Wat ontzettend vervelend voor je! Ik snap dat dit een boel druk op je relatie zet, want zo zijn verhoudingen absoluut niet goed!
Je wilt samen een kindje, dus je moet er samen voor zorgen. En ook de nachten moet je gewoon verdelen vind ik. Ik begin maandag weer met werken na mijn verlof, maar in al die weken is mijn vriend ook gewoon in de nacht eruit geweest ondanks dat hij de volgende dag moest werken. Ik deed meestal wel het meeste werk of vaak een nacht alleen en dat hij doorsliep. Maar jij werkt daarbij ook gewoon, dus je moet het gewoon eerlijk verdelen. Op deze manier ga jij eraan onderdoor.
En ook het huishouden hoor je samen te doen vind ik. Als jij minder werkt, dan is het niet gek als jij een keer wat meer doet dan hij. Maar dat betekent niet dat hij dan maar niks hoeft te doen. Hij maakt toch ook dingen vies? Nou dan mag hij het ook schoonmaken. Nu lijkt het net alsof het een puberaal kind is en jij zijn moeder (niet vervelend bedoeld).
Duidelijk gesprek aangaan en eventueel de taken eens opschrijven en verdelen. Is gelijk duidelijk en concreet voor jullie allebei.
En hoewel het absoluut niet makkelijk is en ook uiteraard niet jouw bedoeling, maar toch eens nadenken als de situatie zo blijft of dit het beste is voor jou en je kindje.