Mijn kleintje is bijna altijd ziek... en ik wordt er moedeloos van...

Ik zit met een flink en serieus probleem.

Mijn peutertje van 13 maanden is vrijwel constant ziek.
Sinds hij 5 maanden oud is heeft hij vrijwel contstant problemen aan zijn luchtwegen.
We hebben inmiddels een beginnende longontsteking, een dubbele longonsteking, een dubbele middenooronsteking, een amandelonsteking, 3 x griep en een dubbele oogontsteking met koorts en verkoudheid voorbij zien komen. Die laatste daar zitten we nu middenin. Sinds december is hij elke maand ongeveer 7-10 dagen ziek geweest.

Ik wordt er knettergek van. Dit is geen normaal leven. Hij gaat gemiddeld 3 keer per week naar het kdv, maar in werkelijkheid niet dus...

We zijn al bij een homeopate geweest en ik gebruik nu ribus nigrum (dat is een natuurlijk antibioticum) Mijn huisarts ziet niks in een verwijzing naar een kno-arts. Volgens mij is mijn kind bovenmatig vaak ziek. En iets leuks ondernemen of zelfs maar boodschappen doen is al een flink geregel.

Ben ik nou gek of is mijn kleintje echt erg vaak ziek voor een kdv-kindje???

Groetjes
Een redelijk verontruste moeder
 
quote: Annemieke schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-04-2006 16:26:49'));

Ik zit met een flink en serieus probleem.

Mijn peutertje van 13 maanden is vrijwel constant ziek.
Sinds hij 5 maanden oud is heeft hij vrijwel contstant problemen aan zijn luchtwegen.
We hebben inmiddels een beginnende longontsteking, een dubbele longonsteking, een dubbele middenooronsteking, een amandelonsteking, 3 x griep en een dubbele oogontsteking met koorts en verkoudheid voorbij zien komen. Die laatste daar zitten we nu middenin. Sinds december is hij elke maand ongeveer 7-10 dagen ziek geweest.

Ik wordt er knettergek van. Dit is geen normaal leven. Hij gaat gemiddeld 3 keer per week naar het kdv, maar in werkelijkheid niet dus...

We zijn al bij een homeopate geweest en ik gebruik nu ribus nigrum (dat is een natuurlijk antibioticum) Mijn huisarts ziet niks in een verwijzing naar een kno-arts. Volgens mij is mijn kind bovenmatig vaak ziek. En iets leuks ondernemen of zelfs maar boodschappen doen is al een flink geregel.

Ben ik nou gek of is mijn kleintje echt erg vaak ziek voor een kdv-kindje???

Groetjes
Een redelijk verontruste moeder




Hoi Annemieke,

Mijn dochter is nu 9 maanden en gaat sinds drie maanden naar het KDV. Ze gaat twee dagen in de week. Anouk (mijn dochter) is een twee keer flink verkouden geweest maar zo erg als jij het zegt niet. Ik zou het anders even overleggen met het KDV zij hebben er natuurlijk meer zicht op of jouw klindje erg vaak ziek is vergeleken met andere kinderen.

Hopelijk helpt de homeopaat een beetje.

Groetjes Astrid
 
Hi

Mijn zoontje gaat ook naar het KDV, 3 dagen per week sinds hij 6 maanden oud was (is nu 23 maanden). In het begin was hij wel wat vaker ziek nou ja ook niet echt ziek maar gewoon vaak  verkouden en 2 keer bronchitis. Maar niet zoals bij jullie dat is wel heel extreem. Als ik jou was zo ik toch een doorverwijzing eisen naar een kinderarts of kno arts.

Succes,
Lia
 
hoi Annemieke,

Ik herken je verhaal helemaal, wij zitten hier ook   met een kleintje wat altijd ziek is, eigenlijk al vanaf haar geboorte. 2 weken geleden was het weer zover, de zoveelste antibiotica kuur deze winter. Ook gebruikte ze al diverse medicijnen met zo'n puf-apparaat. Ze is altijd benauwd, dan weer bronchitis, dan weer oorontsteking.
Onze huisarts wou voor het 1e jaar niet doorverwijzen naar de KNO arts, omdat ze niet opereren voor het 1e jaar. Inmiddels is ze bijna 1,5 en 2 weken geleden zat ik dus weer moedeloos bij de huisarts. Zij sprak nog de hoop uit dat het met de zomer in het vooruitzicht misschien beter zou gaan, er zijn dan minder virussen in de lucht en je kindje is lekker vaak buiten. Ik heb haar bijna moedeloos en zuchtend aan zitten horen, vorige zomer is het hooguit 2 maanden goed gegaan, dus ik zat er echt niet op te wachten.
Uiteindelijk mag ik dus morgen met haar naar de KNO arts, in eerste instantie alleen maar om advies te vragen , zodat ik ook eens de mening van een ander hoor.

Wat ik de laatste maanden wel deed was elke keer dat ze koorts had of wat anders mankeerde, ik gelijk op het spreekuur zat. Misschien dat dat uiteindelijk heeft geholpen.

Als ik jou was zou ik nog een keer met de huisarts gaan praten en om een doorverwijzing vragen. Het is jouw kind en jij weet het beste hoe het gaat.

Succes ermee !

groetjes
Melanie (mama van Marissa (3jr) en Rebecca (1,5jr)
 
Hoi hoi,

Mijn zoontje gaat vanaf toen hij 4 mnd was ook naar het kdv. Hij is in mijn ogen niet vaker ziek dan normaal. Slechts 2keer echt grieperig geweest.
Wat je vaak wél ziet, is dat kinderen die (iets) te vroeg geboren zijn, iets gevoeliger zijn voor virussen.

Groetjes Marieke
 
Hoi!,
Ik ben het heel erg eens me sanja, eis gewoon een verwijsbrief voor de kno arts! ze kunnen in t ziekenhuis veel meer zien dan de dokter.
Mijn kleine is nu voor de 2de keer aan de antibiotica en voor de 1ste keer aan een puffer, Het is natuurlijk lang niet zo erg als bij jou kindje maar als het na deze keer niet over is vraag ik ook een verwijsbrief hoor.
Beterschap met je kleine!
Groetjes Meid 21
 
Hoi allemaal,

Fijn om even een hart onder de riem gestoken te krijgen.
Het gaat nu weer iets beter met mijn kleine mannetje.

Mel30, ik zou heeel graag willen weten hoe het bij de KNO-arts is gegaan, of ze iets hebben kunnen zien. Want ik wil zelf inderdaad ook meer duidelijkheid.

Ik heb samen met mijn man een rigoureuze beslissing genomen. We hebben het kinderdagverblijf helemaal opgezegd. Dit ook omdat mijn vaste contactpersoon daar ronduit toegaf dat ons zoontje te vatbaar is op dit moment. Ik heb het idee dat hij niet goed tegen alle bacillen daar opgewassen is en dat hij gewoon in een klein cirkeltje blijft vastzitten. Weerstand he... En met een maandje daar weghouden zijn we er niet (dat hebben we nl na die dubbele longontsteking ook al gedaan). Ik denk dat hij minstens 6 maanden moet aansterken. Lekker veel zon op zijn huidje.

Dus deel 2 van die beslissing is dat ik even stop met werken. Dat was een moeilijke beslissing, maar ik zat er al een tijdje over na te denken, ook omdat hij maar niet opknapt, nu het toch echt lente is geworden... En zijn gezondheid gaat toch echt voor. Het was een moeilijke beslissing, maar het voelt heel goed nu de kogel door de kerk is.

Ik vraag me af of andere moeders ook zoiets hebben moeten beslissen. En ik denk dat ik hem op termijn toch maar naar een gastoudergezin ga brengen. Maar ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken (die gastoudergezinnen). Ik ben een beetje huivering voor het gebrek aan controle. Wie weet wat iemand met mijn kind uitspookt...

Groetjes,
Annemieke
 
Terug
Bovenaan