Mijn moeder oppasen

<p>Hi allemaal!</p><p>Laatst had ik een gesprek met mijn moeder ze wil graag 1dag oppassen in de week als ik weer aan het werk ga. Super fijn dat ze dat wil doen voor ons! Nu gaf ze aan dat ze het wel fijn vind dat we dan sochtenda voor werk graag wil dat we de baby langs komen brengen. Opzich logisch maar had gehoopt dat ze hier langs zou komen. Ik moet op tijd beginnen op werk en mijn moeder woont zonder file 20 min van ons vandaan opzich prima te doen. Maar met file in de spits.. Moet ik brengen zonder file en dan ruim  half uur in de file ben ik minimaal dubbel zolang bezig daarnaast moet ik de baby weer ophalen weer dubbel file heen en terug. Voor mij kost dit erg veel tijd zeker met een kersverse baby gaat me zeker 2 a 3 uur extra tijd kosten. Nu twijfel ik of dit voor ons wel realistisch is. Iemand die hier ervaring/tips voor heeft of soortgelijke situatie en hoe gaan jullie hiermee om? Hoor het graag!</p><p> </p><p>Liefs</p>

Tsja ik vind wel een beetje graag of niet.. ze doet het neem ik aan voor niks.. maargoed je kan ook je zorgen even delen met je moeder, wie weet kunnen jullie samen een goede oplossing vinden!

Wij hebben met mijn moeder afgesproken dat zij juist naar ons toe komt in de ochtend zodat de baby niet eerder uit bed hoeft dan normaal. De baby kan dan gewoon wakker worden op zijn normale tijd en zijn ochtenritueel ‘normaal’ doen maar dan met mijn moeder i.p.v. met 1 van ons. Als ze dan lekker samen zijn opgestart neemt ze hem mee naar huis en ik haal hem dan na mijn werk weer op. 
Wij hebben hier in overleg voor gekozen zodat de baby er zo min mogelijk last van heeft en gewoon lekker in zijn eigen ritme kan blijven zitten en hij niet uit zijn bed getrokken hoeft te worden. 
Heb je je ‘probleem’ al uitgesproken bij je moeder? Misschien begrijpt ze jou ook wel en kunnen jullie samen tot een oplossing komen? 

Mijn man brengt de kleine in de ochtend en ik haal hem. Ben al heel blij dat mijn moeder heeft aangeboden om op te passen. Soms brengt ie hem in pyama en slaapt ie daar nog even en kleed zij hem daarna aan.  En hij ontbijt daar. Scheelt weer tijd ? 

Hmm... Ik vind het ook wel weer logisch dat je moeder het liever bij haar thuis wilt. Je bent meer jezelf in je eigen huis, en je kan je eigen gang gaan. In andermans huis, ben je toch meer te gast. Wel fijn voor je baby natuurlijk, maar de baby kan zich wat dat betreft makkelijk aanpassen.
Ik denk ook dat je daar met je moeder over kunt communiceren. Aan de andere kant denk ik ook wel dat je misschien te veel wilt. Als je kind naar de opvang had gegaan, komen ze het kind ook niet halen, of je hebt oppas aan huis. Maar dat kost meer dan als je moeder oppast neem ik aan. 
Mijn dochter gaat elke maandag naar m'n schoonouders, en we brengen haar en halen haar daar altijd. Want we mogen blij zijn dat ze willen oppassen, en zo kunnen ze gewoon lekker in hun eigen huis zijn. 

Terug
Bovenaan