Mijn vriend wil heel graag een babytje... en ik... ik twijvel

A

Anoniem

Guest
Hallo,

De kop zegt het eigenlijk al.. MIjn vriend wil zo graag en ik twijvel... waarom twijvel ik .. Ik ben 22 volgende maand 23. Ik voel me nog een beetje jong. Ik ben er ook echt wel aan toe zou het dolgraag willen maar ben bang voor de negatieve reacties om ons heen. werk en vrienden ect. van onze vrienden groep is nog niemand er echt mee bezig..
OOk zit ik een beetje te denken aan hoe het financieel zou moeten..Ik moet minder gaan werken en jah. dat valt er toch een groot gedeelte van ons loon weg..en wil wel graag mijn kindje alles geven./..
soms denk ik wacht nog 2 jaar dan ben je 25.. Maar aan de andere kant denk ik: lukt het financiaal dan wel of denk ik nog net zo...??

hoe denken jullie hierover?
groetjes danielle

quote: damam schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-09-2006 10:50:30'));

Hallo,

De kop zegt het eigenlijk al.. MIjn vriend wil zo graag en ik twijvel... waarom twijvel ik .. Ik ben 22 volgende maand 23. Ik voel me nog een beetje jong. Ik ben er ook echt wel aan toe zou het dolgraag willen maar ben bang voor de negatieve reacties om ons heen. werk en vrienden ect. van onze vrienden groep is nog niemand er echt mee bezig..
OOk zit ik een beetje te denken aan hoe het financieel zou moeten..Ik moet minder gaan werken en jah. dat valt er toch een groot gedeelte van ons loon weg..en wil wel graag mijn kindje alles geven./..
soms denk ik wacht nog 2 jaar dan ben je 25.. Maar aan de andere kant denk ik: lukt het financiaal dan wel of denk ik nog net zo...??

hoe denken jullie hierover?
groetjes danielle

Hoi Danielle,
Ten eerste wil ik je meegeven niks van je omgeving aan te trekken. Er zal altijd wel mensen die het niet eens zullen zijn met jouw/jullie beslissingen. Dus: Als jullie beide graag een kindje willen: Ga ervoor!!

En wie zegt inderdaad dat het over 2 jaar wel allemaal goed zit, financieel, emotioneel etc. Dan kun je net zo goed niet aan kinderen beginnen, want er zal altijd wel iets zijn wat je als reden kunt gebruiken om nog maar niet aan een kindje te beginnen.

Alles wat een baby nodig heeft kun jij geven: liefde, aandacht, goede verzorging!

Wij zijn zelf ook pas begonnen voor een eerste kindje. Ik ben dan wel wat ouder dan jij (30) maar er zijn mensen die beginnen over onze woning (dan moeten je wel eerst verhuizen zeker?), over mijn opleiding die ik net afgerond heb (zonde van je opleiding meid!). Terwijl ze er niet aan denken dat mijn man 41 is en wij gewoon toe zijn aan een kindje. Ik heb er zelf ook erg mee gezeten dat mensen in onze omgeving zo negatief erover deden, maar ik voel me nu gelukkig sterker. Het is onze beslissing! :)

Succes meis!

Liefs, Nadine.

Hoi Danielle,

Ik ben het met Nadine eens. Niets van je omgeving aantrekken. Iedereen heeft altijd een oordeel; je bent te jong, je bent te oud, redt je het financieel wel, zou je niet dit, zou je niet dat. Als je er toe bent, ben je er aan toe.
Ik heb ook een tijd gehad dat ik dacht dat eerst alles op orde moet zijn. Maar ik zag in mijn omgeving mensen kinderen krijgen die het financieel en emotioneel minder hadden dan ik en ook zij redden het prima. Tuurlijk veranderd je hele leven en zul je veel dingen moeten laten. Maar of je nou veel of weinig inkomen hebt, het moet bij alletwee. En als jij er aan toe bent om dingen te laten voor zo'n klein hummeltje is het goed toch?!
En missschien duurt het even voordat je zwanger bent.

Succes met het maken van je/ jullie beslissing. Liefs Rannie

hallo
Ik ben het er volkomen mee eens.Toen mijn vriend mij tijdens de vakantie vroeg of ik een kind van hem wou dacht ik ook eerst kan dit wel.We zijn 26 dus daar ligt het niet aan maar mijn vriend is nog niet klaar met zijn studie, hij moet nog ongeveer 1,5 jaar en ik heb net een nieuwe baan, we wonen nog in een flat en al dat soort dingen. Maar hij zei ook als we er nu echt aan toe zijn en het kind graag willen is dat toch voldoende dan komt de rest wel goed. En dat is ook wel zo en het kan inderdaad nog wel even duren voordat je zwanger bent.
En er zijn zoveel jonge ouders die het financieel   niet breed hebben waarvan de kinderen met veel liefde opgroeien.
Wat betreft je omgeving, daar ben ik ook wel   bang voor. Ik wil ook niet dat mensen denken dat het niet de bedoeling was terwijl het juist goed gepland is.
Marjolein

Hoi Danielle,

Ik vind ook dat je je niets moet aantrekken van je omgeving. Als jullie er klaar voor zijn dan moet je er gewoon voor gaan. Het belangrijkste is dat je een stabiele relatie hebt en dat je je kindje veel liefde kan geven. Ik heb ook lang gedacht dat  wij eerst meer financiele zekerheid moesten hebben voordat we zouden proberen zwanger te worden, maar ondertussen ben ik 34  (en mijn man 51) en  is onze financiele positie  nog steeds erg wisselend. Wij hebben nu  besloten om niet langer te wachten, omdat we er ook niet jonger op worden en ik bang ben dat  we straks te  laat zijn. En inderdaad zijn er veel ouders die niet erg ruim in de slappe was zitten, maar  zich prima redden.

het is wat je zelf wil!! ik ben 21 en wil het super graag!! en de omgeving kan me gestolen worden

Hoi,

Je moet je eigen gevoel volgen en niet dat van de omgeving. En er samen met je vriend uitkomen. Ik ben nu 23 jaar en vorig jaar op mijn 22e moeder geworden. En ik zou niet meer anders willen. Ik geef toe, ook ik heb de standaard reacties gehad van de omgeving zoals: oh, wat jong en wat jammer van je jeugd en je opleidng en bla bla bla...
Ik werk als verpleegkundige nu 2.5 dag in de week en dat gaat ook goed. We zijn wel zuiniger gaan leven in bepaalde dingen, maar we hebben het nog steeds heel goed.
Ik geniet iedere dag weer van het moeder zijn, maar het is ook best zwaar. Dus je moet er voor je gevoel wel helemaal achter staan...
Succes ermee, en maak je gevoelens vooral bespreekbaar naar elkaar toe!

Gr Lijdi + Mirthe (11-10-2005)

Hallo,

Erg bedankt voor jullie reacties, Ja en ik weet ook wel de omgeving praat toch.. maar omdat mijn vriendinnen er nog helemaal niet mee bezig zijn, ben ik ook wel een beetjke bank ze kwijt te raken omdat ik toch een andere fase in ga voor hun dan.. En ik kan er met hun natuurlijk niet zo over praten wij wonen in een klein dorp en zijn veel oudere moeders..
Gisteren verjaardag gehad en toen zat mijn vriend met mijn nichtje op schoot hij deed zo lief en zo.... brr werd helemaal verliefd.....

Goetjes Danielle

Terug
Bovenaan