Mijn leven met een huilbaby

Oef wat heftig! Ik wil je heel veel sterkte wensen!! Wat ben jij een sterke vrouw! Je houdt dit al zo lang vol ..
Ik hoop voor je dat je snel de juiste hulp krijgt
Hopelijk wordt het snel allemaal weer wat fijner...

Misschien is er iemand in de buurt die je kleintjes even een dag (of twee) wil opvangen? En dan bedoel ik niet je schoonouders.. maar ik vrees dat jullie daar vast al wel over nagedacht hebben ? ik weet niet in welke regio je woont?

Lieve Lelala,
Je verhaal grijpt me aan. Ik voel je verdriet en boosbeid. Je onzekerheid maar ook dat eenzame gevoel. Ik wil je vasthouden, knuffelen en een arm om je heen slaan. Ik kan alleen wat woorden typen in de hoop dat je er kracht, hoop en vertrouwen uit haalt. 
Ik weet namelijk ook hoe het is om voor een baby te zorgen die veel huilt. Ik weet hoe het is om niet meer dan 1,5 á 2 uur te slapen. Ik weet hoe het voelt als je constant die spanning voelt in je lijf, de paniek, de angst, de woede. En het schuldgevoel naar alles en iedereen. Je oudste, je partner, je omgeving, jezelf. Je wordt geleefd en dat vreet.
Vergeet niet dat die gedachtes en gevoelens komen door de depressie en de omstandigheden waarin je je bevindt. Dit is  niet jouw schuld. Dit overkomt jouw en je gezin. Jullie gaan hier uit komen. Het belangrijkste hierin is erkennen dat er iets aan de hand is en hulp inschakelen. En die stappen heb je al gezet. Je bent op de goede weg.
Probeer te accepteren dat je jezelf zo rot voelt. Vecht niet tegen dat gevoel. Laat het toe. Het leven is niet altijd rozengeur en maneschijn. Soms maak je moeilijke periodes mee. Die horen erbij en daar kom je doorheen. Je zal er lering uit trekken. Wat mij enigszins staande hield was de gedachte dat dit een reden had. Je krijgt wat je aan kan. 
En schakel hulp in. Mensen waarbij je jezelf op je gemak voelt. Iemand waar jij je babytje veilig naar toe kan brengen voor een paar uur zodat jullie kunnen uitrusten. Mensen doen dit echt met liefde en plezier. Jij zal het gevoel hebben dat je ze opzadelt met een huilende baby. Maar mensen willen echt graag bijdrage.
Leg de situatie aan je schoonouders en broer/zus voor. Zeg dat jullie hun nu heel hard nodig hebben. Zet hun als grootouders/tante/oom in hun kracht.
En blijf praten. Praten helpt. Praten verlicht. En door te praten is het niet meer alleen jouw probleem maar deel je de last met een ander wat echt verlichtend is.
En gun jezelf de tijd.
Ik denk dat je alleen je verhaal kwijt wil? Mocht je ooit behoefte hebben aan contact via mail/app of wat dan ook dan laat het maar weten. 
Weet dat je er niet alleen voor staat. Je gaat hier doorheen komen. Net als ál die andere ouders. Echt ?

Oh lieve mama, heel veel sterkte in deze tijd! Hoe afschuwelijk het allemaal ook klinkt, heel herkenbaar hier. Die razende woede, de wanhoop, de ruzies met elkaar, emmertjes die constant overlopen alsof ze onder een brandslang hangen... een gitzwarte tijd. 
Goed dat je voor jezelf hulp zoekt! Ik hoop dat je ook iemand anders hebt dan je schoonouders die jullie even een middagje kan ontzien... 
Nogmaals heel veel sterkte, moet echt loodzwaar zijn! 

Hi
Je verhaal grijpt mij aan.. het houdt mij al een paar uur bezig. Normaal reageer ik nooit. Nu wel op jou, om jou.
Je te laten weten dat je niet de enige bent. Kopieer dit verhaal en stuur het aan je vriendinnen die nu op een laag Pitje staan.
Ik voel al de behoefte om je te helpen en ik ken je niet eens.
Je doet t goed en wanneer je echt erg wanhopig bent leg je baby in de box en zet je peuter voor een filmpje en ga zelf de kamer even uit even weg. Die 5 minuutjes kan wel even.

Ik wil je op het hart drukken nog meer hulp te zoeken. Bel anders morgen de huisarts en zeg dat t niet langer gaat.. Bel het cb. Je moet dit niet alleen willen oplossen.
Je bent niet zwak als je hulp zoekt maar juist sterk.
Postnatale depressie is mij ook niet vreemd en hulpzoeken op meerdere vlakken was echt fijn ook al was die drempel zo hoog.

Je bent niet alleen en aan het eind van de tunnel is er licht hoe duister het nu ook is.
Zet m op!

Jeetje heftig! Jullie doen het goed !!❤

misschien een tip:
kijk eens voor een gastouder. Ik heb er een waar ik de kleine 24/7 naartoe kan brengen maandag tot zondag. Voor jullie misschien ook fijn , even ademhalen en tijd voor jullie zelf/samen. Heel veel succes !

Terug
Bovenaan