Mijn vriend wil heel graag een babytje... en ik... ik twijvel

Hoi,

kan me alleen maar bij de rest aansluiten. Volg je gevoel en trek je niks aan van de omgeving. Ik was op mijn 26ste zwanger van ons 1ste kindje, geen rare leeftijd lijkt mij, maar zelfs wij kregen een paar opmerkingen van wel jong. Onder andere van mijn (inval)huisarts! Alsof ik daar kwam toen ik 16 was.....

Maar ondaks dat ik 26 was, was ik ook wel huiverig voor reacties. Vond het ook helemaal niet leuk om het iedereen te vertellen (behalve mijn moeder, schoonmoeder en oma, waarvan ik wist dat ze het alledrie geweldig zouden vinden!).

Maar  geloof me, als je eenmaal zwanger bent, krijg je steeds meer zoiets van: ze kunnen me allemaal gestolen worden met . Er groeit een wondertje in je  buik, waar je dan al zoveel van houdt!! En als je  kindje er eenmaal is, boeit het je al helemaal niet meer!!    

In elk geval, ook mijn vriendinnen waren er nog helemaal niet mee bezig. Was dus de eerste in de groep en na een verbazing (goh, zijn jullie daar al mee bezig) vond iedereen het hartstikke leuk. En bekende een ander  er toch ook al wel aan te denken.
En je relatie met je vriendinnen zal best even anders worden en je leven draait tijdelijk om luiers, voedingen, slaaptekort en weet ik wat, maar je krijgt er veel voor terug en die vriendinnen blijven ook wel hangen als het goede vriendinnen zijn.  En waarschijnlijk  vinden ze zo'n hummel geweldig!

Dus: bij twijfel alleen door mogelijke nare reacties van de omgeving: Niks van aantrekken.  Ligt de twijfel meer bij jezelf (ben ik  er wel aan toe?), doe het dan nog even rustig aan.  

Succes met beslissen.

Liefs Mienetje
(28 en inmiddels 21 weken zwanger van nr 2)

hoi meis,
ik wil je even n verhalltje meegeven waar je misschien ook iets aan hebt
wij hebben al 6 jaar een hele grote kinderwens maar omdat wij altijd iets hadden waardoor we zeiden dat komt wel
financieel en met werk enz.
nu zijn we in juni er voor gegaan en ben inmiddels 4 maanden bezig in verwachting te raken en vind het nu al lang
wat ik zeggen wil is dat als jullie er klaar voor zijn jullie er voor moeten daan want het kan best nog eens n tijdje duren voordat t raak is
liefs tamaar

Hoi Hoi,

hier nog een verhaaltje (mijn verhaaltje), Mijn man en ik zijn 19 en 23 we zijn sinds 9 maanden getrouwd en in de 3e ronde voor een kindje. Ik studeer nog de komende paar jaar, maar onze kinderwens is zo groot, groter dan de rest zeg maar. Ik weet zeker dat mijn studiegenoten mij voor gek verklaren als ze het te horen krijgen aangezien ze dat laatst in een gesprek over studeren en kinderen krijgen aangaven. Ook mijn vriendinnen zijn hier nog helemaal niet mee bezig, maar helaas ik wel. Ook mijn schoonouders drukken ons regelmatig op het hart te wachten. Ik heb het alleen aan mijn moeder verteld dat we bezig zijn en zij vindt het helemaal fantastisch en wij ook en daar gaat het om. Sterkte ermee en weet je ons gevoel gaf de doorslag, vooral toen ons gevraagd werd of we peetouders wilden worden had ik zoiets van als ik daar ja tegen kan zeggen kan ik dat tegen mijn eigen gevoel ook.

succes
groetjes Kriebels

Hallo,...

Nogmals bedankt voor het reageren.. echt aardig..
vanmiddag de hele dag gewerkt op het terras en zoveel lieve kindjes en babytjes dan denk ik echt zat ik daar maar. dan maar iets minder geld en een kleintje..
Idd. ik zal er wel tegenopzien op het te vertellen door de reacties \stom eigenlijk...

hALLO

Heb weer een gesprek met mijn vriend gehad en we hebben toch besloten er echt voor te gaan. Maar dan wel vanaf 1 Januari de pil stoppen dan eerst rustig mijn lichaam weer herstellen (van de pil) (klinkt zwaar) maar dan gaan we er toch echt voor.. Het is nog wel even weg maar vind het nu al spannend... Hadden jullie nog veel ontwenningsverschijnselen na het stoppen??

Groetjesss danielle

Terug
Bovenaan