Mijn zoon wil 's middag niet meer slapen!!!

Beste allemaal,

Ik heb even een vraagje en eigenlijk een pasklare oplossing nodig (die er hoogstwaarschijnlijk niet is).

Mijn zoontje van net 20 maanden (geboren 6 juni 2004) heeft sinds een paar weken besloten dat hij 's middags niet meer wil slapen. De laatste twee weken heeft hij al zo'n 6 à 7 keer overgeslagen. Gisteren weer niet, vandaag weer niet. Ik vind hem er nog wat jong voor, temeer omdat hij 's avonds werkelijk afgebrand is en het dus eigenlijk nog helemaal niet aan kan.

Heeft iemand van jullie hetzelfde probleem (gehad) en zo ja, was dit van voorbij gaande aard (please zeg dat het zo is!!) of is het werkelijk zo dat hij vanaf nu gewoon niet meer gaat slapen. Graag ontvang ik tips van mensen die er hetzelfde voor staan of hebben gestaan.


Groetjes Fonske.
 
Hoi Fonske,

Ik heb ook zo'n boef thuis: een zoontje van 2 jaar oud. Een paar maanden geleden hadden wij hetzelfde 's middags. Hij gaat nu nog niet graag slapen; is soms nog lang aan het kletsen. Maar ik heb gewoon volgehouden; elke middag rond dezelfde tijd naar bed.

Nu slaapt hij nog niet elke dag( 1 a 2 x per week niet)   is natuurlijk ook afhankelijk van hoe laat hij 's ochtends wakker is. Meneer presteert het soms om tot negen uur of half 10 uit te slapen. Verwennerij hoor; en dat terwijl hij er half acht ingaat ' s avonds. Overigens hebben we 's avonds nooit problemen met slapen gaan; afkloppen!

Mijn devies is: de aanhouder wint en met consequentie zul je een heel eind komen. Als ze niet slapen; rusten ze toch ff uit vind ik dan maar.

Succes!
 
Hey fonske

Toen mijn zoontje 16 maanden was wilde hij zijn middagslaapje ook niet meer doen.
Ik lag hem 's middags wel op bed alleen dan met een boekje,rammelaars of ander speelgoed.Hij vermaakte zich dan wel.
 
Alleen als hij niet sliep was die wel om 5 uur moe dus wij aten dan om half zes en dan zat hij terwijl ik eten aan het koken was  KRO kindertijd te kijken of de telletubbieband met zijn speen en doek. Totdat het eten klaar was. Dan was het eten even douche en naar bed. Om half 7 lag ik hem dan op bed.

Mijn zoontje sliep dan wel tot de andere ochtend 9 uur omdat hij zijn middagslaapje niet deed dus die 2 uur pakte hij 's ochtends wel.


Ik hoop dat je hier wat aan hebt de eerste week is het effe tobbe om hem wakker te houden tot het eten maar daarna went ie eraan.


Mijn zoontje pakte heel af en toe nog een middagslaapje maar dat was meer een uitzondering maar hij lag dan wel 's middags 2 uur in bed zonder te slapen en had ik ook even mijn rust om andere dingen te doen in huis.

succes en groetjes marion
 
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik toch maar voor de consequente aanpak ga en dan maar hopen dat het weer van voorbijgaande aard is. Hij heeft een tijd geleden 's avonds bij het slapen gaan last gehad van moeilijk inslapen (lag er rond 19.30 - 20.00 uur in en sliep vaak pas rond 21.30 - 22.00uur), maar ook dat is over gegaan. De afgelopen week heeft hij woensdag, vrijdag en vandaag weer niet geslapen. Het lijkt nu een om-de-dag-probleem te worden.

Mijn probleem is voornamelijk dat hij het zelf niet aan kan, maar ook dat ikzelf weer zwanger ben, zodoende 's nachts vaak wakker ben en dan snak naar een middagdutje. Aangezien ik die rust de laatste paar weken bijna niet of in ieder geval erg onregelmatig kan nemen en mijn man de afgelopen week erg weinig thuis is geweest, merk ik dat ik wat kriegelig begin te reageren naar hem toe. Hij kan er in principe weinig aan doen, maar ik voel me er wel wat schuldig door. Ik ga vaak al tussen 20.00 en 21.00 uur naar bed (vandaag niet dus) omdat ik helemaal op ben. Nou ja, laten we maar hopen dat het weer over gaat en zo niet, dan moet ik er maar aan gaan wennen.

Als er nog iemand goede ideeën over heeft, hoor ik het graag.

Groetjes Fonske (14w3d zwanger)
 
Hoi Fonske,

Toen mijn dochter bijna 2 jaar was, wilde ze ook niet meer slapen, 's middags. Ik heb haar toen een uurtje later in de middag in bed gelegd. Ze was dan wat vermoeider en toen sliep ze wel. Dus als je al van alles hebt geprobeerd, kun je  misschien proberen jouw zoontje wat later op de middag in bed te leggen. Bij ons hielp het in ieder geval wel.

Succes ermee!

Groetjes, Natalie
 
Ik zou inderdaad wel volhouden hoor. Jij hebt ook je rust nodig, en hij is (volgens mij) nog te jong om tussen de middag niet meer te slapen. Mijn zoontje, nu bijna 2 1/2 heeft ook een periode gehad waarin hij zich heftig verzette tegen zijn middagslaapje. Maar ik heb hem consequent toch in bed gelegd en nu slaapt hij nog steeds zo'n 2 uur, en oh oh oh, wat heeft hij die slaap nodig, dus ik ben blij dat ik toen niet opgegeven heb.

Om mij heen zie ik soms kinderen van net een jaar die niet meer slapen 's middags, iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar ik ben blij dat ik bij de mijne volgehouden heb.

Succes!

Tanya
 
Hoi,



Ik heb er hier thuis net zo een, van nu 23 maanden. Het gaat weer over!
Hij wilde een poosje niet slapen na het middageten, en dan liet ik hem
spelen totdat hij ging zeuren ( meestal na 1 tot 1 1/2 uur) en dan ging
hij alsnog naar bed. Soms sloeg hij een of twee dagen zijn tukkie over,
maar dat moest hij dan de dagen daarna weer bijslapen. Nu slaapt hij
weer gewoon anderhalf tot twee uur 's middags, en dan 's avonds van 7
uur tot een uur of 7-half 8 de volgende morgen. Af en toe mist hij wel
een slaapje als we bijvoorbeeld in het weekend boodschappen moeten doen
of ergens heen, maar meestal is dat geen probleem. Gewoon volhouden
maar!

 
Hoi,

Ik blijf ook steeds hopen dat het van voorbijgaande aard is, maar het duurt nu al zo'n 2 maanden en er zit nog weinig verandering in. Van de week dacht ik een keer dat hij sliep, wat denk je, kom ik na een uurtje op zijn kamer, had hij zijn hele kamer vol gesmeerd met vaseline. Ik kon wel janken. Grrrrrr. Tja, als ze stil zijn kun je beter toch maar gaan kijken. Nu zijn we zo ver, dat hij 's middags voortaan in zijn ledikantje gaat slapen, althans daar leggen we hem in en 's avonds leggen we hem in zijn juniorbed. 's Middags komt hij namelijk steeds uit zijn juniorbed en dan komt er helemaal niks van slapen. Overigens, vanmiddag heeft hij weer wél geslapen. Waarschijnlijk moest hij toch weer even bijslapen van het weekend.

Met een beetje geluk, gaat het over. Ik blijf dus hopen.

Groetjes Fonske (18w4d zwanger van de 2de)
 
Terug
Bovenaan