Mijn ouders zijn niet blij, nu twijfel ik of ze gelijk hebben

Belachelijke reactie van je ouders en zus, laat je niet gek maken meid. Misschien willen je ouders je behoeden voor fouten van hen zelf oid, maar dit is niet aardig. Een kind krijgen is een wonder waar mensen soms jaren naar verlangen en een kleinkind krijgen is minstens zo'n groot wonder. Ze mogen dankbaar zijn dat dit hen gegeven is! Sterkte want door de hormonen is het echt lastiger dit soort dingen van je af te zetten en om je emoties te reguleren.. hoop dat je een paar fijne vriendinnen, lieve partner en schoonouders hebt die je kunnen steunen en blij met je zijn!

Wat vervelend dat je zo onzeker word..
maar dat is misschien ook omdat het allemaal
Spannend is..
Niemand kan voor jullie beslissen wanneer je er aan toe bent alleen jullie zelf.. maar zo te horen hebben jullie het prima voor elkaar..
Ik ben zwanger van de tweede.. ben bijna uitgerekend en zijn net klaar met een verbouwing van de woonkamer en dat met een dreumes en hoogzwanger.. het was ff pittig maar we did it.
Ook wij gaan wel eens een keer naar een festival of een avondje uit.. met kinderen is dat natuurlijk we anders en minder.. maar het kan nog wel gewoon hoor.
Misschien draaien je ouders nog wel bij en anders komt het vast goed hoor! 4 jaar relatie, financien op orde, huisje etc. Zijn er genoeg die dat niet hebben en ook een kleintje hebben.

Ja, je leven zal anders worden en de prioriteit ligt dan bij jullie kindje. Spontaniteit valt (zeker de eerste tijd) compleet weg, alles word plannen. Je hebt stabiliteit nodig, en gezond verstand. Nou, volgens mij zit het wel goed dus??? Vast contract of nieuwe wc is geen vereiste voordat je aan kinderen begint, eer dat alles perfect is ben je 48 en hij 50…. Mijn partner en ik zijn volgende maand 5 jr samen (34 en 32 jaar) en wij hebben pas een koophuis gevonden tijdens de 1ste zwangerschap. nu een peuter van 2,5 en een baby van 2 maanden. Ik kreeg mijn vast contract serieus bij mijn gloednieuwe baan TIJDENS mijn 2de zwangerschap aangeboden. Totaal niet verwacht. Waar ik jaren lang daarvoor steeds teleurgesteld werd bij voorgaande baantjes. ik ben dus blij dat ik mijn leven nooit op pauze heb gezet. Ik zeg proficiat tegen jullie en ik gun jullie een mooie zwangerschap en een gelukkige toekomst samen ❤️ ps: is je zus een lesbische maagd ofzo? Vies….dat is dus echt raar om te zeggen. Complete hersenpan los, niet maar 1 schroef. Dat familie relaties moeizaam lopen ja dat kan. Dat geeft alleen geen excuus voor dit soort reacties!! Bah. Laat je niet van de wijs brengen aub en geniet van dit avontuur! !Succes ?

Hahah poepiemonster, een lesbische maagd ? Ik vroeg me ook al af is je zus misschien nog 10 ieuww jongens en seks. Maar zoals ik jouw verhaal lees hebben jullie het toch prima voor elkaar, snap er niks van ?? En al hadden jullie dat niet, dan zou je er heus wel komen. Maarja er zijn nou eenmaal verschillende type mensen in de wereld die altijd wel iets vinden. Net wat er gezegd word erover praten of gewoon even op een laag pitje. Je moet je nu met mensen omringen die wel blij voor jullie zijn! Heel veel succes en geluk, niet twijfelen aan jullie mooie wondertje.

Wat rot te lezen dat je ouders en zus zo reageren. Ik ben zelf ook 26 en mijn vriend komende maand 29, zitten vol in de verbouwing en hebben ook 4 jaar een relatie. Ook bij ons is het de eerste echte cyclus raak geweest. Onze ouders zijn gelukkig blij en verrast met het nieuws.
Als ik je verhaal zo lees zou ik niet te veel twijfelen hoor. Jullie hebben er goed over nagedacht en alles op de rit. Misschien fijn om even wat meer afstand te nemen van ze tot het wat gezakt is bij ze en ze zien hoe gelukkig je bent!

Ik snap niet dat jou ouders en zus zo kunnen reageren. Je hebt er duidelijk over nagedacht, je hebt een stabiele relatie, een huis, een baan? En zelfs al had je dat niet, dan nog is het raar om zo te reageren!
Ik ben alleenstaand, woon vanwege de woningnood weer bij mijn ouders, heb wel een goede baan, maar ben ook zwanger! En blij dat mijn ouders zijn! Want ondanks dat het geen ideale situatie is, komt er een baby!

Je moet zeker niet gaan twijfelen! Jullie zijn er klaar voor, anders was je er niet aan begonnen!

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Jammer dat je ouders er zo over denken. Maar als jij en je vriend er samen goed over nagedacht hebben, dan is het jullie beslissing. Jullie zijn volwassen genoeg en hebben het zeker op een rijtje! Ik ben nu 13 weken zwanger en wij hebben ook een huisje maar er zijn altijd nog dingen die verbouwd kunnen worden. Maar dat komt met de tijd wel, ook met een baby. En natuurlijk kan je nog af en toe naar een festival of uitgaan. Ik zie dat meerdere (jonge) ouders doen hoor. En dat gaat jullie ook goed doen, even opladen en quality time mag ook! Dus ik zou zeggen, laat je niet gek maken! Geniet van je zwangerschap!

Jij en je vriend weten het het beste wat jullie willen. Als andere er niet mee eens zijn moet je gaan bedenken of jij hen nog wel wilt.. Er zijn genoeg mensen die gebroken hebben met familie. Doe wat jou het beste lijkt en het beste voeld.

Terug
Bovenaan