Mijn zoon wil 's middag niet meer slapen!!!

Hoi Fonske,
Grappig om je hier ook tegen te komen, ik "ken" je van de augustusmama's!
Onze dochter wilde ook vanaf ongeveer 22 maanden niet meer 's middags slapen. Ze klom gewoon haar ledikantje uit en stond dan in haar slaapzak bovenaan de trap, echt gevaarlijk! Of ik boos werd of haar gewoon terug legde, het hielp helemaal niets.
Ik ben er toen mee gestopt. Als ze echt moe was ging ze zelf op de bank liggen en viel dan in slaap.
Ze is nu bijna 3 jaar en ik heb echt niet het idee dat ze in haar leven slaap tekort is gekomen! Sterker nog: als ze soms 's middags wel sliep dan wilde ze 's avonds niet slapen en liep dan nog tot 23.00 uur te spoken!
Ik denk dat het gewoon per kind verschillend is hoeveel slaap ze nodig hebben. Succes ermee!
Liefs Annemarie
 
hoi hoi,

ons zoontje zit nu precies in dezelfde fase hij is nu 21 maanden.
in het begin liet ik hem weleens wakker rondlopen maar daar ben ik gauw weer vanaf gestapt hij gaat gewoon naar bed soms valt hij in slaap en slaapt hij nog rustig drie uurtjes en soms speelt hij eerst om daarna lekker tegen zijn beer in slaap te vallen en soms speelt hij alleen het is heel verschillend maar dat is dan op dat moment prima maar hij gaat naar bed.
het is toch een stukje rust voor zichzelf(en heel stiekum ook nog wel voor mama hihi)

groetjes drina
 
Hoi allemaal,

"De aanhouder wint!!" zeggen ze altijd. Nou, ik kan jullie vertellen dat dit in mijn geval zo is gebleken. Het heeft wel ruim 2 maanden geduurd, maar meneertje slaapt 's middags gemiddeld weer zo'n 6 keer per week. Pffff.

Jullie willen niet weten hoe blij ik daar mee ben. Hij valt dan misschien wel vaker wat later in slaap (soms pas rond 14.30 uur), maar zowel hij als ik zijn een stuk opgeruimder en gezelliger, vooral tegen elkaar, hahaha. Ik krijg namelijk op deze manier ook even de gelegenheid om te rusten.

Het zal wellicht van de zomer, als het mooier weer wordt, wel weer veranderen, maar toch, deze pik ik toch weer mee. In dit geval is gebleken dat twee van de drie R-en toch weer bewezen zijn: Rust en Regelmaat.

Bedankt voor al jullie tips.

Groetjes Fonske (mama van zoontje (22 mnd.) en 20w4d zwanger van de 2de)


 
hallo allemaal,

onze dochter begon met 14 mnd al dat ze soms niet sliep of wou slapen. Ben heel consequent geweest en haar er iedere dag gewoon ingelegd. Met gevolg dat ze wel gewoon ging slapen.
Nu is ze 2jr en doet al een paar maanden lekker waar ze zelf zin in heeft. (daar wordt je niet vrolijk van) ze ligt al vanaf 18 mnd in een groot bed (ze klom uit haar ledikant) en ze gaat soms eerst lekker spelen. En daarna slapen. Ik leg haar gewoon elke middag naar het eten weg. En dan zie ik het wel. Het maakt me niet uit wat ze doet. Ze vermaakt zich prima, gaat lekker spelen. En net wat ik net ook zei dan slapen. Er zijn ook middagen bij dat ze wel direct gaat slapen.
Ook al slaapt ze niet, ze kan ff lekker de rust op zoeken. (en ik ook ben zwanger van nr 2)
Dus mijn advies: gewoon lekker wegleggen desnoods met wat speeltjes.

gr diana
 
Hallo,

Mijn zoontje is 22 maanden en wil ook niet meer slapen 's middags. Al vanaf zijn geboorte heeft hij slecht geslapen overdag, s'nachts gaat prima dus ik mag niet klagen. Ik heb er lang over nagedacht wel of niet laten slapen s'middags, maar hij krijst werkelijk het hele huis bij elkaar. Als ik naar hem toe ga zegt hij jas aan en wil hij naar buiten om te  spelen. Het is echt een buiten kind, hij kan heel goed alleen spelen en als ik hem buiten zet met zijn loopauto  hoor je hem de hele middag niet meer. Hij is nog geen 2 jaar, maar in de buurt gaan veel kinderen als ze 2 jaar zijn naar de psz. Het is hier gebruikelijk dat je dan een ochtend en een middag gaat, dan kan hij toch ook  's middags niet meer slapen. Ik heb besloten hem 's middags niet meer naar bed te doen. Hij zit goed in zijn vel, is vrolijk en houdt het makkelijk een hele dag vol. We eten wel vrij vroeg omdat ik iedere avond werk en  hij gaat dan rond 6 uur al naar bed. Ik denk wel dat iedere kindje anders is en dat het ene kindje meer slaap nodig heeft dan de ander.

Groetjes, Moontje
 
Terug
Bovenaan