mijn zoontje (8 weken) slaapt heel slecht

Hallo,

Ik heb een vraag.
Mijn zoontje is nu 8 weken.
Hij wil heel veel drinken (om de ongeveer 2 uur)
Ik gebruik Friso Comfort vanwege het spugen en doe er ook nog 2 scheppen extra Pitmeel in.
Nu is het probleem na het drinken valt hij gelijk in slaap, yes denk ik dan, na een half uurtje omhoog zitten(eten laten zakken moet van de kinderarts) leg ik hem boven in zijn bedje.
Ik ben nog geen 2 tellen beneden, ik zet de camera aan en wat hoor en zie ik een wakkere zoon.
Ik laat hem dan meestal nog 10 minuten liggen en dan pak ik hem maar weer, want anders is hij zover over de rooien en dan ben ik minstens al 2 keer boven geweest.
Dan is hij tot zijn volgende voeding (ik probeer de 3 uur te halen, maar dat lukt meestal niet) wakker.
Dan valt hij 20 minuten in slaap en dan beginnen we weer opnieuw.
Zelfs als ik hem niet een half uur bij me laat liggen en gelijk weg leg is het ook foute boel.
S'avonds is het erg gezellig beneden want dan zijn we tot dat wij naar bed gaan met z'n drieeen en hij ligt dan te lachen en te doen.
Hij is erg moe en soms leg ik hem ook gewoon tussendoor in bed, maar dan is het ook huilen met de pet op.
Ik ben meer met hem bezig dan met mijn andere zoontje van bijna 2.
En dat merkt hij ook en word daardoor ook erg vervelend.
Het is niet zo gezellig meer bij ons in huis, omdat je dag en nacht met Hessel bezig bent, om hem maar te laten slapen.
Laten huilen is ook niet de oplossing (ik heb hem zelfs een keer een uur laten huilen, ook al ben ik wel om de 5 minuten gaan kijken).
Wij worden er een beetje hopeloos van.

WIE OH WIE HEEFT DE VERLOSSENDE WOORDEN DIE ONS UIT DE BRAND HELPEN, ZODAT WIJ OOK WEER OP TIJD KUNNEN SLAPEN EN NIET SNACHTS OM DE 2 UUR HOEVEN TE VOEDEN. EN DAT HIJ OOK OP DE DAG GAAT SLAPEN IPV HUILEN OMDAT HIJ ZO MOE IS. WIJ ZIJN ECHT MET ZIJN TWEEEN EN MIJN OUDSTE ZOON HET ZAT EN MOE EN WE WETEN HET NIET MEER.

Groetjes en bedankt Kim
 
Hallo,
Veel dingen die je vertelt, herken ik, namelijk: Het slecht slapen, veel eten, en heel veel huilen (ons zoontje huilde 12 uur per dag). Deze ellende begon bij ons toen ons zoontje 4 weken oud was. Godzijdank moesten wij nog op controle bij de kinderarts op het ziekenhuis. Zij raadde ons aan om naar de fysiotherapeut te gaan en een cursus inbakeren te volgen. Uit pure wanhoop heb ik haar advies nog dezelfde dag opgevolgd. Bij de fysiotherapeut bleek dat hij leed aan het KISS-syndroom, kortgezegd komt dit neer op een verschoven nekwerveltje. Hierdoor had hij natuurlijk veel pijn. Bleek dat alle overige klachten die hij had hiermee verband hielden. Na 3 behandelingen door de therapeut is het een heel ander kind geworden!!
Schrik niet, want het Kiss-syndroom hoeft niet heel ernstig te zijn en kan (als je erop tijd bij bent) eenvoudig verholpen worden.

Het inbakeren is gewoonweg een uitkomst voor alle baby's die moeilijk slapen. Het lijkt zielig, en het is even doorbijten (vooral de eerste 2 dagen) maar je krijgt er zoveel rust voor terug, echt ongelofelijk!!! En dat terwijl ik er eigenlijk vierkant op tegen was!!
Inbakeren mag je alleen nooit doen als je het niet met het CB hebt overlegd (i.v.m. eventuele risico's waar "leken" niet van op de hoogte zijn).

Het bovenstaande hoeft natuurlijk niet op jullie van toepassing te zijn, maar wij zijn er heel erg goed door geholpen, vandaar dat ik dit toch even wilde vertellen.

Ik wens je veel succes, en hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt.

Sambri
 
Hallo Sambri,

Heel erg bedankt voor je reactie.
Ik moet donderdag na de kinderarts en ik zou het hem eens vragen over het KISS syndroom.
Ik ken het zelf wel en inbakeren mag ik nu nog niet totdat we foto's hebben laten maken van zijn heupjes.
Ik heb wel al een Pacco inbakerdoek in huis.
Zodra de foto's zijn gemaakt en er niks aan de hand is ga ik dat ook accuut doen.
ik ben er namelijk helemaal niet op tegen en zeker niet als hij er rustiger van slaapt.

Groetjes en bedankt
Kim
 
hallo,

ook ik herken dit probleem maar al te goed. ook wij hebben met de handen in de   haren gezeten en wisten niet wat te doen. toen ze meer dan twaalf uren aan een stuk had gehuild behalve als ze net de fles had gehad ben ik die dag naar de huisarts geweest op advies van het cb. Ik moest haar meer te eten geven ze had gewoon honger. nu krijgt ze  4 voedingen van 180 water en de avond en ochtend voeding krijgt ze 210 water.
ik kan niet overstappen op de voeding voor hongerige baby's aangezien erg veel darmkrampjes had. Ze is wel een beetje te groot en te zwaar maar de verhouding is goed en ik heb een tevreden meid.
ik zou zeggen volg je moederhart en wees niet bang met uit proberen hoeveel ze willen drinken. (een borstbaby drinkt ok zoveel als ze willen en zo vaak)

succes
groetjes nancy
 
volgens mij is inderdaad het inbakeren een goede oplossing, mijn dochtertje had ook moeite met slapen die eerste maanden en zodra ik haar stevig in een doek wikkelde werd ze rustig en viel ze lekker in slaap.
Ook het ritme is erg belangrijk, volg steeds hetzelfde ritme, zodat het voor je kindje duidelijk is wat ie moet/kan verwachten.
Dat betekent voeden, boertje en knuffelen, daarna even alleen spelen en vervolgens naar bed. Telkens als hij uit bed komt weer voeden, zo went hij aan dit ritme en is dat vertrouwd voor hem.
Lees eens op de site van inbakeren.nl van Ria Bloem, zij heeft hier aardig wat tips over.
Succes ermee
 
Ons  zoontje Jens nu ruim 9 weekjes had ook van deze kuren. Tot dat mijn vriendin me zei probeer eens meer flessen op de dag te geven. Dus nu geeft ik 7 x 150 ml (inclusief nachtvoeding) en ik moet je zeggen tot nu toe hebben we een heel ander knulletje. Overdag slaapt hij nog steeds niet in zijn bed maar op de bank of in de kinderwagen. Maar 's avonds gaat hij om half 8 naar bed en horen we hem om ongeveer 23:00uur weer. Hopelijk blijft dit zo en ik heb het idee dat hij nu eindelijk aan de voeding begint te wennen want hij had heel veel last van darmkrampen.

Groetjes en sterkte
Patty
 
Ik had hier hetzelfde. Bij mij lekker in slaap vallen en zodra hij voelde dat ik 'm horizontaal hield om in bed te leggen was hij wakker.

Ik ben toen heel goed gaan opletten wanneer hij eigenlijk moe is. Heb 'm bij het eerste gaapje gelijk in bed gelegd en zowaar! Hij ging heerlijk slapen en bleef slapen. Ik ben toen gaan voeden als hij wakker werd en niet voor het slapen gaan. Door ze eten te geven als ze al moe zijn wennen ze eraan aan de borst/fles in slaap te vallen. Door het om te draaien en dus heel goed te kijken wanneer hij aangaf dat hij moe werd hadden wij vanaf dat hij 10 weken was tot nu (morgen 1 jaar) een perfecte slaper. Toen hij kleiner was was het 2 uur slapen, 2 uur wakker.  Hij slaapt  al vanaf 10wkn  het klokje rond en slaapt nu 's ochtends nog 2 uur en aan het einde van de middag ook nog 2 a 3 uur.

Ik heb ook heel goed opgelet dat ik niet te veel deed met mijn zoon. Niet vaker dan 1 x per dag op pad en het niet te druk maken. Is leuk om 's avonds laat met je kindje te spelen, maar daar wennen ze ook aan.

Klinkt raar maar is waar, een uitgerust kind slaapt beter.

ik hoop dat je er wat aan hebt.
 
o ja, ik heb de laatste voeding die wij om 23:00 nog gaven ook vrij snel laten vallen. Na de laatste voeding rond 19:00/20;00 sliep hij door tot een uur of 07:00.

Overdag meer voeden en 's avonds/'s nachts weg laten wil ook nog wel eens helpen. Door ze wakker te maken voor een laatste voeding (als ze echt honger hebben worden ze echt wel wakker) stoor je ze ook niet in hun slaap en slapen ze beter.
 
Terug
Bovenaan