Mijn schoonouders!

A

Anoniem

Guest
Het weekend waren we daar geweest en ik heb me echt vreselijk aan alles geërgerd! En 's nachts ook nog eens vreselijk geslapen (liggen piekeren).
Het ergste vind ik nog dat ze mij niet serieus nemen. Het is toch echt mijn (ons) kind en wij bepalen dus hoe en wat en niet de opa's en oma;s dacht ik zo.
Ik zal niet overal uitgebreid op in gaan maar dit waren de ergste discussies:

- het slapen in eigen ledikant (kampeerbed) of tussenin bij ons
- het zitten in de maxi-cosi of in de auto op schoot
- het televisie kijken. Sesamstraat mag van mij best, maar het 8 uur journaal dus echt NIET en ze zaten vrolijk met Anne op schoot naar het journaal te kijken
- de open haard aan en dan samen met Anne dichtbij het geknetter gaan zitten (ik heb zelf ooit als klein kind mijn hand verbrand en de vuurdeeltjes knalden door de woonkamer)
 - wakker maken voor een voeding. Ik mag alleen geven als ze dat wil en dan mag ik blij zijn als ze 400cc op 1 dag binnen krijgt dus ik maak haar wakker. En ook om 23 uur maak ik haar wakker!
- Anne is verkouden dus wordt ze in een wipper op de tocht gelegd! Idioten!
- Aan de babygym (overigens van mijn schoonouders zelf) hangen volgens mijn schoonvader te veel (3) speeltjes, waardoor ze gek zou worden...... jaja

Het was dus een heel leuk dagje. 1 positief puntje: mijn schoonmoeder ging spontaan met Anne een stukje wandelen!

Groetjes,
Natasja

So.....wat hebben jullie het gezellig gehad....NOT!!!
daar zou ik dus ook knettergek van worden.
hou er helemaal niet van als mensen me ongevraagd allerlei dingen gaan " opleggen".
wat een verschrikkelijke discussies zeg....
nou, ik snap echt wel dat je er van baalt!
poeh poeh!

ohhhh, wat erg! Ik krijg er gewoon de kriebels van! Ik kan me voorstellen dat je er   steeds meer tegenop gaat zien om er heen te gaan. Zeg je er iets van als ze dan bij de openhaard gaat zitten? Dat is wel moeilijk en soms doen (schoon)ouders dingen waarvan je zo verbaasd ben dat je niets kan zeggen.
Ik was laatst op de verjaardag van mijn schoonouders en Amber was moe, maar ik dacht laat ik haar toch maar even aan mijn schoonmoeder geven. Op een gegeven moment geeft ze haar zomaar aan iemand anders! Zonder te vragen! Ik had het niet meer. Even later begon ze te jengelen en zei ik dat ze moe was en pakte haar terug en legde haar in de wagen, maar ze gingen lekker met z'n allen erboven hangen. Kon ze dus helemaal niet slapen. Maar vergeleken bij jouw schoonouders valt het nog wel mee!

Groetjes,

Melanie, mama van Amber

Wat vreselijk zeg! Ookal zeggen ze sommige dingen met de beste bedoelingen, qua veiligheid over in de auto en slapen in bed. Maar sommige dingen denken ze echt niet na!!! Meid wees assertief hoor, hopelijk helpt je partner daarbij, het zijn toch zijn ouders!
Mijn paps zei dat we absoluut nog geen tweede moeten want in onze situatie kan dat echt niet zei hij (financieel). waar bemoeid hij zich mee zeg!!!!vreselijk! Ik reageer er maar niet op en denk ik heb mijn eigen gezin er daar heeft hij niet mee te maken ik ben los van mijn ouders en dat moeten zij nog leren.
Ik denk maar zo als Carmen over 25 jaar een kind zou krijgen zou ik ook mijn best moeten doen om mijn mond te houden.
Verder heb ik wel een leuke paps hoor, mijn moeder is erger.

Irritant zeg!!
Gelukkig ken ik dit niet, zowel mijn ouders als mijn schoonouders zullen dit soort dingen nooit zeggen, tenzij ik om advies vraag.
Ik weet wel dat mijn schoonouders mij liever als thuisblijfmama zien, maar zij zullen dit nooit zeggen.
Joh, gewoon je schouders ophalen en tot 10 tellen :)

Zo, heb gister avond een heel gesprek met mijn zwager gehad. Hij zei ook dat mijn vriend niet erg snel tegen zijn ouders in zal gaan, ook niet als hij het er niet mee eens is. dat was mij natuurlijk al lang opgevallen, maar een bevestiging krijgen was ook wel weer even lekker. Het ligt dus niet aan mij.

Ook kreeg ik met alles gelijk van hem! Hij vindt ook dat Anne niet bij ons in bed hoort, maar in een eigen bedje. Dat ze in de auto in de Maxi-cosi moet. Ze wakker gemaakt moet worden als ze aan een flesje toe is, omdat ze anders veel te weinig binnen krijgt. Je een klein kind niet op de tocht legt, de open haard niet aan hoeft en zeker niet als dat ding knettert (hij gooit er hout in dat gelijmd is, dus dan weer je het wel)  . En van die speeltjes... ze  heeft toch maar oog voor 1 ding en thuis ligt er niet zo veel in haar box, en ach, dan maar een keer wat meer, jammer dan.  Haar omgeving is toch ook heel  interessant,  ik kan daar toch ook niet  alles gaan weghalen.  
Dat van dat televisiekijken wist hij al. Want dat had ik al een keer tegen hem gezegd toen ie kwam oppassen en ik weet ook dat hij zich aan mijn regels houdt.  Anne is een keer geschrokken van  Elmo bij Sesamstraat en als Sesamstraat nu aanstaat en Elmo komt even langs is het brullen geblazen! Ofwel; ze onthoudt het echt wel!  Niet dat Anne vaak kijkt, maar als ik alleen thuis ben en eten moet koken en Anne aandacht wil doe ik de tv aan en mag ze naar Sesamstraat kijken. Zo kan ik rustig eten koken.

Wat ik zelf het vervelendst vind is dat ik Anne nu dus eigenlijk niet meer bij mijn schoonouders alleen durf te laten. Als ik zie wat er allemaal al niet gebeurt als ik er ben, dan wil ik niet weten wat er gebeurt als ik er niet ben. Ik kan me er nu al over opwinden. Vooral omdat we in mei een weekje met ze weggaan. Gelukkig heeft mijn zwager al gezegd dat hij graag wil oppassen. Dus als we een keer samen iets willen doen, zit ze niet meteen bij mijn schoonouders. Ook vonden we het beide veel te ver rijden (5,5 uur), maar daar doen we nu niks meer aan... lekker over nagedacht door opa en oma....

Overigens had mijn zwager dus ook een paar dingen gezien in het weekend die niet door de beugel konden en mij nog niet eens waren opgevallen. Dus we hebben heel lang aan de telefoon gehangen!

Maar het luchtte wel enorm op! Zo dit heb ik ook weer even van me af geschreven!

Groetjes,
Natasja

Hai natasja,
Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat jullie wel een beetje in een neerwaartse spiraal zitten. Waarschijnlijk, doordat jullie veel discussie hebben, ga jij te veel dingen van je schoonouders zien en zij te veel van jou. Daardoor krijgen jullie nieuwe discussies en gaan jullie nog meer op elkaar letten. Ik weet niet of Anne het eerste kleinkind is en hoe oud je schoon ouders zijn, maar dat kan er wel mee te maken hebben dat ze reageren zoals ze doen. Ze weten niet beter/anders. Zij hebben hun kinderen vroeger nog in de reiswieg in de auto gezet, in de bak of los op de achterbank. En dan is op schoot nemen echt veel veiliger. Maar nu, met die maxi-cosi's, is dat veeeeeel veiliger. Bovendien is het verplicht je kind te vervoeren in een goedgekeurd autostoeltje.
Ik denk dat je schoonouders het niet zo verkeerd bedoelen en je zou het op een rustig moment bespreekbaar met ze moeten kunnen maken. Zij willen toch ook alleen maar het beste voor Anne. Misschien beseft je schoonvader niet, dat ook hele kleine kinderen dingen van de tv oppikken (ik vind zelf trouwens dat kinderen van 4 maanden ook nog niet naar Sesamstraat hoeven kijken hoor, maar wel knap dat Anne Elmo al herkent!). Als je dat rustig met hem bespreekt, op een moment dat je zelf ook niet emotioneel bent, dan kan het toch niet anders dan dat hij begrijpt dat hij Anne niet op schoot moet nemen voor het journaal.
Ik zou trouwens, als ik jou was met de vakantie met eigen vervoer proberen te gaan. Desnoods huur je een auto! Dan kun je tegen je schoonouders zeggen, dat je steeds maar korte stukjes rijdt, omdat het voor Anne te vermoeiend is. En dat jullie niet de rest ook op willen houden. Dus dat jullie zelf rijden in jullie eigen tempo. Tja, je vindt het natuurlijk heel erg vervelend dat jullie dan later zijn , maar dat is dan niet anders.
je kunt het beste van te voren even met je partner bespreken hoe jullie het in die vakantie gaan aanpakken. Niet alles met dehele familie doen hoor, dan word je gek!
Hihi, nog iets, hoezo worden kinderen gek als ze 3 speeltjes zien? Max is bij lange na niet gek en bij Liv weet ik het nog niet. Maar bij mij zagen en zien ze altijd erg veel speeltjes, want "chaotisch" is mijn tweede naam!!
Ik wens je veel sterkte!
Patricia

Terug
Bovenaan