Mijn kind eet niks warm.

Het zijn gewoon lange fases waar veel kinderen mee te maken krijgen.  
Mijn zoontje was een super goede eter en at alles tot een maand of 14  nu is die 2 jaar en eet nog niks warms   brood en fruit gaan er gelukkig wel in. 
Maakt niet uit wat het is hij eet niks van het avond eten probeert ook niks.
In het begin zat ik daar ook erg mee  en maakte ik er een strijd van maar dat werkt averechts 
Hij krijgt te eten wat de pot schaft.  En maak ook niks anders voor hem  .
Op het laatst een toetje . Want hij moet ook niet gestraft worden. 
Het zijn fases die komen en gaan en bij de een duurt die langer als bij de ander .
Gewoon mee door gaan waar je mee bezig bent. 
Vaak tips werken ook alleen maar averechts want als hij niet wilt wilt die gewoon niet ?

Ik heb een zoontje die een heel makkelijke eters is, maar een dochtertje die wat meer mening heeft en lastiger proeft. 
Hoe gekmakend het soms kan zijn, het is niet heel abnormaal dat een dreumes avondeten weigert. Meestal komt het vanzelf wel weer goed, maar heb je een lange adem nodig. 
Mijn dochtertje moet altijd over een hobbeltje heen worden geholpen. Hier werkt het als ze op mijn schoot zit aan tafel en haar eten op mijn bord ligt of mijn man houdt losjes haar schouders vast en dan geef ik een schepje. Soms werkt niets en gaat ze met honger naar bed. Ze krijgt op haar toetje na niets anders. Ze is eigenlijk nog nooit wakker geworden van de honger. We maken er hier geen groot punt van als ze eten laten staan.
Soms is het een wisselwerking geworden door de frustraties waardoor het alleen maar moeilijker gaat (jij pusht misschien teveel, dreumes verzet zich meer en meer). Maak eens een filmpje hoe het eten gaat en kijk dit op een ander moment terug wanneer er geen emoties bijkomen. Laat eventueel het CB het filmpje zien. 

Dit is ook een beetje de leeftijd hoor. Onze dochter begint nu met 18 maand ook kieskeurige re worden en soms uit principe gewoon dingen te weigeren. Wij maken er geen strijd van, blijven gewoon aanbieden. Maar we bieden geen alternatief. Dus eten wat de pot schaft, of niet. Anders gaan ze zitten wachten tot je toch een broodje maakt. Lukt soep ook niet? Wij hebben wel goede soep eters. Daar gooi ik de groenten in, beetje Lauw serveren met croutons van de lidl en daar smullen ze van. Dan is er iig wat groente binnen. Door vaker te proeven ontwikkelen ze de smaak. Ze krijgen altijd na het eten een bakje volle yoghurt. Of ze goed hebben gegeten of niet. We proberen het gezellig te maken aan tafel en van het eten geen strijd te maken. 
Ik zet smiddags ook vaak een bordje neer met gesneden groenten, fruit, rozijnen en noten. Ziet er leuk uit en daar eten ze van alles een beetje. 

Misschien wil hij het zelf doen? Een lepeltje aan 'm geven en een grote slap of schort omdoen. Voor mij is het momenteel ook zoeken (zoontje van 16 maanden en hij wil alles zelf doen) hoor. En dit gaat sinds een paar dagen heel goed! Succes! 

Terug
Bovenaan