Mijn zoon wil overdag niet slapen wie o wie heeft er tips?

Ik vind juist dat kindjes die zo klein zijn de slaap nodig hebben, in rust!

Door het steeds meenemen naar waar je bent kunnen ze overprikkeld worden.

mischien kun je wat tips vinden op www.debakermat.nl
 
Hoi,

Natuurlijk is ieder kind anders. Maar in het algemeen hebben die kleintjes juist wel veel slaap nodig.
Onze dochter sliep ook moeilijk in de eerste weken. Toen ben ik haar gaan inbakeren en geprobeerd zoveel mogelijk regelmaat in te bouwen (boek Ria Blom).
Het heeft gewerkt.
Ondertussen is ze bijna 17 weken en sinds een week of 3 slaapt ze gewoon in een slaapzak (met lange mouwen).
Ik let heel goed op haar signalen, zodra ze geeuwt of in haar ogen wrijft of gaat jengelen, leg ik haar in bed. Of dat nu na een uur of na 2 uur is. Meestal valt ze snel in slaap zonder te jengelen.
Ik heb gemerkt dat het voor haar erg belangrijk is dat ze op het juiste moment in bed wordt gelegd. Anders komt ze veel moeilijker in slaap en slaapt ze onrustiger.

Groetjes,
Nina

 
Hoi Hoi,

Ook mijn zoontje(nu 9 maanden) slaapt van af het begin heel slecht, ik heb me er bij neer gelegd dat hij gewoon weinig slaapt. Hij word rond 07.30-08.00 wakker om 09.00
gaat hij weer naar bed meestal slaapt hij dan 30 tot 45 min dan mag hij weer uit na het middageten rond 11.30 mag hij nog een half uurtje spelen en dan gaat hij rond 12.15 weer naar bed meestal slaapt hij dan tot 13.30. Om 3 uur krijgt hij weer een voeding en om 16.00 gaat hij weer naar bed ong. 30-45min. Dan blijft hij wakker tot ong 19.30 dan gaat hij naar bed en slaapt de hele nacht door. Als hij wakker is en ik poets de slaapkamer van zijn broer dan ligt hij op de grond te spelen enz. Zo is hij toch bij mij maar kan ik wel doen wat ik wil.
Ik denk niet dat je je kind kan dwingen om veel te slapen en zolang hij niet hangerig en huilerig is mag hij van gewoon spelen..

Groetjes Mary jane
 
Hallo Dames,


Mijn zoontje van 9 mnd oud sliep overdag ook niet net als de joune.
Het lukte mij niet om hem in slaap te krijgen.
Ik had ook van alles geprobeerd maar hij wou niet, en als hij sliep was dat maar een half uur of 3 kwartier.
HIj huilde als ik hem in zijn bedje stopte, maar als hij mijn stem hoorde was hij gelijk stil.
Dus besloot ik hem in te box te laten slapen in de woonkamer.
En dat lukte hij lag in de box en ik had tijd genoeg om het huishouden en eten te maken.
Ik praatte wel de hele tijd met hem tot hij inslaap viel en hij sliep 2-3 uur.
Ik gaf hem ook de fopspeen, dat hielp ook.


Moeders die problemen hebben met kindjes die overdag niet slapen, kunnen ze ook in de box laten slapen.


Ik hoop dat mijn advies helpt


Groetjes,
mama van  Emir  
 
Hoi,
Ik ken het probleem. Mijn zoontje deed ook hazenslaapjes. Op aanraden en met hulp van het cb ben ik begonnen met inbakeren. Diezelfde dag sliep hij meteen 5 uur achter elkaar. (hoezo moe en tekort slaap gehad?) Daarna had hij al snel een ritme van s'morgens 2 1/2 uur en s'middags 2 1/2 uur achter elkaar slapen. Hierbij kwam ook het verhaal van regelmaat kijken. Ik heb veel aan Ria Blom gehad.
Ik ben erg blij dat ik met inbakeren begonnen ben omdat het ook heel veel van jezelf vraagt. Dat merkte ik pas acheraf omdat je op dat moment gewoon doorgaat. Ook had ik meteen een ander kind wat veel ontspannender was en veel beter contact mee te krijgen.
Je kan eens op internet zoeken onder inbakeren of het cb vragen over inbakeren.
Heel veel sterkte.
Groetjes Thessa
 
Hoi,

Ik herken dit helemaal!!! Mijn dochter van 12 weken slaapt ook nauwlijks overdags. Alleen als we onderweg zijn valt ze in slaap. Als ik haar weg leg in de box of in de wieg, schreeuwt zed het uit en huilt ze zich helemaal overstuur.
S`avonds heeft ze veel moeite om in slaap te komen dan moet ik haar tegen me aan houden en in slaap schommelen.
Ik heb last van een postnatale depressie, daar ben ik voor in therapie. Zij vind het grote onzin dat mijn kindje niet slaapt overdag. Zij zegt dat kindjes van 3 maanden 18 uur slapen op een dag. Nou, die van mij dus echt niet!!! Heeft ze nooit gedaan, ze altijd al heel veel wakker geweest.
Ik ben dus ook zowat de hele dag bezig met die kleine. Terwlijk ik doodop ben en eigenlijk moet rusten maar daar kom ik niet aan toe.\
Ik moet nu met mijn therapeute een dagritme gaan maken. Maar dan moet ik mijn kindje op bepaalde tijden op bed gaan leggen en maar gewoon laten huilen. Dat kan ik niet, ze is gewoon niet moe.
Ik ga morgen weer beginnen met werken daar ben ik ook heel erg aan toe, ff geen huilend kindje om me heen...... Wat een rust, ookal zal het enorm druk worden op mn werk.

Liefs, Ris
 
ook mijn zoontje slaapt overdag niet tot nauwlijks. Hij is nu 30 weken. s'nachts slaapt hij redelijk. (Hij meldt zich meestal 2 keer per nacht en is dan zonder erg veel moeite weer in slaap te krijgen) Het moeilijke is dat hij zichzelf behoorlijk in de weg gaat zitten als hij zo moe is. Inbakenen hebben we geprobeerd zeker 2 weken, maar hij was net zolang aan het worstelen tot hij weer los was en lukte dat niet dan werd huilen krijsen. We hebben alles geprobeerd, op zijn buik slapen, laten huilen soms wel langer dan een uur, gedragen kleding van mij in zijn bed en nog veel en veel meer. Als het echt niet meer ging legde ik hem bij mij in bed, wat ook niet altijd echt hielp. Onze zoon heeft een grondig onderzoek gehad en ziekte en pijn zijn gelukkig uitgesloten. Sinds kort slaapt hij over dag 2 keer een tot anderhalf uur. Ik heb het volgende gedaan: hij slaapt in een combiesleeper slaapzak dus als hij ligt te woelen wat hij heel erg doet ligt hij in elk geval niet bloot. Ik heb zoveel mogelijk struktuur in de dag gebracht. Na het flesje van half 12 doe ik hem zijn slaapzak aan en leg hem in in zijn eigen bedje. Dit doe ik ook na het flesje van half 4. Ik zorg wel dat het boven helemaal stil is en probeer echt niet af te wijken van de tijden van de flesjes en fruithapjes e.d. Ook probeer ik de tijden dat hij wakker is hem echt wakker te houden en met hem bezig te zijn  dus geen slaapjes tussen door in de box of wipstoel. Is hij dan echt heel moe dan leg ik hem  als nog  in bed.In het begin deed ik hem s'morgens in bad maar dat doe ik nu s'avonds daarna geef ik hem het flesje en leg ik hem in bed. Na een dag of 5 ging mijn zoontje zonder gehuil na bed en slaapt dan ook. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Sterkte Groetjes Iloon
 
Terug
Bovenaan