Mijn moeder oppasen

Ik wou dat mijn ouders zo dichtbij zouden wonen :) mijn  ouders wonen meer dan een uur rijden bij ons vandaan en wilden ook graag een dag oppassen, mijn schoonmoeder ook (die woont in dezelfde plaats als mijn ouders). Maar ze wilden dan na de spits pas komen. Snap ik wel maar dan zouden wij alsnog een halve ochtend thuis moeten blijven dus dat is echt niet praktisch. 
Ik zou het met haar bespreken. Er is vast wel een mouw aan te passen! Of jij en je man brengen en halen om beurten of je moeder brengt of haalt. Er zijn zoveel mogelijke oplossingen, als jullie daar allemaal voor openstaan :) en als het echt niet goed voelt, niet doen! Het is jullie kind. Viel mij zwaar om nee te zeggen tegen mijn ouders en schoonmoeder maar uiteindelijk waren mijn ouders eigenlijk zelf ook opgelucht en mijn schoonmoeder begreep het ook. 

Hier gaat mijn moeder ook oppassen woont ook 20 minuten hiervandaan en hierdoor kan ik niet meer carpoolen. Maar nu breng ik de kleine maar 1 dag naar kdv wat enorm veel geld scheelt. Dus ideaal dat ik haar MAG brengen naar mijn moeder.
Wel hebben we afgesproken dat mocht het ritme het toelaten, haar slapend te brengen en dat mijn moeder dan de ochtend verzorging doet.scheelt ook veel tijd.

Mijn schoonzus brengt hun dochtertje vaak de avond ervoor al, hun dochtertje indt het super leuk om bij opa en oma te slapen en mijn schoonzus kan smorgens meteen naar het werk. 
Misschien zou dat voor jullie ook een oplossing kunnen zijn? 

Als je werk het toelaat zou je ook voor de spits kunnen brengen, en kun je 's middags ook voor de spits weer naar huis. In ieder geval met je moeder bespreken, dit is haar ideaal, maarmaar misschien heeft ze helemaal niet bij de spits nagedacht.

Terug
Bovenaan