Mijn zoon plast s'nachts erg veel

A

Anoniem

Guest
Ik heb een vraagje..

Mijn zoon Sam van 14 maanden, plast s'nachts erg veel. Als hij van pampers nr 4+ aan heeft dan is hij s'ochtends helemaal nat. Als ik hem een nr 5 aangeef dan is hij nog nat, wel minder. Nu doe ik hem als hij naar bed gaat een nr  4+ aan en als ik dan naar bed ga dan verschoon ik hem voor een nr 5. Dan is hij wel droog. Alleen slaapt hij minder goed s'nachts.
Overdag plast hij ook gewoon goed en heeft hij goede plasluiers.
Hij krijgt s'ochtends brood met een fles melk, tussendoor fruit en sap (drinkt hij een paar slokken van) s'middags brood en een fles melk, tussendoor een koekje en sap (drinkt hij ook maar een paar slokken van. s'avonds eet hj met de pot mee en een beker water of roosvicee. (soms drinkt hij deze bijna op soms ook niet) Is een kleine beker met uitsparing voor de neus. Als hij naar bed gaat dat is rond 20.00 en 20.30u krijgt hij nog een fles melk. (flessen melk zijn 200cc)

Zijn er nog meer moeders die hier ervaring mee hebben en misschien tips voor hebben. Vind het erg vervelend om hem steeds wakker te moeten maken of dat hj s'ochtends wakker wordt omdat hij nat is.

Groetjes Esther

Hi Esther,

Helaas heb ik geen tip voor je, sterker nog ik ben een lotgenoot
Ik heb net bij Appie Hein 3 dozen Pampers besteld   waarvan 1 nr 5 omdat ik ook hoopte dat dit de oplossing zou bieden...maar als ik jou bericht zo lees dan hoef ik dat dus niet te verwachten! Ons mannetje wordt de 14de 14 maand en ons schema ziet er exact zo uit! Grappig!
Het enige verschil is dat de bekers sap hier bekers thee zijn en meestal gaan die wel leeg ongeveer 150-200cc.
Verder slaapt meneer op zijn buik met de knietjes eronder dus eigenlijk is het niet zo raar dat het over de luierrand heen gaat...
heb wel van de buuv al een C1000 luier nr 5 geprobeerd maar dat was op zijn zachtst gezegd niet succesvol!! Hij was nog natter als anders maar dat kwam ook weer omdat deze luier niet goed aansloot; hij was echt te groot.. Nu is ons ventje niet extreem groot, (laatste CB bezoek 11 maand 8930 gram bij 73 cm) dus daarom wil ik het met Pampers ook proberen omdat deze gewoon beter aansluiten bij hem. Ach en helpt het niet groeit hij er vanzelf wel in dus...
Ik heb wel gehoord dat mensen een extra inlegluier gebruiken maar ik heb dat zelf nog niet getest. Ik durf ook niet zo héél goed heb een keer Kruidvatluiers gebruikt in de nr 4 periode, BAM luieruitslag! vreemd want de eerste weken heeft hij wel de premature luiertjes van Kruidvat gehad  Weer terug naar de Pampers Babydry alles over. Zelfs de overstap naar Pampers Active fit gaf rode billen, na een aantal keren "testen" geef ik echt de schuld aan de luiers.. zelfde firma denk je dan, kan niet mis maar dus wel! Vandaar dat ik niet zo happig ben op een inlegluier die misschien niet zo droog aanvoelt als de babydry binnenkant. Verder is hij gelukkig qua voeding en verzorging totaal niet gevoelig dus zolang het alleen de luiers aangaat kunnen we het nog wel hebben haha!

Maargoed ik hoop dat hij de gouden tip krijgt dan kan ik er ook wat mee misschien!
En zo niet weet dat je niet de enige bent die 's morgens een heel kindje aan het reinigen is....

Groetjes Saskia

P.s. Ik hoop natuurlijk dat JIJ de gouden tip krijgt ipv HIJ

Hoi hoi,

En als je die fles melk voor het slapen gaan weg laat? Die van mij krijgt die fles al heel lang niet meer. Of ze moeten het nog nodig hebben natuurlijk.  
Hij heeft het toevallig afgelopen week 2 x gehad dat ie 's ochtends nat was. Maar verder niet. Nou drinkt die van mij niet zo heel veel, af en toe bij vlagen.

succes ermee.

groeten, Kabo

mijn zoontje van 13 mnd plast ook veel
en had ook s morgens natte rompers.
ik kreeg van een vriendin de tip om zelfs maat 6 al te proberen.
Dit heeft bij ons wel heel erg geholpen.

liefs christa

Hoi hoi

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal morgen eens mt 6 proberen van pampers.
Probleem bij Sam is dat hij soms sneller rode billen krijgt van kruitvatspullen, KVD gebruikt dat namelijk.
Maar goed, ben gelukkig niet de enige.
@kabo.. Die laatste fles heeft Sam helaas nog nodig. het zou denk ik wel een hoop schelen als die gestopt kan worden.
Maar goed jullie horen ervan ho mt 6 werkt.

Groetjes Esther

Hoi allemaal,

Ik heb met mijn dochter, nu 14 maand, dit soms ook.

Ze is niet echt een grote drinker, bij vlagen en dan het liefst sinaasappelsap of nutricdia chocomelk Ze draagt babydry, sinds een week snachts nr5.
Heb gemerkt dat als het wat koel is op haar kamer, ze sochtends altijd natter is.Misschien ook wel logisch, als ik het koud heb moet ik ook vaker naar de wc. Dus we proberen haar kamertje goed op temperatuur te houden zo tussen 18 en 20 graden. en nu ook bedsokken aan. Dat helpt wel. We hebben tot nu toe nog niet meer echt een plasfeest gehad.

groetjes
Marielle

Hoi Esther,

onze zoon van 14 maanden heeft dit ook. Het heeft te maken met de hoeveelheid drinken. Toen hij buikgriep had en minder dronk, liepen de luiers niet meer over.
Wij verschonen Lars 's avonds wanneer wij naar bed gaan. Dan heeft hij al een volle plasluier. Wanneer wij hem niet wakker maken, om dat hij zo lekker slaapt, is hij 's ochtends helemaal nat (en als hij ook nog gepoept heeft, kunnen we helemaal onze lol op). Lars ligt na het verschonen nog even te kletsen en slaapt dan weer verder.
Ook wij hebben maat 5 uitgeprobeerd, maar die zit nog te wijd rondom de benen, waardoor de nattigheid erlangs loopt.
Misschien moeten we met z'n allen maar eens naar Pampers mailen met de vraag een betere luier voor de nacht te ontwerpen. Dat zou toch mogelijk moeten zijn!?

Groetjes, Marijon

Terug
Bovenaan