mijn schoonouders willen het contact verbreken met MIJ

BOLI, als je dit leest, wil je het aub stil houden in onze vriendenkring en het er zaterdag niet over hebben? Please?

Nou, mijn man komt net thuis van zijn werk. Was voor hij naar huis kwam nog even langs zijn ouders geweest en kwam thuis met het volgende nieuws; mijn schoonouders willen het contact met mij verbreken, de moeder van hun kleinkinderen!
Ik schijn geen interesse te tonen, ik kom niet op de koffie als ik in de buurt ben en weet ik allemaal nog meer. Ik zit gewoon te shaken......weet het effe niet meer. Mijn man vind dat ik met hen om de tafel moet gaan zitten, maar voel me erg aangevallen.
Wat moet ik hier nu mee?

x miranda

jeetje meid kan me voorstellen dat je zoiets heb van wat is dit nu?#^*#...
allereerst vindt ik het een beetje dom dat ze via jouw man het nieuws overbrengen..
hoe is het kontakt tussen jouw man en hun?
hebben ze alleen problemen met jou of ook met hun zoon?
praat er eerst samen goed over en als je zou willen praten met ze ga dan samen en laat ze ook merken dat als ze het kontakt willen verbreken   dat ze wel door hebben hoeverre t gevolgen heeft met betrekking tot kleinkinderen maar ook tot hun zoon.

verder volg je eigen gevoel en jouw gezin is je nr1 en de rest krijg je er gewoon bij.
hopelijk komt dit niet verkeerd over,maar dit is mijn idee erbij,sterkte en kop op!!

Hoi Miranda,
Hier een ervaringsdeskundige v.w.b. schoonouders en contact verbreken...
Maar waar komt dit vandaan? Is er iets voorgevallen? Of van hun kant opgehoopte woede ofzo?
Kun jij goed met ze opschieten?

Ik zou inderdaad proberen goed op 1 lijn te komen met je man/vriend...samen goed doorspreken wat dit met jou doet en met hem.
Probeer eens een gesprek aan te gaan en te horen wat zijn ouders nou toch bedoelen.
In dit gesprek hoor je gauw genoeg of dit voor jou de waarheid is en je er wat mee kan, maar als het tieren en vloeken is...Jammer dan, dan trek je je conclusies...

Maar hoe zien ze dat dan voor zich? Je vriend of man met je kindjes daar gezellig op zondagmiddag en jij alleen thuis? Verjaardagen? Kerst?

Rare mensen   heb je toch ook...Ik snap geen schoonouders!
Laat je niet gek maken, het zegt meer over hun dan over jou hoor! Neus in de lucht!
Liefs Anouk

thanx voor jullie reacties. Jezus man, ik zit nog steeds te rillen.
Kijk, ergens is het fout gegaan en ik weet precies waar. Een paar jaar geleden overleed mijn opa in de kerstnacht. 1e kerstdag waren we bij mijn schoonouders en we gingen met mijn schoonmoeder op de koffie bij haar moeder (de oma van mijn man). Achterin de auto vroeg mijn schoonmoeder; Goh, waarom heb je ons niet een gelukkig kerstfeest gewenst? Ik was zo perplex; mijn opa was gvd overleden, wat kon mij die stomme kutkerst nou schelen?! Dus ik ben uitgestapt en naar huis gelopen. Mijn man is op een gegeven moment gekomen en samen zijn we naar zijn ouders gegaan en hebben we het er kort over gehad, maar voor mij was het op dat moment over. Ik vond het zo'n lompe reactie van ze. Daarnaast vind ik dat mijn schoonmoeder door kleine dingen laat merken dat ze vind dat ik dingen anders zou moeten doen (ik zou bv. veel meer dingen in de reclame moeten kopen, geen dingen bij de h en m kopen maar bij de wibra etc.). Hey hallo, ik leid mijn eigen leven hoor!

Pfff, effe alles op een rijtje zetten hoor, laat ik daar maar eens mee beginnen.....

O wat herkenbaar!

Je bent nu boos en teleurgesteld, maar ook verdrietig en bloedlink of niet?

Je doet boodschappen bij de verkeerde winkel? Eet je nu alweer iets ongezonds? Strijk jij zo? Laat jij je kinderen niet huilen dan? Je maakt watjes van ze? Moet beter op je geld passen?

Zeker verkeerde opmerking... Lekker lomp...en toen met kerst is er iets geknakt bij je wat niet meer te herstellen is.

Niet de fout maken om "schuld " bij jezelf te zoeken hoor! Jij reageert normaal en lijkt me nogal menselijk....Schoonmoeder dus blijkbaar niet.
Niet aan jezelf twijfelen...

Laat je niet gek maken. Jij hebt nu je eigen gezin en daar zorg jij als de beste voor (kan niet anders, het is JOUW gezin) laat schoonpapa en maam maar lekker aan het gas gaan....Kom nou!
(ik voel hier dwars door de letters de woede mee hoor)

x Anouk

Als het werkelijk gaat om de redenen die jij noemt dan vind ik het te belachelijk voor woorden! Net alsof je altijd tijd hebt om koffie te komen drinken met kids erbij... Enne dat je man niet vierkant achter je is gaan staan vind ik helemaal te schandalig voor woorden. Eens praten kan geen kwaad maar dan wel onder de voorwaarde dat hij bij dit gesprek is en hoe dan ook achter je blijft staan. Stel..en ik zeg stel dat jij een inderdaad een ongeinteresseerd raar type bent wat alleen met zichzelf bezig is. Dan nog vind ik dat je schoonouders je moeten nemen en accepteren zoals je bent gewoon omdat je de vrouw bent van hun zoon en de mama van hun kleinkids. Als mijn schoonouders dit zouden zeggen dan zou mijn man ze direct vertellen dat hij en zijn kinderen dan ook geen contact meer hoeven. Hou je taai!

Lfs ing

o, Anouk, je voelt mijn woede gewoon. In eerste instantie was ik overrompeld, maar nu....... nu ben ik zooooo boos. Ik ben de moeder van hun kleinkinderen.....hoe zien ze dan de toekomst voor zich? Dat kan toch niet (blijkbaar wel).....

Pfff, ga maar ffe douchen, heb het zo koud

hoi miranda,

ik heb helemaal geen ervaring met je verhaal maar
wat een ellende joh!
Ik hoop dat je man helemaal achter je staat en
dat je misschien toch goed met ze moet gaan praten maar
vergeet niet dat het aan hun ligt en absoluut niet
aan jou hoor!!!
veel sterkte ermee...

groetjes mascha

Terug
Bovenaan