Mijn man vind dat ik er nog niet aan toe ben...

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben bijna 29 en ben getrouwd met een man van 36. Vorig jaar is de
dochter van mijn man van een vorige relatie van 6 jaar (nu 7) bij ons komen
wonen. Mijn man heeft altijd geroepen dat hij graag kinderen van mij
wilt, maar als ik er serieus over wil praten, dan zegt hij dat ik er
nog niet aan toe ben omdat ik nog studeer. (Ik ben eerst gaan werken en
later pas gaan studeren.) Maar ik verzorg z'n dochter nu ook. Over een
paar maanden gaan we verhuizen. Een grotere woning voor onze toekomst.
Ik wil eigenlijk dan gaan stoppen met de pil. Maar hoe maak ik
duidelijk aan mijn man dat ik er echt aan toe ben. Ik wil een kindje
van ons samen. Niet dat ik zijn dochter niet wil opvoeden, maar dat is
toch anders. Ik wil een kind zelf baren, zelf samen de eerste jaren
meemaken en niet ineens in jaar 6 inspringen. Ik ben bijna 29 en hij
wordt er ook niet jonger op. Ik ben er aan toe en als we dat huis
hebben, wat staat dan nog in de weg? Maar mijn man vind dat ik er nog
niet aan toe ben omdat ik nog studeer.

Oja, zijn dochter van de vorige relatie was een "ongelukje". Ze was wel
van harte welkom toen zijn ex zwanger was, maar het was niet geplant.
Het was dus niet vooraf zijn keuze.

Mijn vraag: wat moet ik nu doen? Moet ik wachten tot hij vind dat ik er
aan toe ben? Ikzelf denk dat ik er niet meer aan toe zal zijn als dat
ik nu ben.

heej..
de vraag die bij mij rijst bij het lezen van je verhaal: is je man er wel aan toe???
even los daarvan.. hoe lang ben je nog bezig met je studie? en hoeveel tijd ben je daarmee kwijt? als het je lukt om een kind te verzorgen, moet een tweede toch ook wel lukken lijkt mij..

succes

Wachten tot hij vindt dat jij er aan toe bent? Belachelijk, dat maak je toch zelf wel uit. Misschien een smoesje dat hij er zelf nog niet aan toe is??

Dat is werkelijk het raarste excuus wat ik ooit gehoord heb. Is hij er wel aan toe???

ik sluit me bij de andere meiden aan, is je man er wel aan toe, want ook ik vind dit toch wel een rotsmoes van je bent er nog niet aan toe want je studeert nog halo je bent 29 jaar meid en je kan toch voor jezelf beslissen over hoe en wat en daar heeft je man niks over te zeggen vind ik

xxx

Hoi,

Tja, over het studeren etc heeft je man niets te zeggen natuurlijk!
Maar of jullie een kindje willen daar heeft hij natuurlijk wel een stem in! Je vraagt wat je moet doen? Suggereer je dat je overweegt om dan maar "stiekum"de pil niet te slikken of zo? Dat zou ik dus never nooit doen!

Mijn mening is dat een kind gewenst moet zijn door beide ouders!
Bovendien loop je het riisico dat je relatie naar de haaien gaat als je hem voor het blok zet!

Wat je wel moet doen is een tafeltje voor 2 boeken in een leuk restaurantje en eens een goed gesprek voeren met manlief!

Succes! Roos

De enigste die kan weten of je er aan toe bent, dat ben je zelf! Al is het krijgen van een kind wel iets dat je samen doet.Succes!

Hi,

Ik kan hem ergens wel begrijpen. Je hebt eerst geen (volledige) studie afgemaakt, bent gaan werken en hebt daarna toch weer de studie opgepakt (vind ik erg knap van je!!). Ik weet niet hoe lang je nog moet voor je afgestudeerd bent, maar ik kan me voorstellen dat hij het belangrijk vindt om nu eerst de studie af te maken. Ik ken je man natuurlijk niet, maar eigenlijk zou het net een teken van grote liefde zijn dat hij je eerst wil laten afstuderen en als jullie alles voor elkaar hebben (studie EN huis), dat je dan samen aan een nieuw hoofdstuk kan  beginnen. Alles draait om de vraag: is dat echt wat hij wil, of is het een excuus?

Onderschat de zorg voor een pasgeboren kindje niet. Dat is nog wat anders dan een kind van 7! Daarnaast weet ik ook niet of zijn kindje full time bij jullie is, want dat is jullie kindje straks natuurlijk wel. Ik weet ook niet hoeveel uur je dagelijks/wekelijks aan je studie kwijt bent, maar denk je dat je het kunt combineren?

Mijn advies zou zijn: zorg dat je je  studie kan afmaken, maak een realistische inschatting en als jij denkt dat je het kan combineren met een kind, dan zou je er nu al aan kunnen beginnen (en dan kan je dat ook zo aan je man voorstellen). Een diploma zorgt dat je later een beter baan kan krijgen en een stuk zelfstandigheid kan opbouwen. Het is erg lief als je man dat graag voor je wil en je dat gunt. En als hij je dan ook nog ee kind gunt, dan komt het volgens mij wel goed met jullie!

Heel veel succes ermee!
Saskia

Terug
Bovenaan