mijn schoonzus moet binnenkort bevallen.

Mijn schoonzus (en mijn broer in minderen mate) zijn klagers. Als iets niet gaat zoals zij het hebben gepland, dan is de stemming in mineur.

Nu moet mijn schoonzus waarschijnlijk weer bevallen   via een keizersnede. Toen ik op zijn opmerking dat er maandag een datum geprikt wordt (mijn broer belde gisteren) met een goh da's handig dan weet je wanneer het gaat gebeuren reageerde (ik kan soms gewoon zo nuchter zijn) werd hij behoorlijk boos.

Want weer een litteken erbij en hoe kon ik dat nou zeggen.

Zelf ben ik van mijn eerste ook bevallen via een keizersnede met heeel veeel complicaties (ik mag blij zijn dat ik nog leef). Ik heb daar nooit zo'n drama van gemaakt en ben er altijd van uit gegaan dat een volgende ook weer op die manier op de wereld zou komen (mijn tweede is wel gewoon geboren)

Ik vind het ook jammer voor mijn schoonzus hoor, en dat heb ik ook gezegd, maar ik heb ook gezegd dat het belangrijkste is dat het kindje goed op de wereld komt, en dan is een geplande keizersnede prettiger, dan een onverwachte. Maar ik zag dat verkeerd.

Moest me echt inhouden, om niet te zeggen, dat een dood kindje op de wereld zetten ook niet alles is. Maar dat staat er los van en ik snap wel  hun teleurstelling, maar geef mij maar een kind met een keizersnede, en littekens en alles er op en eraan, als ik dan weet dat mijn kindje gezond en wel ter wereld komt.

In ieder geval hoop ik dat binnenkort mijn neefje gezond en wel op de wereld wordt gezet en dat ze er toch van zullen genieten, want een kind krijgen blijft toch het mooiste wat er is.

Groetjes
Miep

hoi meis,

ik kan je alleen maar zeggen dat ik het helemaal compleet met je eens ben hoor.

Als je zwanger bent, maakt een lidteken meer of minder ook niet uit,als
het kindje er maar gezond uit komt. En dan maak je je al helemaal niet
druk over hoe je er zelf uitkomt te zien naar mijn idee.

Nee hoor, als dat alles is om een kind gezond ter wereld te brengen ga
je er toch voor ? Lijkt me normaler dan bang zijn voor een lidteken.

liefs Hester  

Hoi Hester,

kijk je wel uit dat we het straks niet te vaak eens zijn ;-)

groetjes
Miep

PS: ik heb ook nog littekens van een galblaas operatie en de nodige kraters in mijn buik, van zwangerschapsstriemen dus ik ben wel heeeeeeeel zielig

ja je hebt alweer gelijk hahahaha, als we het zo vaak met elkaar eens worden en blijven gaat het nog eng worden.

maar ja jij bent inderdaad wel erg zielig hoor met die kraters en dingetjes hahahaha

jeeeeeeeeemig zeg, een litteken!! Moet hij zich DAAR druk om maken??? Wat een koekwous zeg!!! Hij krijgt straks een kindje die gezond is wat wil je nog meer? Hij hoopt zeker nog met Pamela Anderson te maken kunnen hebben ofzo??????? Nou ik moet de eerste nog tegen komen die er zo uitziet na een bevalling, wel of niet met k.s.!!!
Ik vrees gewoon dat de "het-kind-komt-eraan-stress" de overhand speelt.

Nou, sorry hoor maar perfectionisten zijn altijd zeurpieten, en ik kan het weten want mijn oudste zus is net zo!!!

grrrrrrrr

trek het je maar mooi niet aan, en snapt hij wel wat jij hebt meegemaakt??????? pfff sorry maar ik kan daar niet zo tegen!!

groetjes Costa

Niet mijn broer, maar mijn schoonzus maakt zich druk om het litteken (wat ze  dus al heeft van de vorige), maar omdat mijn schoonzus dat allemaal zo erg vindt, moeten wij dat allemaal erg vinden. Hij praat ahw met haar mee.

Mijn broier vindt het fijn als een vrouw verzorgd is, maar normaal gesproken vind ie het echt niet erg dat een vrouw littekens heeft, niet meer strak in het vel zit etc.

Maar ja zijn vrouw doet daar zo moeilijk over.
Dat ze het vervelend vindt, prima, maar maak er geen frustratie of zielig verhaal van.

Maar goed straks zal ze wel genieten als ze haar kindje in haar armen heeft.

Groetjes
Miep

Terug
Bovenaan