Mijn vriend en ons gezin

Ik zou het geen dag uithouden met zo’n man! Klinkt misschien hard maar je kan het beter alleen doen. Heb je ook geen verwachtingen. Als ik sommige verhalen hier lees mag ik in mijn handjes knijpen voor mijn man. 

Succes! En hoop dat het hoe dan ook beter voor je wordt! 

Jeetje wat sneu zeg dat je alles alleen moet doen! Eerlijk gezegd was mijn vriend eerst ook wel zo. Thuis hoefde hij nooit wat te doen, dus zag hij het werk ook niet toen we samen gingen wonen. Heel veel woordenwisselingen over gehad. Hij is uiteindelijk wel veranderd gelukkig! Ik kan me geen betere vriend wensen. Moet soms wel vragen of hij bepaalde dingen wil doen, maar ach als dat het ergste is? Wij vrouwen zijn vaak ook wat meer de huishoudtypes dan de man. Hij hoeft alleen niet te verwachten dat jij alles maar doet!!! Misschien kan je afspraken met je vriend maken? Op een rustige manier even een gesprek aanknopen. Geef aan wat je vervelend vind... en geef aan wat je van zijn kant fijn zou vinden.. Kom je er dan nog niet uit dan zou ik tocht overwegen om weg te gaan. Het is geen hotel :D !

Het lijkt wel een aflevering van ‘mijn man is klusser’ ?
maar wat vervelend dat het zo gaat! Ik vraag me dan toch af, hebben jullie samen voor een kindje gekozen? Vreemd dat je hem moet smeken om een fles te geven.. Als je van je kindje houdt is het toch fijn om er tijd mee door te brengen?! 
Het is heel makkelijk gezegd dat je hem maar de deur uit moet zetten maar lang niet zo makkelijk gedaan.. wel denk ik dat je wat meer op je strepen moet staan, want 4 weken handwas doen?! Is toch geen doen!! Aanpakken die hap! ;) 

@ Arma we hebben nu 4 jaar een relatie toen deed hij nog wel wat alleen sinds een jaar ander half is hij 180 graden gedraaid het ging letterlijk ik kan niet wachten om te zeggen dat we zwanger waren van 38 weken en ik zelf het kamertje heb staan afmaken omdat hij het echt niet deed. Waarom geen idee hij vind dat ik niet zo moet zeuren want zijn moeder doet ook alles joh die is op haar 18e gestopt met werken. Dan is het logisch alleen dat ben ik niet het is nu kwart voor 8 hij is nog aan het werken en dat vind hij normaal

Mijn ex was ook zo. 
Kwam thuis van het werk, ging eten om vervolgens boven achter de pc te gaan zitten en tegen 11 ging ie naar bed.
Keek vaak niet op of om naar ons. 
Tot ik hem geen keus gaf om naar zijn kind om te kijken. Ik sprak dan s'avonds na het eten af met vrienden en bleef weg tot na de laatste voeding.
Dit heb ik ongeveer een half jaar volgehouden en na veel gesprekken net vrienden over hoe ik mij voelde, zei er 1 maar als je je al een alleenstaande mama voelt waarom dan bij hem blijven. Dus heb toen de knoop doorgehakt en heb gezegt dat ik bij hem weg ging.
Hij is nu wel meestal een vader die voor zijn kind klaarstaat. 
Ik ben nu gelukkig getrouwd en met mijn man heeft mijn zoon een goede band. Op dit moment 37 week zwanger en het voelt nu al heel anders dan 6 jaar geleden. 

Wat ontzettend vervelend voor je! Ik snap dat dit een boel druk op je relatie zet, want zo zijn verhoudingen absoluut niet goed!
Je wilt samen een kindje, dus je moet er samen voor zorgen. En ook de nachten moet je gewoon verdelen vind ik. Ik begin maandag weer met werken na mijn verlof, maar in al die weken is mijn vriend ook gewoon in de nacht eruit geweest ondanks dat hij de volgende dag moest werken. Ik deed meestal wel het meeste werk of vaak een nacht alleen en dat hij doorsliep. Maar jij werkt daarbij ook gewoon, dus je moet het gewoon eerlijk verdelen. Op deze manier ga jij eraan onderdoor.
En ook het huishouden hoor je samen te doen vind ik. Als jij minder werkt, dan is het niet gek als jij een keer wat meer doet dan hij. Maar dat betekent niet dat hij dan maar niks hoeft te doen. Hij maakt toch ook dingen vies? Nou dan mag hij het ook schoonmaken. Nu lijkt het net alsof het een puberaal kind is en jij zijn moeder (niet vervelend bedoeld).
Duidelijk gesprek aangaan en eventueel de taken eens opschrijven en verdelen. Is gelijk duidelijk en concreet voor jullie allebei. 
En hoewel het absoluut niet makkelijk is en ook uiteraard niet jouw bedoeling, maar toch eens nadenken als de situatie zo blijft of dit het beste is voor jou en je kindje.

Terug
Bovenaan