet snijden wil hij alles proeven,hij vindt het heel interessant. Ik laat alles wat veilig is dan ook proeven, meestal lust hij het wel, soms spuugt hij het uit.
Het schijnt ook dat kindjes rond deze leeftijd soms gewoon wat moeilinker eten.. Gewoon aan blijven bieden, en geef anders gewoon iets anders, of een keer niets.als mijn zoontje echt niet wil eten geef ik een appel ofzo, joghurt.. Wel iets gezonds

Terug
Bovenaan