Mijn kind moet al vroeg dingen leren en dus ook snel mee naar musea e.d. Discussieer mee!

Ik vond het dus echt zielig voor die kids...ze zaten alleen maar te wiebelen en op een gegeven moment waren ze gewoon niet meer stil te houden.
De vrouw die de rondleiding deed had ook zoiets van: wie neemt er nu zulke ukkies mee???

Wat verder musea betreft: als ik zie/weet dat mijn kind het leuk vind gaan we er zeker naar toe.
Er zijn kinderen zie super leergierig zijn en ervan genieten.
Maar als mijn kind dat niet doet ga ik hem niet meeslepen...
Kijk, een keertje is dan niet erg...maar steeds meenemen onder het mom van educatief en leerzaam...nee dus.

De museums die ook een kinderprogramma hebben zijn inderdaad echt heel erg leuk voor kinderen en dus ook leerzaam. Maar ik ga   Thomas dus niet naar museum heenslepen waar voor hem niks aan is. Dan krijgt hij een hekel aan museums en dat is niet de bedoeling.

Ida

Wrs hangt het ook een beetje af van het 'soort' kind. Mijn ouders namen mij en mijn broer en zus vroeger regelmatig mee naar Amsterdam bijvoorbeeld, verschillende musea daar bezocht, waaronder van Gogh en zo. ik was toen denk ik een jaar of 7. Maar ik heb er goede herinneringen aan. Ze zorgden altijd voor iets lekkers en meestal gingen we bij zo'n soort uitje ook iets anders doen, zoals naar het strand of een rondvaart door de amsterdamse grachten. Wij hebben ook veel 'kindvriendelijke musea bezocht, ook erg leuk. Ik vind het niet zo belangrijk om er iets van te leren, kinderen moeten al zoveel, maar als uitje kan het (als je ervan houdt natuurlijk) wel erg leuk zijn!

Ik weet het niet zo goed. Ik ben zelf wel een museumganger en kan me wel vinden in wat suus schrijft. Het gaat mij dan meer om dat je kunt genieten van een mooi schilderij en niet zozeer om het leren. Ik denk alleen wel dat 3 a 4 jaar nog erg jong is hoor, maar die vinden een leuke theatervoorstelling vaak wel weer leuk. Een kind van 7 kan een museum  wsc veel beter aan, die kunnen, naar mijn idee, ook echt genieten van beeldende kunst. Ze zijn vaak verbazingwekkend goed in kunstbeschouwing en staan nog heel open voor vanalles.  Je moet natuurlijk wel zorgen dat het niet te lang duurt. Een jong kind moet ook kunnen bewegen en in museum moeten ze vaak toch stil zijn.

Het zal vast ook verschillen denk ik per kind. het ene kind leert door te doen en te bewegen, het andere weer meer door te observeren. Als een kind dat veel en graag beweegt een uur in een museum moet rondhangen .

En zon lezing zou ik persoonlijk mijn kind niet mee naar toe nemen. Zeker niet op die leeftijd, ik denk gewoon niet dat ze er iets aan hebben

Terug
Bovenaan