mijn ouders

A

Anoniem

Guest
hoi,
ik heb een vraag, aangezien ik er al lang over twijfel.
Mijn ouders waren vroeger erg streng voor me, mijn vader had regelmatig een driftbui en heeft mij ook regelmatig flinke klappen gegeven ( hij noemt het tikjes)
Ik had bijna altijd wel wat blauwe plekken van de klappen.
Tijdens zo een driftbui had hij geen zwarte vlek voor zijn ogen aangezien hij een keer heeft gezegd dat hij expres niet in mijn gezicht slaat aangezien andere mensen dan blauwe plekken kunnen zien.
hierdoor heb ik niet het beste contact met mijn ouders.
nu zijn er ook nog een aantal dingen gezegd tijdens mijn zwangerschap die niet leuk zijn, zoals je bent nog te jong moet je het echt niet weg laten halen?
en zo hebben er meer opmerkingen plaatsgevonden.
mijn ouders zijn ontzettend prestatie gericht, ik heb nooit een compliment van ze gehad en heb nooit gehoord we houden van je.
Nu kaylin er is ben ik meer en meer over opvoeden na gaan denken, en een ding is zeker ik wil het niet zo doen zoals hun het hebben gedaan.
ik moet zeggen dat ze tot nu toe altijd aardig en lief zijn voor kaylin alleen een keer tijdens onze verhuizing had mijn vader en driftbui waar kaylin bij was (hij heeft niemand geslagen maar ik merkte wel meteen weer wat dat met me deed)
Ik kwam er hierdoor achter dat mijn vader zich niet inhoudt vanwege kaylin.
nu wil ik natuurlijk niet dat mijn ouders nog gaan oppassen (laat staan dat ze er een nacht naar toe zal gaan)
ik vertrouw ze mijn kind gewoon niet toe.
hun en mijn zussen vinden het allemaal wel meevallen (mijn zussen hebben nog geen kinderen).
wat vinden jullie? overdrijf ik.
volgens mij toch niet?
wil graag jullie mening.
groetjes sylvana

Nee, ik denk niet dat je overdrijft. JIj moet er een goed gevoel bij hebben. Waarschijnlijk zijn je zussen nooit bij die opmerking van je vader geweest (of wel). Maar ook in ons gezin was er behoorlijk wat mis (opvliegerige vader, teveel drinken  en weinig liefde, maar zeker geen mishandeling ofzo). Dus ik weet wat het is om je niet op je gemak te voelen bij je ouders.

Annemieke

Goh, da's een heftig verhaal! Maar hoe graag ik ook zou willen, ik kan je geen mening geven, want ik ben een buitenstaander en  dit is een gevoel wat JIJ hebt en waar jij iets mee moet gaan doen. Probeer het voor jezelf een plaatsje te geven, voor zover je dat al niet hebt gedaan. Blijkbaar is het voor jou behoorlijk heftig geweest (en nog op sommige momenten) en als jij daardoor het gevoel hebt dat je jouw kindje liever niet aan hen toevertrouwt, moet je dat ook gewoon niet doen. Het enige wat ik je kan meegeven is dat je naar je eigen gevoel moet luisteren.

Groetjes Fonske, Merijn en Siebe

dank je wel voor je ractie, zat ontzettend te twijfelen of ik het op het forum moest zetten.
maar twijfel al zo lang of ik nu overdrijf of niet.
mijn kleinere zusje was er wel bij maar die kijkt er gewoon heel anders tegen aan, maar die verzet zich er ook enorm tegen.
we zien ze nu ongeveer een keer per maand, en ik vind het genoeg.
ik moet wel zeggen ze zijn niet onaardig maar ook niet echt de leukste en beste ouders naar mijn idee.
groetjes sylvana

Lieve Sylvana,

Tjeetje meid,wat vind ik het erg voor je dat je op zo'n verschrikkelijke  manier je  kindertijd bent doorgekomen en dat je nog contact hebt met je ouders na zo'n jeugd!!Ik weet niet of ik nog contact zou hebben met mijn ouders als zij mij zo zouden hebben behandeld.
En ik vind dat je groot gelijk hebt dat je je meisje niet bij je ouders laat blijven...laat staan slapen.Tjee ik vind het toch wel heel erg voor je...

Veel liefs Kitty en Tess

ik bedoel natuurlijk reactie.
Ik heb het voor mezelf wel een plek gegeven maar met kaylin erbij werd alles weer even anders.
en mijn moeder heeft een aantal keren in het begin opgepast maar ik had er geen goed gevoel bij dus nu vraag ik haar niet meer.
dankjewel

Lieve Sylvana

Meisje toch, wat vreselijk voor je.... Een jeugd met driftbuien en geweld (want dat is het wél in mijn optiek... een kind slaan tot het blauwe plekken heeft, dat zijn geen tikjes meer!!!). Dus volg je gevoel, Kaylin is jouw kindje dat jij zult beschermen. En als dat dan tegen haar eigen opa is, so be it. Jij bepaalt waar ze naartoe gaat en het is gezien je verleden je goed recht om daar je ouders buiten te laten.

Misschien kun je ooit aan je vader uitleggen wat zijn 'tikjes' met jou gedaan hebben en hoe jij dat projecteert op je dochter (en haar daar koste wat kost voor wilt behoeden). En als dat niet lukt, dan worden het dus geen oppas/logeer opa en oma. Dat risico kun je gewoon niet lopen.

Succes meid, doordat je hier zo bewust over nadenkt, maakt jou al  een goede moeder voor je kleine meisje, daar heeft leeftijd niks mee te maken! En al zul je haar niet tegen de hele wereld in bescherming kunnen nemen, je kunt wel reele risico's uitsluiten.

Groetjes Susan, mv Gijs en Sophie

Nee, je overdrijft absoluut niet. Het gaat altijd of dat jij jezelf goed voelt of er genoeg vertrouwen in hebt bij degene waar je je kind achterlaat. En ik vind het wel moeilijk om dit te zeggen maar als je vader zelf al aangeeft dat hij een waas voor z'n ogen krijgt en expres niet in het gezicht slaat zodat mensen er niets van kunnen denken dan zou ik er zeker geen goed gevoel bij hebben. Ik zeg niet dat hij kaylin zou slaan maar hij geeft er ook niks  om dat ze erbij is en dingen ziet. Dat maakt echt indruk op een kind hoe klein ze ook zijn. Voor wat je zussen betreft misschien hebben zij minder klappen gehad? of dringen ze dat naar de achtergrond. Ze moeten toch jou keuze respecteren en alleen JIJ weet wat het beste is voor jou kind.

Klein vb. Hendri mijn vriend is en was het zwarte schaap thuis. Zelfs als ie er niet was dan kreeg ie overal de schuld van. Zijn broer en ene zus doen ook alsof er nooit iets aan de hand was en het viel allemaal wel mee terwijl zijn andere zus juist ook aangeeft dat het thuis niet altijd even leuk was en hendri toch de nodige klappen e.d. heeft gehad. En dat heeft echt z'n littekens wel achtergelaten.

Dus nogmaals volg je gevoel en als dat zegt dat je je kindje daar niet wilt laten niet doen. Veel sterkte.

nathalie (mv jaycee 11-01-04 en kahlyn 23-06-08)

Terug
Bovenaan