Mijn verhaal van afgelopen week

Hoi Nanda,

wat een vreselijk verhaal maar zo herkenbaar voor mij.
heb 1 april een mk gehad van 9wkn. ik was helemaal door het dolle het was eindelijk zover. en dan gaat het ineens mis. onbegrijpelijk denk je dan. je houd je keurig aan alle regels en dan toch...
maar wat jammer dat je geen steun kreeg van je ouders. bij mij was het gelukkig heel anders. s'nachts om 00.00uur ging het mis. belde de huisartsenpost en werd met een
paracetamolletje afgescheept. ik dacht dit kan toch niet waar zijn. mijn vriend was woedend dat ze zo reageerden. heb s'morgens mijn moeder gebeld om 7.00 en ze zei bel de vk .en ik kom er gelijk aan. ik kon om 12.00 voor een echo komen zei de vk.
tot die tijd is mijn moeder bij me gebleven. bij de echo zat het vruchtje er nog en dan krijg je toch een klein beetje hoop maar ik zat al verder te kijken en zag het hartje niet kloppen en toen kwam de klap nog harder aan. ik kon na huis met afwachting wanneer het vruchtje zou komen. dat vond ik echt erg het idee dat je een dood kindje in je heb. maar gelukkig kwam het al de volgende dag om 8.00.
belde de vk en ze kwam met een half uurtje bij mij thuis we hebben het vruchtje samen bekeken en ze heeft me uitgelegd dat het niet goed was en ook laten zien.
dat was best indruk wekkend maar heeft mij wel heel goed gedaan voor de verwerking.
en we zijn nu weer zo ver dat ik weer in spanning zit of ik weer zwanger ben.
ben namelijk 4 dgn overtijd dus wie weet.
ik zou zeggen geef de moed nooit op wie weet gaat het de volgende keer wel goed.
zal aan je denken.
je hoort nog wel hoe het bij mij af loopt.
groetjes astrid

hou je taai

Hoi Daantje,

Wat kan dat tegen vallen he, juist wanneer je je moeder het hardst nodig hebt, laat ze het af weten.

Ik had je bij je topic al gefeliciteerd, maar zal het hier nog een keertje doen: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kan me voorstellen dat het super is om weer zwanger te zijn, maar gelijk ook spannend en eng. Ik denk dat ik dat ook wel zou hebben. Maar probeer wel te genieten, hoor!

Ik doe het ook even rustig aan, hoor. Op mijn werk komt het niet uit dat ik thuis ben, maar dat is dan maar even jammer, want ik ben er toch echt even niet.Gelukkig hebben mijn collega's daar alle begrip voor. Alles gaat tegenwoordig al zo snel en ik ben bang dat wanneer ik hier niet de tijd voor neem, de klap juist achteraf nog een extra hard zal aan komen.

Liefs Nanda

Hoi Astrid,

Wat spannend joh, 3 dagen overtijd! Ik zal heel hard voor je duimen dat het raak is! Wanneer wil je gaan testen? Is dit de eerste ronde na je mk?

Het gekke is dat mijn moeder de eerste dag dat het mis ging direct hier kwam en een hele tijd is gebleven. Maar 2 dagen later, juist als ik zo veel pijn heb en niet weet wat er verder precies gaat gebeuren, laat ze het wel afweten.

Liefs Nanda

Hoi Nanda,

Dank voor de felicitaties.

Goed om te lezen dat je de tijd voor jezelf neemt en het werk het werk laat. Mijn collega's waren ook heel begripvol en dat helpt maar ook als ze  dat een keer niet zouden zijn ben jij nu het belangrijkste. Neem de tijd die je nodig hebt.

Wat ik ook merkte aan mezelf zo vlak na de curettage was dat ik totaal geen behoefte had aan het opnieuw proberen, ik moest er niet aan denken en ik raakte al in paniek bij de gedachte van het vrijen alleen. Ik heb hier ook de ruimte voor genomen en door het verdriet over me heen te laten komen en er niet voor weg te lopen denk ik dat het me gelukt is er zo snel weer voor open te staan met het gelukkige resultaat van een nieuwe zwangerschap. Ik hoop dat dit goed gaat.

Nou meid blijf aan jezelf denken en ik wens je heel veel sterkte en kracht toe met het verwerken van je verdriet.

Liefs,
Daantje

Hoi Nanda,

Het was ook onze eerste zwangerschap. En het duurde (voor mijn gevoel) al zo lang voor het lukte. Bijna een jaar. En dan gaat het nog mis.
Ik heb niks gezegd op mijn werk want ik wil geen blikken. Ik heb een paar collega's van wie ik zeker weet dat ze dit niet snappen.
Gelukkig heb ik nu een week vrij en mijn partner ook. We praten er veel over en dat vind ik erg fijn.

Ik ben nu al bang voor een eventuele volgende zwangerschap maar ja het is ook nog zo vers. Eerst het verdriet proberen te verwerken en dan zien we wel weer.

Ook jij veel sterkte.

Liefs
Joanna

Hoi Joanna,

Jammer dat je je verhaal niet kwijt kunt op je werk. Mijn çollega's zijn erg begrijpend en medelevend. Gisteren is van mijn directe collega's langs geweest en vandaag komt een andere collega gezellig even langs. Dat doet me  super  goed merk ik. Alleen laten mijn ouders het afweten en dat is ook niet alles.

Geniet lekker van je vrije week en hopelijk knap je er een beetje van op!

Liefs Nanda

Hoi Nanda,

ik heb gisteren een test gedaan na 6 dgn maar was helaas neg.
misschien was het te vroeg ik weet het niet.
ben nu nog steeds niet ongi dus vind het een beetje vreemd.
na mijn mk was ik met 4wkn weer ongi en nu zijn er al bijna 5 wkn voorbij.
denk dat ik nog een week wacht en dan weer een test doe om te kijken.
misschien nog niet genoeg hcg aanwezig.
en heb al wel weer klachten zoals vermoeidheid, gevoelige tanden, soms gevoeilige borsten. maar ja zegd nog niks blijkt baar.
dus we moeten nog maar ff wachten weer.
mijn collega's vroegen al hoe het ging en ik zei nog niks hoor.
ze leven erg met me mee en kan ook altijd bij ze terecht. mijn moeder zei maar je nou niet gelijk zo druk wacht het gewoon af misschien ben je er wel te veel mee bezig. misschien heeft ze wel gelijk maar je wilt zo graag.
goed ik hou je op de hoogte.

groetjes astrid

Hoi Astrid,

Wel spannend, hoor! Misschien heb je iets later je eisprong gehad? Dan kan het inderdaad nog wel iets langer duren. Maar wel vervelend hoor dat het zo lang duurt! Dan wordt je geduld wel echt op de proef gesteld. Maar ik blijf heel hard voor je duimen!

Ik vind het logisch dat je ermee bezig bent, je wilt tenslotte heel graag weer zwanger worden.Tuurlijk denk je er dan ook aan.Tenzij het echt stress voor je geeft, heeft dat volgens mij geen invloed op je cyclus.

Ik ben benieuwd en hoor graag hoe het er voor staat!!

Liefs Nanda

Terug
Bovenaan