Nou, vorige week heb ik wederom de stoute schoenen aangetrokken, en ben een gesprek aan gegaan met mijn moeder. Ik werd zo gek van de situatie, eigelijk alleen omdat we ook samen werken.. als dat niet het geval was dan was alles zoveel makkelijker.
Mijn man en ik hadden besloten om de situatie zo dragelijk mogelijk te maken, en dan maar wat water bij de wijn te doen. Zij willen excusses horen, dan krijgen ze dat.
Totaal tegen mijn principes in, maar er moest iets gebeuren.
Het gesprek met mijn moeder ging niet erg goed, ze schoot direct in de verdediging.
We hebben daarom afgesproken om die avond met z'n vieren om de tafel te gaan, om alles uit de wereld te helpen.
"s avonds zijn we daar langs gegaan, de dingen besproken, nergens te veel op in gegaan. Uitgelegd dat het nooit onze bedoeling was (??) om zo te doen.
Ik kan slecht tegen gehuichel... hier kan ik dus ook niet goed tegen...
Wij weten wel beter... maar ik voel me zo gemeen!
Mijn moeder doet weer normaal tegen ons, mijn vader ook...
Ze zijn nog niet langs geweest, en wij daar ook niet meer... Maar op het werk doet ze gewoon weer normaal.
Ik weet gewoon niet goed wat ik er mee moet, ze verwachten dingen van ons, die ik niet kan en niet wil waarmaken... ik word gek dat ze dingen "verwachten".
Want ik bedoel, van hun hoef ik, en wil ik ook niets verwachten.
Maar goed, ze willen graag weer 2 halve dagen oppassen, mijn man vind dit ok.
Maar ik niet, ik kan niet goed onderwoorden brengen, ik wil deze situaties niet meer, opa en oma moeten opa en oma blijven, geen vaste oppas.
Maar ze doen in iedergeval weer normaal, en dat scheelt een hele hoop spanning.
Nancy