Mijn kind moet al vroeg dingen leren en dus ook snel mee naar musea e.d. Discussieer mee!

A

Anoniem

Guest
Ook op het feestje:

s'Middags gingen we naar een synagoge met elkaar.
Daar werd uitgelegd hoe joden daar hun diensten houden etc.
De uitleg duurde ongeveer een uur.
Voor ons (als volwassenen) was dat wel interessant maar...
Er waren ook kindjes van 3/4 jaar die mee moesten van hun ouders
terwijl er mensen thuis bleven om op de kids te passen.
Maar nee, er moet al vroeg geleerd worden dus 'Mee allemaal'.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Hmmm, weet ik eigenlijk niet... hahaha, nog niet over na gedacht eigenlijk....
Zal eens even gaan filisoferen...

Groetjes Debby

Wat mij betreft hangt het een beetje af van hoe en wat. Als er veel kindjes 'achterblijven' en ze kunnen lekker spelen dan zou ik daar denk ik ook voor kiezen. Maar als we straks naar een museum willen dan nemen we ons jochie gewoon mee hoor. ik vind het wel goed als kinderen een museum van binnen zien, ook als ze nog klein zijn, vaak kunnen kinderen meer van kunst genieten dan je zou denken. Ze zien er vaak erg leuke dingen in en vinden het een hele belevenis. Hetzelfde geldt voor het theater, zodra ze stil kunnen zitten (kan me er nu nog niks bij voorstellen...)  is het gewoon gaaf om ze mee te nemen naar een leuke (kinder) voorstelling!
Susan

Ik hou zelf helemaal niet van musea's ed, dus zullen mijn kinderen die niet veel gaan zien.
Sil

Ik vind museums vaak ook heeeeel saai, dus laat m'n meisje maar lekker genieten van een speeltuin, dierentuin of iets anders wat mams ook leuk vind hihihi...
Dat leren komt vanzelf wel, ze moeten ook nog heel lang naar school dus...
En trouwens alsof ze nu al iets opsteekt van een dienst die bij de joden gehouden werden...zouden ze dit onthouden...nou, denk zelf van niet.

Groetjes Monique

Nou ik denk ook niet dat ik Alex mee zou nemen naar een museum. Het is goed om kinderen jong te laten leren, maar op deze leeftijd leren ze toch gewoon door lekker te spelen?

Laat ze eerst maar eens genieten van de dingen om zich heen. Een schilderij of dienst bijwonen in kerk/synagoge heeft voor mij nu geen meerwaarde. Denk niet dat ze er nu iets van meekrijgen.

Hoi,

Ik ben helemaal vóór musea en leerzame uitjes....mits ze geschikt zijn voor kinderen! Er zijn zoveel leuke musea die op kinderen gericht zijn, theatervoorstellingen voor kinderen, hartstikke leuk. Maar sleep die arme kinderen alsjeblieft niet mee naar educatieve uitjes waar ze geen snars aan hebben. Is voor hun niet alleen niet leuk, maar volgens mij ook een voorbode voor een levenslange hekel aan musea enzo.

Ennnn, meestal zijn juist die musea of tentoonstellingen het leukst... Ook voor volwassenen.

Groetjes, KT

Terug
Bovenaan