Mijn ovulatietesten ervaring...

A

Anoniem

Guest
Nou daar ben ik weer.. even terug op jullie op de hoogte te brengen van mijn ervaringen met ovulatietesten.

Ach dacht ik.. ik heb er genoeg gekocht.. waarom niet lekker vroeg ermee beginnen.. tenslotte kan je ov ook veel vroeger in de maand zijn..
Dus ik ben vrolijk op dag 10 van mijn cylcus begonnen met ov-testjes.

Het is de bedoeling dat ik het testje een aantal seconden in wat urine houd en na  ongeveer 5-10 minuten controleer wat er te zien is.
Een enkel streepje is de controle dat hij werkt.. Een tweede net zo helder streepje zou aangeven dat mijn ov eraan zit te komen.

En dit gebeurde er de afgelopen dagen..

Dag 10 - test 1 - geen tweede streepje
Dag 11 -  test 2 - geen tweede streepje
Dag 12 - test 3 - geen tweede streepje
Dag 13 - test 4 -  heel  heel heel licht  tweede streepje
Dag 14 - test 5 - geen tweede streepje
Dag 14 - test 6 - geen tweede streepje
Dag 15 - test 7 - geen tweede streepje
Dag 16 - test 8 - geen tweede streepje

Vandaag is dus dag 16, maar nog niets te zien??!!!!

Ik heb er hier nog 2 liggen voor morgen en overmorgen, maar dan ben ik er weer doorheen.. Had toch wel gehoopt nu iets te zien zeg!
Ik bedoel.. als hij die ov 48 uur van te voren kan aangeven.. dan vind ik wel dat het bij mij erg laat komt.. of het komt natuurlijk niet.. dat is een ander verhaal.

Oke misschien heb ik deze ronde wel een lange cyclus en komt het nog of na die laatste test.. maar wel jammer dat ik nu nog geen zekerheid heb.
In elk geval klussen we ijverig door!

Iemand anders ook ervaring met de ovulatietestjes van Romed?
Als ik niets meer te zien krijg en ook niet zwanger ben aan het eind van deze ronde dan doe ik nog een poging, maar dan met een ander merk.

Liefs Julia

Hoi Julia,

Ik ben deze cyclus voor de tweede keer bezig met de ovutesten (van Clear Blue). De eerste cyclus kwam de tweede streep op dag 15 en de tweede cyclus op dag 17. Het kan dus nog.
Ik denk wel dat extra vroeg beginnen weinig toevoegt. Je bent alleen maar langer in spanning van :zal het vandaag dan misschien... Daarmee krijg je dan ook dat je op dag 16 nog steeds geen ei-sprong hebt en dat lang vindt. Ik denk dat je het best kan starten op de dag die op de bijsluiter staat met testen. Bij een cyclus van 30 dagen is dat op dag 13.
Hopelijk heb je er iets aan.

Groetjes,

M3

Hoi,

Ook im heb de testen van Romed gebruikt en heb die maand ook geen eisprong kunnen ontdekken. Weet zeker dat ik er 1 gehad heb, want dat bleek uit bloedonderzoek.
Soms was het hele testvenster roze, dus ik heb geen vertrouwen in deze testen.
Ook de zwangerschapstesten zijn niet zo geweldig.

Succes met zwanger worden!

Groetjes mama van 5

Hoi Julia,

Ik zag  het stukje hieronder  op internet, misschien heb je er iets aan. Als je niet nog een streepje krijg was je ov misschien op dag 13? Zelf heb ik geen ervaring met ovulatietesten.

Wat als ik geen positief resultaat krijg?
Een ovulatietest is pas positief als de tweede streep/testlijn even donker is als de controlelijn, of nog donkerder. Als de testlijn gedurende 1 of meer dagen wel iets donkerder wordt (maar niet even donker als de controlelijn) en daarna weer lichter wordt, is dit waarschijnlijk toch de LH piek geweest.
Dit kan 2 oorzaken hebben:
1. Deze oorzaak komt het meest voor: De urine was steeds niet geconcentreerd genoeg. Dit kunt u voorkomen door te zorgen dat u 4 uur voor het uitvoeren van de test niet plast. Dan is de concentratie krachtig genoeg om de LH piek duidelijk weer te geven.
2. Deze oorzaak komt niet zo vaak voor: Uw LH piek is korter dan 24 uur waardoor deze tussen twee testmomenten in valt. U zou dan geholpen zijn met 2x daags testen. Houdt ook in dit geval rekening met de 4 uur niet plassen van te voren.

Hai,

Ik denk dat je gewoon te vroeg bent begonnen met die testen. Ik gebruik die van sensitest en die werken bij mij prima. Je kunt ze via internet www.sensitest.nl bestellen. De eerste keer ben ik zelfs al op dag 8 begonnen omdat ik geen idee had wanneer mijn ei is. Dat was  pas op dag 18!!!!! Ik heb een normale lengte van de cyclus maar mijn periode tussen mijn ei en de rode duivels is aan de korte kant. Geen 14 maar ongeveer 10 dagen. Ook dat kan en is heel normaal.

Door de ovulatietesten ben ik daar achter gekomen. Mijn ei komt rond dag 18/19/20.

Ga nog maar lekker even door met testen tot je een tweede streep gaat zien (want die komt er vast) en koop nieuwe zodat je voor jezejf weet wanner je ei zal zijn.

Veel succes
Nataly

Ik heb pas ook een heel aantal van de Romed testen besteld, maar nog niet gebruikt. Nu ik jouw verhaal lees en dat van mama van 5 twijfel ik of ik ze ga gebruiken.

Ik ken mezelf, en als ik dan geen streepje zie, ga ik me weer zorgen maken dat ik misschien geen eisprong gehad heb deze maand, terwijl het waarschijnlijk gewoon aan de testen ligt. In ieder geval, vorige maand heb ik clear blue testen gebruikt en die waren echt heel fijn. Ik kreeg een hele duidelijke teststreep. Alleen.... ze zijn echt heel erg duur. Maar misschien zijn die goedkopere ook niet voor niets zo goedkoop.

Succes allemaal met zwanger worden.

Liefs, Attie

Hoi, ik heb ook die ovulatietesten van sensitest gehad maar ik had net als jou 1 x een heel licht streepje. Je gaat dan twijfelen. Daarna had ik een keer die van clearblue die had een duidelijkere halve streep, de streep was maar aan 1 kant heel donker. Dus denk je weer klopt dit wel? Ik denk dat ik nu die digitale van clearblue ga kopen, dan krijg je geloof ik een gezichtje wanneer je je LH piek hebt dus geen twijfel meer over een streepje. Ik kan alleen op internet geen winkel vinden waar je hem kan bestellen, ik weet wel dat ze hem bij het kruidvat verkopen.
Gr. Stella

Hoi! Ik lees altijd wel mee, maar reageer niet vaak, maar even over de ovu testen, ik heb ze van sensitest gekocht, en ook zo vroeg begonnen, maar ik heb een cycles van 35-36 dagen, mijn ei kwam dan ook pas op dãg 22!!! dus niet te gauw de moed opgeven!
ik hoop ook zo dat het me deze maand lukt! het is voor ons ronde 20...maar ja..afwachten maar weer, nod 2 oktoberrrrr. Succes joh!!!!!

Liefs Em

Terug
Bovenaan