Mijn kind even goed zat zijn

Heel herkenbaar. Zoon van 2 jaar en 3 maanden sinds baby al exact zoals jij beschrijft. Het helpt om zo veel mogelijk tijd voor je zelf te nemen al lijkt dat soms onmogelijk. En met hem meebewegen ipv laten doen wat jij wilt. Zoveel mogelijk betrekken bij je eigen bezigheden. En doorademen vooral... 
En als je echt op een breekpunt staan loop dan even weg. Een andere ruimte. Ademen en dan weer terug. Dat is beter dan elke andere negatieve reactie. Succes! 
 
Misschien een gekke vraag, maar je geeft aan dat het al is sinds hij een baby'tje is; kan het zijn dat hij fysiek ergens last van heeft wat hem onbewust en onbedoeld wellicht intern overprikkeld waardoor de wereld daarbuiten maar dit hoeft (anders) te doen en hij kan het dan niet meer verwerken? Het is namelijk qua ontwikkelingsfases niet voordehand liggend dat hij als baby al zijn temperament uit door zoveel te huilen en niet te slapen.
Hij kan dan doordat hij er altijd al last van heeft het niet eens meer opmerken dat hij ergens last van heeft of benoemen dat het iets is want als je niet gewend bent er geen last van te hebben dan tja...
 
Ik vind het niet zo gek dat je er doorheen zit. En oververmoeidheid haalt alle glans van het leven dus de negatieve gevoelens begrijp ik ook wel.

Veel kindjes voelen de emoties om hen heen. Als jij denkt: 'och naar bed zal straks wel weer een drama worden' dan wordt het vaak ook niks. Heel lastig om dat te veranderen, dat wel.
Het is een soort met vals zelfvertrouwen handelen. Wellicht een idee om eens met het CB of een arts te bespreken?
Veel sterkte in elk geval!
 
Erg herkenbaar! De jongste van nu 4,5 jaar is ook behoorlijk temperamentvol. Wat het bij hem moeilijk maakt is dat hij vrij slim is maar ook perfectionistisch/faalangstig. En op bepaalde momenten soms wat te angstig (wat al 4,5jaar gebroken nachten opgevers omdat meneer wakker word en bang is voor tsja, dat weet ie zelf ook niet ?, en dan bij ons in bed kruipt), maar ook een heerlijke knuffelkont die t liefst bij ons in bed slaapt. Ideale mix voor driftbuien waarbij hij het meest zichzelf in de weg zit en ik als moeder de veiligste haven ben om het te uiten. 
Dus ja, die van mij haalt ook geregeld ook t bloed onder de nagels vandaan en heb ik hem ook spreekwoordelijke vaak achter t behang geplakt, is het ook goed om te bedenken dat Sint ook een erg grote invloed heeft. Want nu de Sint uit het land is gedragen ze zich beter, al vraag ik me nog steeds waarom de oren het dan nog steeds niet goed doen ?. Al merk ik ook dat het bij jongens met temperament zich vaak op die manier uit en het er dan ook al heel vroeg inzit.
 
Terug
Bovenaan