Mijn kleintje is bijna altijd ziek... en ik wordt er moedeloos van...

hoi Annemiek

Het bezoek bij de KNO arts is heel goed gegaan. Eerst werd Rebecca onderzocht door een co-assistente, later nog een keer door de KNOarts zelf, beide vrouwen die heel lief voor haar waren.
Haar klachten komen voornamelijk uit haar longen.
Ze gaan nu de neusamandel verwijderen en haar oren doorprikken.
Hiermee zullen de klachten niet geheel verdwijnen, maar wel verlichting geven, ze zal minder vaak verkouden zijn en door het doorprikken komt er minder druk op de oortjes.
Als ze ouder is, kunnen ze onderzoeken of ze asmatisch is, of bijv een allergie heeft (daar is ze nu nog te jong voor).

Voor de operatie word ze ook nog nagekeken door een kinderarts, misschien dat die nog wat anders vind.

Ik ben zelf heel blij dat ik heb doorgezet, ook al zie ik enorm tegen de ingreep op. Volgens de folder die ik meekreeg stelt het weinig voor, maar het idee dat mijn kleintje onder narcose moet, vind ik niet echt prettig.
Maar het vooruitzicht dat het straks beter met haar moet gaan, stelt me wel gerust.

Wij hebben nooit overwogen om haar van het KDV te halen. Als ze ziek is (gemiddeld 1x per maand) past mijn moeder altijd op en die doet dat met heel veel liefde en zorgzaamheid. En juist mijn werk geeft me dan wat afleiding, even weg uit de zorgen thuis.   Maar ik kan me wel voorstellen dat je dit overweegt.

Jij heel veel sterkte met je kindje.

groetjes
Melanie
 
Hoi Annemieke,

Jeetje zeg, dat moet heel zwaar voor jullie zijn, 7-10 dagen per maand een ziek kindje. Dat de huisarts hier niks mee doet begrijp ik dan niet. Verwijzing naar een kno arts of anders een kinderarts zou ik zeker om vragen.
Laat ze ook kijken of er geen allergie mee speelt. melanie schrijft dat allergie onderzoek niet mogelijk is bij kleine kinderen maar dat klopt niet. Het is wel mogelijk maar je hebt meer kans op vals negatieve uitslagen dat betekend dat de test aangeeft dat er geen allergie is maar dit kan dus wel het geval zijn. Alles wat positief uit de test komt daar weet je zeker van dat je kindje daar allergisch voor is.
Ik zou persoonlijk liever eerst een allergie test laten doen alvorens ik amandelen liet knippen, buisjes laten plaatsen en oren door zou laten prikken. Dit kun je nl niet meer terug draaien En als een allergie de oorzaak is dan doe je het allemaal voor niks. Er zijn helaas artsen die niet in allergieën geloven.

Je hebt een groete beslissing moeten nemen om je zoontje van het kdv thuis te houden en je baan op te zeggen. ik hoop voor jullie dat er snel verbetering in de situatie gaat komen.

Groetjes Renée

 
hoi
Renee heeft inderdaad gelijk dat het wel mogelijk is om een allergietest te doen, maar dat er een grote kans is dat het negatief uitpakt. Bij een allergie bouw je nl antistoffen op, en pas vanaf een bepaald aantal kunnen ze dit meten. Meestal bereiken ze dat pas rond de kleuterleeftijd. Je kunt nu dus wel een test doen, maar dan komt er in de meeste gevallen geen allergie uit en blijven er toch klachten. We zijn bij Rebecca ook wel in de gaten aan het houden of ze bijv. extra klachten krijgt na het eten van bepaalde dingen, of bijv als ze bij oma die een poes heeft is geweest.
Ook als Rebecca allergisch zou bllijken te zijn, zouden de amandelen eruit gaan en oren doorgeprikt. Dit geeft in haar geval nl verlichting van de klachten. De ingreep die zij krijgt is relatief een lichte ingreep  en uit ervaringen van andere moeders hoor ik dat ze met een paar dagen hun kind niet meer terugkenden.

groetjes
Melanie
 
Terug
Bovenaan