Mijn zoon plast s'nachts erg veel

P.S. Ons mannetje krijgt na het avondeten geen drinken meer en gaat rond half 7 naar bed (en slaapt dan het klokje rond). Kinderen van deze leeftijd hebben genoeg aan +/- 750 ml  drinken per dag (incl. de melk voor de pap).

Hallo Esther,

Mijn dochter Bente ( 14 mnd) plast ook heel veel 's nachts. Overdag draagt ze pamper maatje 4
Ze krijgt nu 's avonds na haar "tuttel "fles van 7 uur een luier om van het merk kruidvat of van  bumblies (  verkrijgbaar bij de jumbo)  beide nr 4 en die werken goed ! Die luiers zijn wat dikker en groter dan de pampers. ALs ze 's ochtends op staat om 7 uur is ze niet meer nat.
Omdat Bente 's ochtends na de pap heel veel poept krijgt ze bij het opstaan dus ook een kruidvat/jumbo luier aan en dan heb je geen last van vieze rompertjes en vieze rug.....
De luiers van de Jumbo zijn ook een stuk goedkoper dan pampers. Toevallig dat ik het er 2 weken geleden over had met een vriendin ( zij heeft 2 kinderen van  5 en  2 ) en zij attendeerde mij op de Jumbo luiers. Ik moet eerlijk bekennen ik en ben zo'n moeder dat het goed moet zijn en tja iedereen roept altijd pampers zijn de beste maar ja ook de duurste..... maar ja ik zie nu dat heet ook anders kan dus van nu af aan krijgt ze "jumbo" luiers...

Succes !

Groetjes Anja

Ik ga vanavond pampers nr 6 uitproberen. Kijken wat het doet.

Bij Sam is het nogal lastig om andere merken uit te proberen. Hij heeft nogal snel rode billetjes en uitslag van andere merken. Jammer genoeg soms een beetje lastig dus.
Maar goed. We zullen afwachten wat het doet.

Wij deden Sam ook eerst verschonen toen wij naar bed gingen alleen dan slaapt hij niet meer zo makkelijk of hij wordt midden in de nacht wakker. Dan duurt het zo'n anderhalf uur voordat wij en hij verder kunnen slapen. Hij gaat dan een soort van huilen maar is net geen huilen zeg maar. Beetje mopperen lijkt het. Nu heeft Sam gelijk nr 5 aan en slaapt hij heerlijk de nacht weer door, met als gevolg dat zijn romper en pjama nat zijn.

Maar ik heb hoop op nr 6..
Duim voor me... en voor de kleine man hahaa

Groetjes Esther en Sam

inderdaad van Pampers zou je toch mee verwachten. Misschien een goed idee om pampers te mailen.. of zo iets...

Groetjes Esther

Hi Esther,

Hoe is het bij jullie gegaan met de nr6?

Hier hebben we nu 2 dagen de nr5 geprobeerd, de eerste nacht alles droog!! Incl. een grote boodschap dus dat gaf hoop! (Letterlijk) Maar vanochtend was het weer misse boel!
Hélemaal nat!! Tot slaapzak aan toe, eigenlijk heeft die Pamper ook geen schuld: de achterkant en soms zelfs  in het midden is hij gewoon nog droog! Het is puur een verkeerde slaaphouding! Toch wil ik de vraag wel eens aan Pampers voorleggen, ga gewoon eens mailen, kijken wat er gebeurt! Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes Saskia

P.S. bij ons kan die avondfles er ook echt nog niet af hoor, dan zijn we om 03.30 uur aan de beurt, terwijl hij al vanaf 4 weken doorslaapt............dus das echt honger dan!

Hoi mama's,

wij hebben ook het idee, dat Lars meer eten nodig heeft de laatste tijd. Vanochtend werd meneer om 4.15 uur wakker! (leuk verjaardagscadeautje voor papa...). Hij verslònd z'n fles. Vervolgens weer naar bed en om 7.30 uur zat de poep tot aan z'n nek.... (aargh ) en de luier was barstensvol. Misschien moeten wij ook maar eens op zoek naar een Jumbo en dan een grotere maat luier nemen (sluiten die dan wel goed om de bovenbenen heen?). Lars is al 14 maanden en we hebben al heel wat merken uitgeprobeerd. Maar we hebben nog steeds de juiste niet kunnen vinden.
Overigens slaapt Lars ook vaak op z'n buik met z'n knietjes opgetrokken.

Groetjes en ik ben benieuwd naar jullie resultaten!

Marijon

Hoi,

Mijn dochtertje van 15 maanden had exact hetzelfde, heb er zelfs voor naar de huisarts gebeld omdat ze echt iedere ochtend zeiknat was. Echt zielig. Ik gebruik nu de easy up luiers nr.4 van pampers en sindsdien gaat het super ze houdt het de hele nacht droog.
Hopelijk heb je er wat aan.

Groetjes

Hoi allemaal,

ik lees wel erg veel herkenbare dingen. Floor is 13,5 maand en heeft sinds ong. een week ook elke ochtend een natte pyama. Ze drinkt overdag wel redelijk wat water en ze krijgt ook nog een avondfles. Die heeft ze echt nodig omdat het warme eten er heel vaak niet in gaat bij haar. Ook erg lastig.
Ze slaapt ook op haar buik en ze draagt pampers baby dry luiers maatje 4. Ik heb weleens andere geprobeerd (active fit van pampers of van het kruidvat), maar zij krijgt daar ook onmiddelijk rode billen van, dus ik zweer bij de baby dry luiers. Misschien moet ik dan ook maar 's een groter maatje gaan proberen.
Wat bij haar verder nog een probleem is, is dat ze al meer dan een week, een keer of 3 per nacht/avond wakker wordt (ik denk zelf van dromen). Op haar kamer blijven heeft geen zin, dus we moeten echt even beneden op de bank te gaan zitten om haar te kalmeren. Meestal kan je haar dan naar een min. of 5 wel wakker terugleggen. Laten huilen heeft geen zin, want dan gilt ze de hele buurt bij elkaar en krijgen we gezeik met de buren.
Wat de laatste paar nachten echter een probleem is, is dat ze soms echt honger lijkt te hebben en ze dus echt een fles nodig heeft om weer rustig te worden. Dat komt die enorme luiers dus niet ten goede en ik ben een beetje bang dat ze er aan gewend raakt, en ook aan het uit bed halen. Dus als er iemand nog nuttige tips heeft wat dat betreft...?

Oh ja, nog een tip van mij over de bumblies luiers, die verkopen ze ook bij de Emte, dus als je geen Jumbo in de buurt hebt, dan kun je ook daar terecht.

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan