mijn zoon trapt de dekens weg... iemand tips?

Hoi,

Mijn zoontje trapt al heel lang de dekens weg, maar nu het kouder wordt, ben ik bang dat hij het toch te koud gaat krijgen. Zodra hij uitgebakerd is krijgt hij van mij een super warme slaapzak ;-), maar op dit moment ligt hij in de puckababy met 1 arm vrij. Ik word 's nachts af en toe wakker en elke keer zie ik dan dat mijn zoontje 'bloot' ligt. Ik heb de dekens al andersom gelegd, zodat ik dit beter kan instoppen. Maar hij gooit zijn benen in de lucht en voila... weg zijn de dekens. Heeft iemand nog tips?

grt J-T

Ik neem aan dat je al hebt geprobeerd om een laken overdwars te gebruiken... Dan gaat er een heel stuk onder het matras, hier gaat dat goed!

Anders heb ik helaas geen tips voor je....

Hallo,
dat deed die kleine van ons ook, en nu ligt hij in een slaapzakje zonder mouwen en dan gewoon onder een lakentje met deken en dat gaat prima. Hij trapt nog wel, maar kan nu de deken niet meer lostrappen, en slaapt nu voor mijn gevoel ook iets rustiger.

hier nog een trappelaar. wat ik sinds gisteren heb gedaan is twee dekens in een dekbedovertrek, op die manier ligt hij  er heel strak onder en heeft zelfs de handen vaak eronder, omdat het zo strak zit. ik ben hier zo tevreden over dat ik morgen nog een dekbedovertrekje haal. ik weet niet hoe het kan,maar de lakens met dekens gingen veel sneller los. (zelfs met slaapzak)

succes.

gr floor

hoi,
als je ook een slaapzakje gaat gebruiken is het een idee om deze met het voeteneind ook onder het matras te stoppen, dit schijnt ook te schelen.
verder had mijn zoontje ook veel baat bij een slaapzakje met mouwen, neem dan wel een gevoerde, dan hoeje geen dekentje meer! en komt een beetje overeen met het inbakeren.

Bedankt voor jullie reacties!
Helaas is mijn zoontje nog echt niet toe aan een slaapzak. Hij slaapt hier zo onrustig in. Zijn armen blijven maar zwaaien. Ik zal 's nachts toch gewoon een paar keer hem moeten blijven instoppen... :-(.......................

Misschien snap ik het niet helemaal hoor maar.... je zoontje ligt in een inbakerslaapzak dus waarom zou je dan ook nog een laken of deken erover heen doen. Hij ligt toch warm.
Mijn dochter ligt ook gewoon in een slaapzak en verder niks. Het kan zich niet koud woelen ook niet met een inbakerslaapzak. Heeft mijn dochter ook gehad die heeft ook ingebakerd gelegen en ik heb er toen ook nooit een laken of deken overheen gedaan want koud kunnen ze het niet krijgen.

Dus ik zou zeggen weg die lakentjes en dekens en gewoon alleen in inbakerslaapzak en dan tzt in een gewone slaapzak. En idd voor de winter een winterslaapzak. Eerst zonder mouwen en als het dan echt koud gaat worden met lange mouw.
Dat werkt hier perfect heb dat bij mijn oudste dochter ook gedaan.

Terug
Bovenaan