<p>Goedemiddag</p><p> </p><p>Mijn vriend en ik zijn 6 weken zwanger en hebben het afgelopen zondag aan onze ouders verteld. Ik ben 26, mijn vriend 28. Zijn ouders waren blij met het nieuws. De mijne niet.. nu heb ik al mijn leven lang issues met mijn ouders, maar we waren eindelijk weer op goede voet met elkaar. Echter, vinden zij dat wij ons leven niet op orde hebben.. ik weet dat dit onzin is want we hebben een huis, mijn vriend verdient heel goed, ik heb sinds kort een goed betaalde baan alleen nog geen vast contract. Daarnaast willen we wel wat dingetjes in ons huis doen, zoals een keer een nieuwe vloer, nieuwe keuken en wc, maar dit heeft allemaal geen prio. Zij vinden echter dat je dat dus allemaal gedaan moet hebben voor je zwanger raakt. Daarnaast ben k nog maar een jaar afgestudeerd en waren mijn vriend en ik nogal van het uitgaansleven, maar we hebben een weloverwogen beslissing gemaakt, dat we niet meer het leven hoeven van voor corona. Gewoon af en toe nog naar een feestje of festival moet kunnen toch? </p><p> </p><p>Stomme is, nu twijfel ik dus ontzettend door mijn ouders.. ik voel me echt ontzettend rot, slaap slecht, en weet niet hoe ik hier mee moet dealen, of ik mijn ouders nog wel wil zijn. Mijn zus en moeder lachte me zelfs uit, en mijn zus noemde me zelfs vies..</p><p> </p><p>Iemand advies? En hoe kan ik zorgen dat ik minder twijfel en angstig ben of we er goed aan hebben gedaan om voor een kindje te gaan? Mijn vriend en ik zijn 4 jaar samen, is dat te kort? Het is ook meteen de eerste maand gelukt bij ons, wat misdchien ook wel voor onzekerheid zorgt.. Ik wil blij zijn, want stress is niet goed voor de baby natuurlijk!</p>